کاربرد CTA

CTAچیست و چه کاربردی دارد ؟

هنگامی که کاربر مطلب شما را جستجو و استفاده میکند احتمالا بخواهید که باز اقدام به خرید یا بارگیری چیزی کند . برای این کار شما نیاز به یک فراخوان دعوت به اقدام یا CTA دارید .

سوال مهم این است که بدانید چرا این بازاریابی مهم است ؟ . برخی از اهداف بازاریابی شما ممکن است شامل درآمد زایی برای شناسایی برند تجاری و رساندن پیغام آن باشد .

هنگامی که یک کمپین بازاریابی در دست دارید احتمالا تعریف شما از موفقیت این است فروش بیشتر ، افزایش سود و در دسترس پذیری بیشتری را به دست آورید .

اقدام به عمل مخاطبان شما را تشویق به انجام اقدامات عمدی می کند . شما می توانید اطلاعات تماس فردی را فوراً با یک دعوت به همکاری خوب دریافت کنید و آن را به صنعت بازاریابی خود اضافه کنید .

هر گاه دریک وب سایت، اپلیکیشن‌ها یا شبکه های اجتماعی، از شما دعوت می‌شود که اقدامی انجام دهید در حقیقت شما با یک CTA  مواجه شده اید .

CTA چیست و چه کاربردی دارد ؟

انواع CTA ها

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC برای انجام اقدامی در نتایج جستجو با یک برچسب نمایش داده میشود . مثلا در تبلیغاتی  که کلمه "Ad" را به صورت بولد میبینید این نشان می دهد که این تبلیغ پولی است .

Call to Action در اینجا مانند یک نتیجه ی معمول است که توسط یک پرس و جو بازگردانده می شود .

لندینگ پیج وب سایت

صفحات فرود به نحوی ایجاد شده اند که یک اقدام به عمل را از کاربر درخواست میکند . این اقدام می تواند شامل وارد کردن نام و آدرس ایمیل ، ثبت نام در یک خبرنامه و یا ثبت نام در یک رویداد باشد .

معمولا لندینگ پیج ها در مقابل دریافت اطلاعات شما چیزی به شما میدهند چیزی مانند بارگیری رایگان .

متادیسکریپشن

شاید کمی سخت به نظر برسد ولی توضیحات متا خود یک Call to Action محسوب میشود . در صورتی که کاربر نتواند تشخیص بدهد مطلب شما خوب است یا نه توضیحات متا را می خواند .

شما تعدادی کاراکتر دارید تا افراد را تشویق کنید تا بر روی لینک شما کلیک کنند و از محتوای شما استفاده کنند .

انواع CTA

استراتژی های CTA

مطمعنا شما می خواهید کاربران شما پس از خواندن بلاگ و یا بازدید از صفحات سایت شما اقدام به انجام کاری کنند . با این تفاسیر این اقدامات باید اصولی ودر چهارچوب مشخص بازاریابی شما باشد .

چناچه میخواهید کاربری عضو کانال فیس بوک شما شود از آن ها بخواهید . از آن ها درخواست پول نکنید و یا اینکه آن ها را به صفحات دیگر منتقل نکنید . در واقع باید کاملا واضح و صریح باشید .

چنانچه به دنبال کسب درآمد هستید باید به دنبال سرنخ باشید . هنگامی که کاربر ثبت نام میکند به پایگاه  داده مشتریان شما اضافه میشود تا بتوانید به مرور با آن ها تعامل کنید .

خرید محصولات

در بازاریابی آنلاین مطمعنا شما میخواهید مردم شما را به صورت آنلاین جستجو کنند و به شما اعتماد کنند و در نهایت از شما خرید کنند . نرخ تبدیل شاخص های کلیدی موفقیت در بازاریابی شماست که باید صحیح اجرا شود .

تماس با فروش

از این CTA برای اقدامات بزرگ استفاده کنید که ممکن است نیاز به تماس با تیم فروش داشته باشد .

هم اکنون بخرید

این CTA به طور واضح درخواست پول نمیکند بلکه از شما می خواهد که در فروشگاه جستجو کنید تا اقلامی را که مناسب است برای خرید خود انتخاب کنید و در واقعیت منجر به هزینه کردن شما میشود ولی به روشی ظریف تر.

هم اکنون رزرو کنید

این کار برای جلسات مربیگری ، بدنسازی و جلساتی که قبلا عضو بوده اید کاربرد بیشتری دارد .

با رزرو ، شما هزینه پرداخت می کنید ولی استفاده نکردن مستقیم از کلمه ی درخواست پول که شما را مجبور به کلیک و تعهد می کند روش بسیسار باظرافتی است .

ارسال رایگان برای خرید های بیشتر

این اقدام به عمل در فروشگاه های آنلاین از محبوبیت خاصی برخوردار است که حمل و نقل را برای درخواست خریدهای بلیشتر مشتری رایگان انجام میدهند .

بیشتر بیاموزید

این نوع از Call to Action ساده از کاربر میخواهد تا بیشتر بداند . این اقدام به عمل در نهایت  می تواند منجر به فایل فرم ثبت نام یا پیوندهای قابل بارگیری شود .

لایک و اشتراک گذاری

از این CTA میتوانید برای شبکه های اجتماعی استفاده کنید . هرچه برند تجاری شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود دسترسی و جذب کاربر شما بیشتر خواهد شد و برای شما بازخورد موثری دارد .

استراتژی های Call to Action

نحوه ی اضافه کردن CTA

کلماتی که برای  دعوت به همکاری خود استفاده می کنید بسیار مهم هستند . در مورد آنچه میخواهید کاربران شما به آن عمل کنند واضح و مختصر باشید .

شما نمی خواهید با Call to Actionکسی را گول بزنید . اگر میخواهید کاربری به خدمت شما اضافه شود و میدانید هزینه ی آن زیاد است قبل از کلیک کردن از آن مطمئن شوید که این موضوع را میدانند .

بررسی رقبای خود

می توانید رقبای خود را با استفاده از ابزار Market Explorer پیدا کنید ، سپس به تجزیه و تحلیل کامل رقبای خود بپردازید .

رقبای خود را مشاهده کنید و CTA های آن ها را بررسی کنید . ببینید در چه چیزی قوی هستند و برای آن ها کار میکند سپس طبق آن ها پیش بروید و یا از ترفندهایی استفاده کنید که رقبای شما انجام نمیدهند .

از کلمات احساسی استفاده کنید

از کلماتی استفاده کنید که باعث ایجاد احساس یا عمل می شود. مثلا در مورد مثال یک باشگاه ورزشی Call to Action میتواند سالم ماندن بدن شما در پیری باشد .

تحقیقات بازار برای CTA ها

تحقیقات بازار می تواند به چند روش متعدد به شما کمک کند .

مخاطبان هدف

وقتی مخاطب هدف خود را بشناسید میتوانید به زبان اوئ صحبت کنید . در صورت وجود در فرآیند اقدام به عمل زبان خاص مربوط به مخاطب خود را داشته باشید .

تحقیقات کلمات کلیدی

با استفاده از ابزار Keyword Gap ما می توانید کلمات کلیدی را پیدا کرده و از آنها در CTA خود استفاده کنید . این کار به بهبود سئو و همچنین منحصر بودن کار شما کمک میکند .

تجزیه و تحلیل رقبا

با تجزیه و تحلیل رقبا می توانید بررسی کنید که رقبای شما چه کار می کنند و از ترفندهای کاربردی آن ها استفاده کنید .

نحوه ی اضافه کردن CTA

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه

چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارها برای رشد هر کسب و کار و جذب کاربر جدید است و چگونگی ایجاد آن را در ادامه به صورت کامل شرح داده ایم

2024-02-19 12:17:02

زمان مطالعه : 8 دقیقه