ریسپانسیو ادز

 

تبلیغات جستجوی واکنشگرا (ریسپانسیو ادز)

طبق اطلاعیه های گوگل، تبلیغات ریسپانسیو حالت پیشفرض ادوردز می شود و جای تبلیغات متنی را خواهد گرفت. بدین ترتیب باید نحوه کار ads search responsive را باید بدانید.

در حال حاضر تبلیغات متنی گسترده همچنان پشتیبانی می شوند و تبلیغ کنندگان می توانند آنها را ایجاد کنند.

با این تفاوت که وقتی یک تبلیغ‌کننده برای ایجاد یک تبلیغ جدید اقدام می‌کند، پلتفرم به صورت پیش‌فرض تبلیغات متنی گسترش‌یافته یا همان Expanded Text Ads استفاده نمی‌کند.

تبلیغات متنی نیز در تاریخ 30 ژوئن 2022 منسوخ می شود و دیگر در دسترس نخواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات متنی (Expanded Text Ads) را در مقاله اطلاعیه گوگل ادز برای Expanded Text Ads میتوانید مشاهده کنید.

 

تبلیغات ریسپانسیو چیست؟

تبلیغات ریسپانسیو نوع جدیدی از تنظیمات قرار دادن یک تبلیغ گوگل می باشد. به این صورت که شما با قرار دادن چندین عنوان و توضیحات یک تبلیغ پویا ایجاد خواهید کرد. گوگل ادز قصد دارد با تنظیمات جدید، نحوه نمایش تبلیغ را برای بازدیدکنندگان جذاب تر کند.

در تبلیغات متنی یک ادز به این صورت بود که سرفصل ها و متن اصلی در آن قرار میگرفت. تبلیغ کننده آنها را به ترتیب مورد نظر می نوشتند.

چندین نسخه مستقل ایجاد می شود و ادوردز نسخه های مختلف را قرار می داد. نحوه انجام این کار توسط تبلیغ کننده در تنظیمات کمپین تعیین می شود.

در تبلیغات واکنشگرا (ads search responsive) به جای اینکه هر تبلیغ به عنوان نسخه خاص خود در نظر گرفته شود، در هر ادز چندین عنوان و توضیحات قرار می‌گیرد. در نتیجه گوگل آن ها را با هم ترکیب و مطابقت داده می‌دهد تا بهترین ترکیب از سرفصل‌ها و متن توضیحات برای هدف کمپین را قرار دهد و به کاربران نمایش دهد.

تنظیما در تبلیغات جستجوی ریسپانسیو به این شکل است:

 

تبلیغات ریسپانسیو

 

تبلیغات ریسپانسیو به این صورت در بخش ادز قابل مشاهده است و با لینک مشاهده جزییات می‌توانید آنها را تست و مشاهده کنید.

 

تاثیر ریسپانسیو ادز برای تبلیغ دهنده ها

سوالی که برای اکثر تبلیغ دهنده ها پیش می آید این است که آیا انتخاب تبلیغات جستجوی ریسپانسیو به عنوان پیشفرض یک تبلیغ برایشان مفید است؟ آیا حذف تبلیغات متنی گسترده باعث محدود شدن یک مدیر ادز می‌گردد؟

جواب این سوال به نحوه استفاده شما از ادوردز بر می‌گردد.

طی ماه های اخیر اکثر افرادی که با پنل ادوردز کار میکردند، متوجه شدند که گزینه تبلیغات متنی گسترده از بین گزینه‌های ایجاد آگهی جدید ناپدید شده است.

البته هنوز در قسمت ایجاد یک تبلیغ، کلیک برروی لینک Switch back to text ads میتوانید یک تبلیغ متنی ایجاد کنید، اما به هر حال باید خود را با شرایط جدید وفق بدهید، زیرا به زودی این نوع ایجاد تبلیغ حذف خواهد شد.

 

تاثیر ریسپانسیو ادز برای تبلیغ دهنده ها

 

پیشنهادات گوگل برای تبلیغات ریسپانسیو

ads responsive در قسمت پیشنهادهای پنل ادوردز، با نمونه های زیاد برای اضافه کردن سرفصل‌های بیشتر یا کپی متنی، مورد توجه افراد قرار گرفت. گوگل نیز شروع به ارائه پیشنهاداتی برای آنها کرد که می توان آنها را تایید یا رد کرد.

در بخش پیشنهادهای ادز، دستور اولیه به صورت زیر است:

 

پیشنهادات گوگل برای تبلیغات ریسپانسیو

 

هنگامی که گزینه "مشاهده توصیه ها" کلیک می شود، پیشنهادهایی را که در حال حاضر برای آن تبلیغ جستجوی واکنشگرا تنظیم شده است، را نشان می دهد. در نتیجه هر موردی که به نظر شما مفید است را می‌توانید اضافه کنید.

 

مشکلات ads search responsive چیست؟

حال باید با سختی های ads responsive و مشکلات آن آشنا شوید.

در اصل در برای ایجاد این نوع تبلیغ نیاز به بررسی بیشتری دارید. باید دقت داشته باشید که عنوان ها و توضیحاتی که در ادز قرار می‌دهد به تنهایی معنا داشته باشند.

گاهی اوقات برندها از عناوین متعدد استفاده می کنند تا به عنوان یک عبارت واحد عمل کنند. در صورتی که که دو عنوان، زمانی که آنها به ترتیب با هم تطبیق داده می شوند، منطقی هستند و ظاهر مناسبی بدست می‌آورند.

نکته قابل تامل این است که با قرار دادن سرفصل‌های نامربوط، گاهی ممکن است ترکیب آنها ظاهر جالبی برای تبلیغ شما نسازد. پس سعی کنید در عنوان خود از سرفصل‌های مرتبط و کلیدی استفاده کنید.

به هر حال شما باید نحوه قرار دادن ادز به روش رسپانسیو را فرابگیرید تا در ادامه استفاده از خدمات ادوردز به مشکل نخورید و بتوانید یک کمپین ادوردز سود آور را ایجاد کنید.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

نحوه عملکرد اهداف جذب مشتری جدید در گوگل ادز

نحوه عملکرد هدف جذب مشتری جدید در گوگل ادز به این صورت است که کسر هزینه از حساب فقط در صورت جذب شدن کاربر جدید انجام می گیرد.

2024-04-10 12:32:18

زمان مطالعه : 5 دقیقه

Automatically Created Assets

گوگل اخیراً یک ویژگی بتا به نام Automatically Created Assets برای تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا را برای بهبود استفاده تبلیغ کنندگان ارائه کرده است

2024-03-06 12:21:27

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بهترین مثال‌های سایت لینک در گوگل ادز

مثال های کاربردی از استفاده اکستنشن Sitelink Assets در ادز را ببینید تا بیاموزید چگونه از سایت لینک ها بیشترین بهره را ببرید

2024-01-26 13:06:29

زمان مطالعه : 5 دقیقه