سیستم عامل های مختلف موبایل

 

سیستم عامل های مختلف موبایل

احتمالا سوالات زیادی در رابطه با سیستم عامل تلفن همراه دارید و یا شاید می خواهید مقایسه سیستم عامل های موبایل را ببینید تا متوجه شوید کدام یک برای شما مناسب تر است؟

سیستم عامل های مختلفی برای موبایل ها وجود دارد اما میخواهیم رایج ترین آنها را برایتان شرح دهیم ، پس با سلکتک همراه باشید

 

سیستم عامل تلفن همراه چیست؟

در گذشته بیشترین استفاده از تلفن همراه فقط در تماس گرفتن و ارسال پیامک بود اما دیگر این زمان گذشته است و نحوه و میزان استفاده از آن تغییر کرده است .

تلفن های هوشمند مدرن به رایانه ها نزدیک تر هستند و ما را قادر میسازد کارهایی مانند انتقال پول ، ارسال ایمیل ، برگذاری کنفرانس و یا حتی بازی کردن ، تماشای تلوزیون و غیره انجام دهیم .

شما باید ابتدا تعریف مناسبی از این دنیا متنوع داشته باشید تا بتوانید سازگارترین نوع آن را با خودتان انتخاب و متقابلا تلفن همراه مناسب را خریداری کنید .

سیستم عامل های تلفن همراه و یا همان mobile OS نرم افزار هایی هستند که وظیفه ی مدیریت منابع حافظه و فعالیت های اساسی موبایل را بر عهده دارند .

با بروزرسانی های جدید آن ها امروزه شاهد پیشرفت چشمگیری برای موبایل ها و نرم افزارهای آن ها هستیم.

برنامه هایی که برای موبایل ها نوشته می شوند باید با سیستم عامل گوشی شما سازگار باشد .

امروزه برنامه های متنوع و زیادی برای گوشی های موبایل نوشته شده اند و با تغییرات و یا همان آپدیت های سیستم عامل نیز باید آپدیت های لازم را انجام دهند .

چند نمونه از سیستم عامل های دستگاه تلفن همراه وجود دارد که رایج ترین آنها Apple iOS ، Google Android و سیستم عامل Windows Phone مایکروسافت است.

تشخیص سیستم عامل تلفن های هوشمند

از آنجا که سیستم عامل های تلفن های هوشمند با ظاهر ، احساس و عملکرد یک تلفن همراه یکپارچه شده اند ، افراد اصولا ملاک انتخاب گوشی مورد علاقه را بر اساس نوع سیستم عامل آن قرا می دهند .

اگر قبلاً تلفن هوشمند خود را خریداری کرده اید ، نام و نسخه نرم افزار آن باید در تنظیمات گوشی شما ذکر می شود و کار سختی نیست .

با این حال ، اگر قصد خرید موبایل جدید دارید ، می توانید اطلاعات مربوط به مشخصات این سیستم عامل در سایت هایی مثل  mobile.irمشاهده کنید .

رایج ترین نوع سیستم عامل ها

برخی از سیستم عامل های تلفن همراه نرم افزارهای منبع باز هستند ، که به این معنی که هیچ محدودیتی در مورد آنچه می توانید بر روی آن نصب کنید یا چه اگر بخواهید آن را توسعه دهید .

سیستم عامل های منبع باز کاملاً تغییر پذیر هستند ، در حالی که سایر انواع نرم افزارهایی که مجاز به اجرا بر روی دستگاه هستند محدود هستند.

چند نمونه از آن ها را نام میبریم :

BlackBerry

BlackBerry OS توسط Research In Motion (RIM) برای خط تلفن های هوشمند خود توسعه یافته است. این سیستم عامل به دلیل پشتیبانی بومی از ایمیل های شرکتی از طریق MIDP شناخته می شود که امکان فعال سازی و همگام سازی بی سیم کامل با Microsoft Exchange و Lotus Domino را فراهم می کند.

بر اساس یک تحقیق ، تعداد زیادی از توسعه دهندگان تلفن همراه از این پلتفرم در زمان انتشار استفاده می کردند. این برنامه کلاس های BlackBerry API را برای توسعه دهندگان برای نوشتن برنامه ارائه می دهد.

 

سیستم عامل BlackBerry

 

iOS

سیستم عامل چند لمسی و چند کاره Apple iOS چیزی است که iPhone ، iPad و iPod اپل را اجرا می کند. 

نسخه ویژه این نرم افزار چیزی است که در Apple Watch نیز قرار گرفته است .

iOS  به لمس کاربر پاسخ می دهد - به شما این امکان را می دهد تا روی صفحه ضربه بزنید تا برنامه باز شود ، با حرکت دو انگشت تصویر را کوچک یا بزرگ کنید ، یا انگشت خود را روی صفحه بکشید تا صفحات تغییر کند.

