کپی رایتینگ و نقش آن در بازاریابی محتوا

آشنایی با اصطلاحات و کاربردهای کپی رایتینگ

کپی رایتینگ نوشتن محتوا برای فروش محصول یا خدمت است . کپی نویسی یک کار خلاقانه و بسیار موثر است . در حالت ویژه رونوشت یک برند تجاری باعث ایجاد تبدیل میشود .

همچنین ویژگی ها ، مزایا و قیمت یک محصول به این که آیا کاربر به مشتری تبدیل میشود یا خیر کمک میکند . برای ارزش قائل شدن برای مشتریان خود استفاده از Copywriting لازم است .

سوال اصلی این است که کپی رایتینگ به چه معناست ؟ . وقتی صحبت از این اصطلاح میشود ممکن است دچار سردرگمی بشوید و تردید بشوید .

باید گفت که این بدان معنا نیست که چه کسی حق انتشار یک کتاب یا عکس را دارد و یا نوشتن پست در شبکه های اجتماعی نیست . در اصل کپی نویسی نوشتن محتوا با هدف فروش است .

کپی نویسی ممکن است در صفحات وب ، تبلیغات پولی و صفحات فرود  استفاده شود .

آشنایی با اصطلاحات کپی رایتینگ

تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا

برخلاف کپی رایتینگ که نوعی محتوا نویسی جهت فروش می باشد بازاریابی محتوا می تواند اهداف متفاوتی داشته باشد که ممکن است برای فروش نیز باشد .

اما بر اهدافی مانند آموزش ، سرگرمی  و یا معرفی برند تجاری نیز تمرکز دارد .

کپی نویسی دقیق ایده ال است و جایی برای بحث نمیگذارد . به عبارتی میتوان گفت در تعریف محصول که این جیزی است که ما میفروشیم و به این دلیل باید آن را بخرید .

کپی رایتر به چه معناست ؟

کپی ر ایتر نویسنده ای است که محتوای مفیدی را به قصد فروش بهینه و بازاریابی موثرترایجاد میکند .هدف شما ایجاد محتوا و تجربیاتی است که منجر به تبدیل میشود .

یک کپی رایتر موثر درک می کند که چه عملی سبب ایجاد تبدیل میشود و همان علت را در کپی خود میگنجاند .

آن ها علاوه بر نوشتن پست های وبلاگ بر تبلیغات گوگل و ایمیل مارکتینگ نیز مسلط هستند .

همچنین تحقیقات محصول را انجام می دهند ، روانشناسی رفتاری را تحلیل می کنند و راه حل های کاربردی را برای مسائل سخت بازاریابی ارائه میدهند .

برای تبدیل شدن به یک نویسنده کپی تنها استعداد در نویسندگی کافی نیست بلکه شما به یک سبک منعطف نیاز دارید که بتواند نیازهای برند خود را مرتفع سازید .

تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا

مدل های مختلف کپی رایتینگ

کپی رایتینگ به صورت یکنواخت و یکسان ایجاد نمی شود . بسته به نوع تخصصی که دارید می توانید روی هر چیزی از تبلیغات تا پست های اینستاگرام کار کنید .

کپی رایتینگ برند

آن هایی که شما را متخصص بازاریابی میدانند غالبا کار شما را تبلیغات برندها میدانند . در حالی که نسخه نویس های برند از ویژگی های معمولی فراتر رفته و هدف آنها جذب واکنش های قوی است .

کپی نویسی خلاقانه بیشتر به خلق یک تجربه ی مفید و با ارزش میپردازد تا فهماندن این موضوع که برند برتر از رقابت است .

کپی رایتینگ در شبکه های اجتماعی

هدف شما هنگام نوشتن محتوا در رسانه های اجتماعی این است که به جذب مخاطب و کاربر از طریق پست ها و تبلیغات بپردازید . این نکته حائز اهمیت است که کپی که برای یک پست در فیسبوک می نویسید نباید مشابه اینستاگرام باشد .

کپی نویسی سئو

برای بهبود رتبه بندی محتوای شما باید ارزش واقعی را در اختیار کاربران قرار دهد با این نکته که کلمات کلیدی را با نوشته های با ارزش ترکیب کرده باشید .

Email Copywriting

نوشتن یک ایمیل قابل قبول یک مزیت ویزه محسوب میشود . شما باید عناوین ایمیل جذابی بنویسید که درخور و گیرا باشد . همچنین وضوح و ارزش در اولویت است .

مدل های مختلف کپی رایتینگ

ترفندها ونحوه ی ایجاد کپی رایتینگ

حال که با سازو کار یک نویسنده کپی آشنا شدید  وقت آن است که نحوهی کار را خودتان درک کنید . در زیر آموزش مرحله به مرحله ی این کار را برای شما آورده ایم :

شناسایی مخاطبان هدف

قبل از شروع به نوشتن درک این نکته ضروری است که دقیقاً برای چه کسانی مینویسید . با ایجاد یک شخصیت خریدار مشتری ایده آل خود شروع کنید .

این کار مواردی از جمله مشخصات جمعیتی ، نوع شغل ، مکان ، سن و اطلاعات کلی در مورد درآمد را شامل میشود .

انتخاب نگرش مناسب در کپی رایتینگ

نوشتن خوب چیزی فراتر از انتخاب کلمات مناسب است . نگرشی که نوشتار شما به کار می برد زمینه ی نوشتاری شما را فراتر از فقط نوشتن جلوه میدهد .

گرچه به عنوان مثال در دو نوشته اطلاعات غالبا یکسان است ولی لحن متناسب با مخاطب تنظیم می شود .

این به مشتریان کمک می کند احساس کنند در مکان مناسب هستند و این خدمت برای تجارت آن ها مفید است .

پیشنهاد ارزش منحصر به فرد

ظهور اینترنت گزینه های متعددی را در اختیار ما قرار داده است . نسخه شما باید بر آنچه شما را متمایز می کند یا پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما تمرکز کند .

لازم نیست در همه چیز ایده آل باشید . به جای تمرکز برخوب بودن در همه ی موارد وقت بگذارید و به آنچه واقعاً شما را متمایز می کند بپردازید .

ترفندهای ایجاد کپی رایتینگ

استفاده از Copywriting جهت راه حل

هنگام کپی نویسی تمرکز بر موارد خوب مانند محصول فوق العاده شما یا علاقه و اهمیت مشتری به شما بسیار عالی است .

ولی مشتریان تنها به دنبال دریافت خدمت یا محصول شما نیستند بلکه آنها به دنبال راه حلی برای یک مشکل هستند . تمرکز نوشته ی شما باید بر این موضوع باشد .

استفاده از اثبات اجتماعی

یکی از اصول بازاریابی قوی اثبات اجتماعی است . وقتی می بینیم شخص دیگری تجربه خوبی در مورد یک محصول یا خدمات داشته است ما هم طلب بهره بردن یکسان از این خدمات را داریم .

دلیل موثر بودن این قضیه این است که ما به اطلاعاتی که از نزدیکان خود به دست می آوریم بیشتر از اطلاعات برند اعتماد داریم .

نظرات و نظرسنجی از مشتریان می تواند به شما کمک کند بفهمید مشتریان در مورد محصول شما به چه چیزی علاقه مند هستند . با دریافت این موضوع میتوانید بر نقاط قوت خود تمرکز کنید .

آزمایش مجدد

کپی رایتینگ یک فرایند است.  بخشی از این فرآیند مربوط به چیزهایی است که در مورد مشتریان شما صدق میکند . ضروری است که نسخه ی خود را آزمایش کنید .

روش های ایجاد کپی نویسی

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه