بررسی چت جی پی تی

بررسی چت جی پی تی

ChatGPT یک ربات چت است که توسط شرکت هوش مصنوعی OpenAI توسعه یافته و توانایی قابل توجهی در تعامل و گفتگو با افراد را دارد.

این یک فناوری انقلابی و شگفت انگیز است، زیرا آموزش داده شده است تا بفهمد انسان هنگام پرسیدن سؤال، دقیقا چه منظور و درخواستی دارد.

چت جی پی تی یک فناوری پیشرفته است که اوپن‌ای‌آی آن را به منظور پاسخگویی به سؤال طولانی و پیچیده به صورت مکالمه ای طراحی کرده است.

بسیاری از کاربران از توانایی آن در ارائه پاسخ های با کیفیت انسانی شگفت زده شده اند و این احساس را القا می کند که ممکن است در نهایت این قدرت را داشته باشد که نحوه تعامل انسان ها با رایانه ها را مختل کند و نحوه بازیابی اطلاعات را تغییر دهد.

این هوش مصنوعی کاربردهای فراوانی دارد و اگر استراتژی مناسبی داشته باشید می‌توانید با استفاده از ChatGPT برای سئو کارهای خود را بهتر انجام دهید.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک چت بات مدل زبان بزرگ است که توسط OpenAI بر اساس GPT-3.5 توسعه یافته است. چت جی پی تی توانایی قابل توجهی برای تعامل در قالب گفتگوی محاوره ای و ارائه پاسخ هایی دارد که می تواند به طرز شگفت آوری طبیعی به نظر برسد.

مدل های زبان بزرگ (large language model) وظیفه پیش بینی کلمه بعدی را در یک سری کلمات انجام می دهند.

از ویژگی های این chatbot می‌توان به یادگیری تقویتی با بازخورد انسانی (RLHF) یک لایه آموزشی اضافی نام برد که از بازخورد انسانی برای کمک به ChatGPT برای یادگیری، توانایی پیروی از دستورالعمل‌ها و ایجاد پاسخ‌های رضایت‌بخش برای انسان استفاده می‌کند.

سازنده ChatGPT کیست؟

ChatGPT توسط شرکت هوش مصنوعی OpenAI مستقر در سانفرانسیسکو ایجاد شده است. OpenAI Inc شرکت مادر غیر انتفاعی OpenAI LP است.

OpenAI به دلیل معروف DALL·E خود، یک مدل یادگیری عمیق که تصاویر را از دستورالعمل های متنی به نام prompt تولید می کند، مشهور است.

مدیرعامل شرکت سام آلتمن است که قبلاً رئیس Y Combinator بود.

مایکروسافت شریک و سرمایه‌گذار به مبلغ 1 میلیارد دلار است. آنها به طور مشترک پلتفرم هوش مصنوعی Azure را توسعه دادند.

مدل های زبان بزرگ (LLM) چیست؟

ChatGPT یک Large Language Models (LLM)  است. مدل‌های زبان بزرگ با مقادیر انبوهی از داده‌ها آموزش داده می‌شوند تا دقیقاً پیش‌بینی کنند چه کلمه‌ای در یک جمله قرار می‌گیرد.

نکته قابل توجه این است که افزایش مقدار داده، توانایی مدل های زبان را برای انجام کارهای بیشتر افزایش می دهد.

طبق آمار اعلام شده GPT-3 دارای 175 میلیارد پارامتر است و بر روی 570 گیگابایت متن آموزش داده شده است. برای مقایسه، سلف آن، GPT-2، بیش از 100 برابر کوچکتر با 1.5 میلیارد پارامتر است.

این افزایش مقیاس رفتار مدل را به شدت تغییر می‌دهد - GPT-3 قادر است کارهایی را انجام دهد که به صراحت روی آن‌ها آموزش داده نشده است.

کارهایی مانند ترجمه جملات از انگلیسی به فرانسوی، با نمونه‌های آموزشی کم یا بدون نمونه توسط آن قابل انجام است.

