ترفندهای هوشمندانه در تبلیغات گوگل

 

ترفندهای هوشمندانه در تبلیغات گوگل

4 ترفند پیشرفته هدف‌یابی مخاطب را برای اصلاح و تنظیم هدف‌یابی Google Ads Display خود برای بازدهی بهتر در این مطلب توضیح می دهیم.

روزهایی که صرفاً به کلمات کلیدی تکیه می کردید تا به موفقیت PPC خود برسید، گذشته است.

با استفاده از انواعkeyword match ، استفاده و بکارگیری از مخاطبان در گوگل ادز ده برابر پیچیده شده است.

استفاده از هدف گیری مخاطب دیگر گزینه ای برای کمپین ها نیست. باید بخشی از استراتژی کلی کمپین شما باشد.

در این مطلب از بلاگ سلکتک، چهار تاکتیک پیشرفته هدف‌گیری مخاطب را برای اصلاح هدف‌گیری PPC به منظور افزایش بودجه و به حداکثر رساندن بازده هزینه تبلیغات (ROAS) خواهید آموخت.

 

  1. استفاده هوشمندانه‌تر از فهرست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA)

فهرست‌های بازاریابی مجدد (Remarketing) برای تبلیغات جستجو (RLSA) به شما این امکان را می‌دهد که کمپین‌های تبلیغاتی خود را بر اساس رفتار کاربر بازدیدکنندگان قبلی وب‌سایت شخصی‌سازی کنید و گزینه‌های پیشنهادی یا هدف خود را برای این کاربران زمانی که آنها در گوگل جستجو می‌کنند، تنظیم کنید.

به طور مثال افرادی را هدف قرار دهید که هنگام جستجوی مارک های رقیب، بیش از میانگین درآمد خرید شما خرج می کنند.

این تاکتیک به شما این امکان را می دهد که هر زمان که در جستجوی یکی از رقبای شما در جستجوی گوگل هستند، تبلیغاتی را برای کاربرانی که ارزش تبدیل بالایی برای شما ایجاد کرده اند، هدف قرار داده و تبلیغات را نمایش دهید، که می تواند به شما کمک کند تا جلوی از دست دادن مشتریان قبلی و یا مشتریانی که به سمت رقبا می‌روند را بگیرید.

برای مثال، یک خرده‌فروش آنلاین مواد غذایی می‌تواند خریدارانی را که بیش از میانگین ارزش سفارش خود در هفته هزینه می‌کنند، شناسایی کند.

در این سناریو، تبلیغ‌کننده می‌تواند یک کمپین جداگانه راه‌اندازی کند تا شرایط و مشتری های رقیب را هدف قرار دهد و پیشنهاد بهتری به آنها دهد، اما اگر از RLSA استفاده کیند تا تبلیغات فقط هر زمان که کاربران جستجو می‌کنند، این تبلیغات ارائه می‌شوند.

این یک راه عالی برای اطمینان از صرف بودجه شما برای بدست آوردن مشتریان سودآور است.

اگر می‌خواهید این تاکتیک را در حساب خود اعمال کنید، ابتدا باید میانگین درآمد خرید هر کاربر را که در حساب Google Analytics شما گزارش شده است از طریق روش زیر بدست آورید:

navigating to Monetization > Overview:

 

استفاده هوشمندانه‌تر از فهرست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA)

 

هنگامی که رقم میانگین ارزش کلمه کلیدی را پیدا کردید، می‌توانید با استفاده از سازنده مخاطب از طریق Configure > Audiences  در Google Analytics، یک لیست مخاطب ایجاد کنید:

 

4 تاکتیک برای هدف قرار دادن مخاطبان تبلیغاتی گوگل

 

می توانید پارامترهای رویداد (event) را تنظیم کنید و هر شرایطی را اضافه کنید:

 

گوگل ادز

 

این تاکتیک به‌ویژه در کسب و کارهایی که مصرف‌کنندگان وفادار نیستند مؤثر است و اغلب ممکن است برای بهترین معامله بین سایت های مختلف حرکت کنند.

با اعمال این لیست می توانید کمپین تبلیغات گوگل خود را مجدد تنظیم کنید و تخفیف ها و طرح های هدیه دار برای مشتریان وفاوادار تبلیغ کنید تا از انصراف آنها از برند شما به خاطر رقیب جلوگیری کنید.

 

  1. ترکیب مخاطبان شبکه اجتماعی با RLSA

فیسبوک با بیش از  2.9میلیارد کاربر فعال ماهانه، هیچ رقیبی از نظر تعداد مخاطبان خود ندارد.