سیستم عامل ios

 

iOS Apple مجاز به استفاده در سیستم های شخص ثالث نیست ، بنابراین فقط می توانید از آن در محصولات ساخته شده توسط شرکت Apple استفاده کنید.  در این سیستم عامل مرورگر وب Safari برای استفاده از اینترنت ، یک برنامه iPod برای پخش موسیقی و ایمیل اپل برای مدیریت ایمیل های شما ارائه می شود.

می توانید میلیون ها برنامه ای را که در حال حاضر در App Store در دسترس هستند مستقیماً در هر دستگاهی که دارای iOS است ، نصب کنید. 

اندروید

 

می توان به جرات گفت رایج ترین نوع سیستم عامل حداقل در ایران سیستم عامل اندروید است .

سیستم عامل اندروید متعلق به شرکت گوگل است و از هسته لینوکس استفاده می کند که در طیف وسیعی از دستگاه ها یافت می شود.

اندروید یک سیستم عامل منبع باز است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا دسترسی بیشتری داشته باشند و برنامه های جدیدی را به دلخواه توسعه دهند.

اگر قصد طراحی یک نرم افزاری را دارید به شما پیشنهاد می کنم ابتدا ورژن اندروید آن را منتشر کنید ، چرا که تعداد کاربران آن در کشور ما بیشتر است و می توانید بازخورد بهتری با تعداد کاربر زیاد تری دریافت کنید و این موضوع می تواند به این حداقل کمک را به شما کند که اولین پلتفرم نرم افزار خود را بهتر شناسایی و انتخاب کنید .

 

سیستم عامل اندروید

 

برخی از بهترین ویژگی های اندروید شامل قابلیت سفارشی سازی چندین صفحه اصلی با ویجت ها و برنامه های مفید است که دسترسی سریعتر و آسانتر به محتوا و عملکردهایی را که بیشتر به آنها اهمیت می دهید ، ارائه می دهد.

همچنین دارای ظرفیت عالی برای چند وظیفه ای است - با قابلیت بستن برنامه ها به سادگی با حذف آنها و امکانات متوع دیگر هست .

آخرین و مهمترین نکته این است که Android Market ، که شبیه به Apple App Store است ، میلیون ها برنامه را در اختیار داشته باشید که بسیاری از آنها کاملاً رایگان هستند.

ویندوز فون

با وجود حضور اندروید و آی او اس ماکروسافت نیز در این بین وارد شد و نسخه ی ویندوز فون را ارائه کرد .

مایکروسافت پس از عقب افتادن نرم افزاری از iOS و اندروید ، نسخه بسیار جدیدی از پلتفرم ویندوز خود را برای موبایل در اواخر سال 2010 منتشر کرد.

طراحی مجدد و بازسازی از ابتدا با تأکید بیشتر بر تجربه کاربر ، نتیجه آن یک سیستم عاملی به نام Windows Phone بود.

ویندوز فون از طریق رابط کاربری مبتنی dubbed Metro قابل تشخیص است که دارای قسمت های مربع قابل جابجایی و قابل تعویض در صفحه اصلی است ، هر کدام هدف و عملکرد خود را دارند.

همچنین دارای مجموعه هایی به نام "hubs" است که همه عکس های همه برنامه ها یا همه موسیقی را در یک کتابخانه گروه بندی می کند ، بدین معنی که عکس های فیس بوک شما با عکس های دوربین شما و اسناد شما از منابع مختلف در یک گروه گروه بندی شده و دسترسی به آنها آسان است .

 

ویندوز فون

ویندوز فون دارای نسخه بهینه سازی شده اینترنت اکسپلورر موبایل برای دسترسی به وب و Exchange است که از حساب های ایمیل ایمن شرکت های بزرگ پشتیبانی می کند.

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

بروزرسانی یوتیوب برای واکنش بینندگان در پخش زنده

در بروزرسانی اعلام شده توسط YouTube مدیریت تبلیغات و ری اکشن ها در پخش زنده یوتیوب بهبود می یابد

2024-04-25 10:07:38

زمان مطالعه : 4 دقیقه

بیشترین مهارت های مورد تقاضا در لینکدین

بر اساس گزارش هایLinkedIn که شامل انواع مهارت‌های درخواست شده و داده‌های جمع‌آوری‌شده از آگهی‌های شغلی لینکدین و فعالیت‌های اعضا است را اینجا آورده ایم.

2024-04-02 10:47:51

زمان مطالعه : 4 دقیقه

ابزار کسب درآمد تیک تاک

TikTok یک برنامه جدید به نام Creativity Program Beta معرفی کرده است که برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر با محتوای طولانی‌تر طراحی شده است.

2024-03-18 10:30:54

زمان مطالعه : 4 دقیقه