LLM ها کلمه بعدی را در یک سری از کلمات در یک جمله و جملات بعدی را پیش بینی می کنند و به نوعی مانند تکمیل خودکار به حساب می‌آیند.

این توانایی به آنها اجازه می دهد پاراگراف ها محتوا را تکمیل کنند.

اما LLM ها از این جهت محدود هستند که همیشه نمی دانند یک انسان دقیقا چه می خواهد.

اینجاست که ChatGPT با آموزش یادگیری تقویتی با بازخورد انسانی (RLHF) پیشرفت می کند.

تفاوت GPT-2 و GPT-3 و GPT-4

کارهایی همچون ترجمه مقالات و غیره در GPT-2 وجود نداشت. علاوه بر این، برای برخی از کارها،GPT-3 از مدل هایی که به صراحت برای حل آن وظایف آموزش داده شده بودند، بهتر عمل می کند، اگرچه در کارهای دیگر کوتاهی می کند.

با این حال GPT-4 حتی توانایی بیشتری در درک و تولید گویش های مختلف و پاسخ به احساسات بیان شده در متن دارد. این بات قادر هست احساسات و ناراحتی های شخص سؤال کننده را متوجه شود و متناسب با او پاسخ مناسب را ارائه دهد.

تفاوت GPT-2 و GPT-3 و GPT-4

ChatGPT چگونه آموزش داده شد؟

GPT-3.5 بر روی حجم عظیمی از داده‌ها در مورد کد و اطلاعات از اینترنت، از جمله منابعی مانند بحث‌های Reddit، آموزش داده شد تا به ChatGPT در یادگیری گفتگو و دستیابی به سبک پاسخگویی انسانی کمک کند.

انگیزه این کار با هدف افزایش تأثیر مثبت مدل‌های زبانی بزرگ با آموزش آن‌ها برای انجام کاری است که مجموعه‌ای از انسان‌ها می‌خواهند انجام دهند.

به طور کلی، تنظیم دقیق مدل‌های زبان بزرگ با استفاده از ترجیحات انسانی به طور قابل توجهی رفتار آن‌ها را در طیف گسترده‌ای از وظایف بهبود می‌بخشد، اگرچه کار زیادی برای بهبود ایمنی و قابلیت اطمینان آنها باقی مانده است.

چیزی که ChatGPT را از یک چت بات ساده متمایز می کند این است که به طور خاص برای درک هدف انسان در یک سؤال و ارائه پاسخ های مفید، واقعی و بی ضرر آموزش داده شده است.

همچنین هوش مصنوعی باید بتواند پاسخ هایی بهینه‌سازی شده برای آنچه که انسان ها ترجیح می دهند، ارائه دهد.

برای انجام این کار، آنها هوش مصنوعی را با استفاده از مجموعه داده‌هایی از مقایسه‌های انسانی بین پاسخ‌های مختلف آموزش دادند تا دستگاه در پیش‌بینی پاسخ‌های رضایت‌بخش از نظر انسان‌ها بهتر عمل کند.

محدودیت های ChatGPT چیست؟

در مقابل این همه ویژگی مثبت، این بات کامل نیست و مشکل‌هایی دارد. در ادامه برخی از مهم ترین محدودیت ها و مشکل های چت جی بی تی را آورده ایم.

محدودیت در واکنش مضر

ChatGPT به طور خاص برنامه ریزی شده است تا پاسخ های سمی یا مضر ارائه نکند. بنابراین از پاسخ دادن به این نوع سوالات اجتناب خواهد کرد.

کیفیت پاسخ ها به کیفیت دستورالعمل ها بستگی دارد

یک محدودیت مهم ChatGPT این است که کیفیت خروجی به کیفیت ورودی بستگی دارد. به عبارت دیگر، نحوه و شکلی که سؤال را شما بپرسید در پاسخ دهی آن تاثیر دارد. هر چه تخصصی تر سؤال خود را مطرح کنید، پاسخ دقیق‌تری دریافت خواهید کرد.

پاسخ ها همیشه درست نیستند

مشکل دیگر این است که ChatGPT آموزش داده شده است تا پاسخ هایی را ارائه دهد که برای انسان ها درست باشد،اما گاهی اوقات ممکن است انسان ها را فریب دهند که خروجی درست است.