یکی دیگر از مزایای اصلی فیس بوک در جزئیات بالقوه ای است که با آن می توانید کاربران فیس بوک را هدف قرار دهید.

برخلاف گوگل ادز، فیسبوک اطلاعاتی در مورد آنچه که کاربران واقعاً لایک یا دنبال می‌کنند، و داده‌های عمیقی از نمایه‌های شخصی کاربران دارد.

مزایای استفاده از تبلیغات شبکه اجتماعی در کنار کمپین های ادوردز می تواند بسیار زیاد باشد.

فیس بوک یکی از بهترین پلتفرم ها برای گسترش دسترسی شما و شناسایی کاربران جدیدی است که شاید در حال حاضر به دنبال محصولات یا خدمات شما نیستند.

با برچسب گذاری تبلیغاتی که در فیس بوک اجرا می کنید و این بخش های مخاطب جدید را هدف قرار می دهید، بعداً می توانید وقتی این کاربران را با استفاده از کلمات کلیدی منتخب شما در گوگل جستجو می کنند، تبلیغات را به سمت آنها هدف قرار دهید و احتمال تبدیل آن کلیک های فیس بوک برای مشتریان جدید را افزایش دهید.

برای انجام این کار، ابتدا باید یک کمپین جدید در فیس بوک ایجاد کنید که برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه جدیدی طراحی شده است که قبلاً با تبلیغات جستجوی خود آنها را هدف قرار نداده اید:

 

ترکیب مخاطبان شبکه اجتماعی با RLSA

 

با تگ کردن کمپین فیسبوک حاصل با تگ‌های UTM، هر کلیکی از این مخاطبان در Google Analytics تحت نام کمپینی که شما تعیین کرده‌اید ثبت می‌شود.

سپس می‌توانید فهرستی از مخاطبان در Google Analytics ایجاد کنید که از ترافیک این کمپین خاص فیسبوک تشکیل شده است:

 

اهمیت هدف قرار دادن مخاطبان تبلیغات گوگل

 

به یاد داشته باشید، مانند هر فهرست مخاطبی که ایجاد می‌کنید، این فهرست نیز باید حداقل 1000 عضو داشته باشد تا اینکه برای استفاده در جستجوی Google واجد شرایط باشد.

هنگامی که لیست مخاطبان خود را با ترافیک کافی از فیس بوک پر کردید، یک کمپین جستجو در Google Ads ایجاد کنید که فقط شامل عبارات کلیدی فیلترشده مانند سرچ های اطلاعاتی مربوط به محصول یا خدماتی است که ارائه می کنید.

در نهایت، فهرست ریمارکتینگ را برای گروه‌های تبلیغاتی ایجاد شده در کمپین جستجوی خود اعمال کنید، با انتخاب هدف و تنظیم پیشنهاد، به طوری که تبلیغات جستجو فقط به کاربرانی نشان داده شود که از لیست مشتریان بالقوه جدید شما در فیس بوک هستند.

اگر احساس می‌کنید که تقاضای فعلی در جستجوی گوگل کاهش یافته است، شدیداً این تاکتیک را توصیه می‌کنم، زیرا به شما امکان می‌دهد با دستیابی به کاربران جدید و ترویج توجه به محصول یا خدمات خود، تقاضای جستجو را به طور مؤثر ایجاد کنید.

 

  1.  استفاده از مخاطبان وابسته سفارشی

گوگل مخاطبان وابسته سفارشی را راه اندازی کرد تا به تبلیغ کنندگان کنترل دقیق تری بر گزینه های هدف گیری مخاطب در شبکه نمایش بدهد.

این مشکل با مخاطبان وابستگی معمولی Google Ads را برطرف می‌کند، زیرا یک مخاطب وابستگی از پیش تعریف‌شده مناسب برای هر کسب‌وکاری وجود ندارد.

هدف‌یابی مخاطب دلخواه سفارشی را می‌توان با پیمایش به یک کمپین نمایش در Google Ads، کلیک کردن روی Targeting > Audience Segments  > Your Custom Audience Segments > New Custom  Audience تنظیم کرد.

در این بخش می‌توانید با استفاده از علاقه‌مندی‌های فرم آزاد که به‌عنوان کلمات کلیدی وارد شده‌اند و یا با استفاده از آدرس سایت ، لیست مخاطب خاص خود را ایجاد کنید:

 

استفاده از مخاطبان وابسته سفارشی

 

شما می توانید در زمان ایجاد لیست مخاطب، بینش جمعیت شناختی را در زمان واقعی دریافت کنید. این مورد می تواند به افزایش جزئیات بیشتر کمک کند تا اطمینان حاصل شود که افراد مناسب را هدف قرار می دهید.

در حالی که هدف‌گیری مخاطب وابسته سفارشی امکان کنترل بیشتر بر روی GDN را فراهم می‌کند، بهترین راه استفاده از آن برای برندسازی است.

می‌توانید با لایه‌بندی مخاطبان وابسته سفارشی با سایر اشکال هدف‌یابی برای افزایش کارایی کمپین، رویکردی حتی دقیق‌تر به هدف‌یابی GDN داشته باشید.

 

  1. ترکیب بخش های درون بازار با ریمارکتینگ

مخاطبان درون بازار به شما این امکان را می‌دهند که کمپین‌های خود را راه‌اندازی کنید تا به افرادی دسترسی پیدا کنید که آمادگی بیشتری برای خرید دارند.

گوگل به‌طور دقیق کاربران را دسته‌بندی می‌کند تا بتوانید علاقه‌مندان به پیشنهادات را هدف قرار دهید.

Google بیان می‌کند که می‌توانید با استفاده از داده‌های بی‌درنگ و یک سیستم طبقه‌بندی قدرتمند بر اساس رفتار نشان‌داده‌شده در بازار، علاقه را از قصد خریدار متمایز کنید.

مخاطبان درون بازار می توانند به افزایش نرخ تبدیل کمک کنند و باعث شود تا با مصرف کنندگان به عنوان آخرین مرحله قبل از تصمیم گیری خرید، ارتباط برقرار کنید.

برای هدف قرار دادن بخش مخاطبان درون بازار، باید به مسیر :

Targeting > In-market and life events > In-market segments.  بروید.

در اینجا فهرستی از تقریباً 500 مخاطب موجود را مشاهده می‌کنید.

به سادگی روی فلش "پایین" در هر دسته از مارکت خود کلیک کنید تا مخاطبان مورد نظر خود را مشخص کنید.

 

ترکیب بخش های درون بازار با ریمارکتینگ

 

تاثیر واقعی بر تبدیل ها زمانی رخ می دهد که از بخش های درون بازارکار شما در ارتباط با لیست های بازاریابی مجدد (ریمارکتینگ) وب سایت استفاده کنید.

می‌توانید بخش‌های درون مارکت خود را در بالای فهرست‌های بازاریابی مجدد خود قرار دهید تا دسترسی را افزایش دهید و در عین حال ارتباط بالایی را حفظ کنید و هدف آن تقویت تبدیل‌های کلی باشد.

 

اهمیت هدف قرار دادن مخاطبان تبلیغات گوگل

هزینه های تبلیغ گوگل و جستجوی پولی کلمات کلیدی همچنان هر ساله افزایش می یابد. اگر بودجه بازاریابی شما برای همگام شدن با تغییر افزایش نمی یابد، باید خلاق باشید تا رشد تقاضای جدید افزایش کاربر را داشته باشید.

بسیاری از تبلیغ‌کنندگان بخش‌های زیادی از بودجه خود را به پلتفرم‌های دیگری مانند فیس‌بوک و غیره منتقل می‌کنند، که عمدتاً به دلیل گزینه‌های برتر هدف‌گیری مخاطب (نه هدف جستجوگر) و کاهش CPC است.

با در نظر گرفتن این موضوع و افزایش استفاده از اتوماسیون در Google Ads، بهتر است که گوگل همچنان به گزینه‌های هدف‌گیری مخاطبان خود به روشی با محوریت حریم خصوصی اضافه کند.

چشم انداز PPC همیشه در حال تغییر است. مطمئن شوید که از آخرین ویژگی‌های آن مطلع هستید و همچنین برخی از نکات ذکر شده در این مطلب را آزمایش می‌کنید تا ببینید آیا می‌توانند نتایج رسانه‌ای پولی بهتری را برای کسب‌وکار شما ارائه دهند.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

نحوه عملکرد اهداف جذب مشتری جدید در گوگل ادز

نحوه عملکرد هدف جذب مشتری جدید در گوگل ادز به این صورت است که کسر هزینه از حساب فقط در صورت جذب شدن کاربر جدید انجام می گیرد.

2024-04-10 12:32:18

زمان مطالعه : 5 دقیقه

Automatically Created Assets

گوگل اخیراً یک ویژگی بتا به نام Automatically Created Assets برای تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا را برای بهبود استفاده تبلیغ کنندگان ارائه کرده است

2024-03-06 12:21:27

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بهترین مثال‌های سایت لینک در گوگل ادز

مثال های کاربردی از استفاده اکستنشن Sitelink Assets در ادز را ببینید تا بیاموزید چگونه از سایت لینک ها بیشترین بهره را ببرید

2024-01-26 13:06:29

زمان مطالعه : 5 دقیقه