به طور کلی، پاسخ هایی که چت جی بی تی ارائه می‌دهد "ممکن است" مفید باشد.

OpenAI محدودیت های ChatGPT را توضیح می دهد

OpenAI در رابطه با محدودیت‌های موجود توضیحات زیر را ارائه کرد:

ChatGPT گاهی اوقات پاسخ هایی با منطق و معقول اما نادرست یا بی معنی می نویسد.

رفع این مشکل چالش برانگیز است، زیرا:

  • در طول آموزش RL، در حال حاضر هیچ منبعی از واقعی وجود ندارد.
  • آموزش محتاط تر بودن مدل باعث می شود تا سوالاتی را که می تواند به درستی پاسخ دهد رد کند.
  • آموزش تحت نظارت مدل را گمراه می کند، زیرا پاسخ ایده آل به آنچه مدل می‌داند بستگی به طرح و نوشتن سؤال توسط کاربر دارد.

آیا استفاده از ChatGPT رایگان است؟

استفاده از ChatGPT در حال حاضر رایگان است.

ربات چت در حال حاضر برای کاربران به صورت رایگان دردسترس است تا بتوانند پاسخ ها سوالات خود را دریافت کرده و بازخورد ارائه کنند تا هوش مصنوعی بتواند در پاسخ به سؤالات بهتر شود و از اشتباهات خود درس بگیرد.

با عضویت رایگان چت جی بی تی، میزان استفاده از آن افزایش یافته و کاربران بیشتری بدست می‌آورد.

استفاده بیشتر از این بات، تجربه و میزان یادگیری آن را افزایش می‌دهد و OpenAI از این موضوع استقبال می‌کند.

به ویژه به بازخورد در مورد خروجی‌های مضری که ممکن است در دنیای واقعی و شرایط غیر خصمانه رخ دهد، و همچنین بازخوردی که به آن کمک کند خطرات جدید و راه‌های کاهش‌های احتمالی را کشف و درک کند، علاقه‌مند است.

آیا مدل های زبان جایگزین جستجوی گوگل می شوند؟

گوگل قبلاً یک ربات چت هوش مصنوعی به نامLaMDA  ایجاد کرده است. عملکرد چت بات گوگل آنقدر به مکالمه انسانی نزدیک بود که یک مهندس گوگل ادعا کرد کهLaMDA  حساس است.

با توجه به اینکه چگونه این مدل‌های زبان بزرگ می‌توانند به این همه سؤال پاسخ دهند، آیا دور از ذهن است که شرکتی مانند OpenAI، گوگل یا مایکروسافت روزی جستجوی سنتی را با یک ربات چت هوش مصنوعی جایگزین کند؟

حال اگر روزی این ربات جایگزین گوگل شود، برای افرادی که به عنوان متخصصان بازاریابی جستجو امرار معاش می کنند، ترسناک است. بدین ترتیب روند سئو و بهینه‌سازی سایت ها باید تغییر کند و تا مدتی ورودی گوگل و بازدید سایت کاهش می‌یابد تا راهکارهای جدید را استفاده کنید.

چگونه می توان از ChatGPT استفاده کرد؟

چگونه می توان از ChatGPT استفاده کرد؟

Chat GPT می تواند کد، شعر، آهنگ و حتی داستان کوتاه را به سبک یک نویسنده خاص برای شما بنویسد.

تخصص در نوشتن اصولی سؤال ها، ChatGPT را از یک منبع اطلاعاتی به ابزاری ارتقا می‌دهد که می‌توان از آن برای انجام یک کار درخواست کرد.

این مورد باعث می شود که برای نوشتن یک مقاله تقریباً در مورد هر موضوعی مفید باشد.

ChatGPT می تواند به عنوان ابزاری برای ایجاد طرح کلی برای مقالات یا حتی کل رمان ها عمل کند.

این ابزار در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس است و تقریباً برای هر کاری که می توان با متن نوشتاری پاسخ داد، این ربات پاسخی ارائه می دهد.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه