معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو

معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو

8 مورد از بهترین زبان برنامه نویسی برای سئو کارها که می توانند برای پیشبرد هدف های خود درمسیر سئو سایت استفاده کنند را در این محتوا معرفی کرده ایم.

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم.

زبان های برنامه نویسی زیادی برای یادگیری وجود دارد اما اگر مخصص سئو هستید زبان برنامه نویسی که انتخاب می کنید بستگی به این دارد که قصد دارید با آن زبان چه کاری انجام دهید و چگونه می خواهید تغییرات را از آن زبان اعمال کنید.

دقت داشته باشید که بهینه سازی وبسایت همانند خرید بازدید تاثیر مستقیم بر بهبود جایگاه سایت دارند و با دانستن زبان برنامه نویسی سایت مورد نظر، یک قدم مفید در جهت بهینه سازی و بهبود سئو داخلی برداشته اید.

اهمیت یادگیری برنامه نویسی برای بهبود سئو سایت

هر شخصی که قصد یادگیری سئو را دارد، ممکن است این سوال برایش پیش بیاید که آیا کسی برای یادگیری سئو باید برنامه نویس هم آموزش ببیند؟ پاسخ این سوال خیر است. یک سئو کار می‌تواند بدونه داشتن علم برنامه نویسی خاص سایت را بهینه سازی کند و آن را در نتایج گوگل رشد دهد.

بیشتر پارامترهای مهم سئو مربوط به مواردی مانند لینک سازی، محتوا، بهینه سازی کلمات کلیدی و مواردی از این قبیل کارها است. کدنویسی به عنوان یک راه حل به منظور بهبود تجربه کاربری است.

اگرچه آموزش زبان برنامه نویسی برای انجام سئو لازم نیست، اما یادگیری آنها ارزش های خاص خودش را دارد و علاوه بر کمک به شما برای یافتن سریعتر مشکلات و راه حل ها، با یادگیری یک زبان برنامه نویسی، مزایای بی شماری نیز به مجموعه مهارت های خود اضافه می کنید.

چرا متخصصان سئو بهتر است برنامه نویسی را یاد بگیرند؟

دلایل اهمیت یادگیری برنامه نویسی برای سئو جدای از موارد ذکر شده در بالا موارد بسیاری می‌تواند باشد، اما مهم ترین آنها عبارتند از:

  • بهبود روابط با برنامه نویس سایت
  • بهبود مدیریت هزینه
  • افزایش مهارت های تجزیه و تحلیل داده ها
  • سواد فیلد سئوی خود را بهبود بخشید

در ادامه مقاله هر کدام را به صورت جداگانه برای شما توضیح خواهیم داد.

بهبود روابط با برنامه نویس سایت

به عنوان کارشناسان سئو، نیاز دارید که با توسعه دهندگان وب تعامل و ارتباط مناسب برقرار کنید.

هرچقدر هم که به کد نویسی سایت آشنا باشید، در نهایت برای انجام تغییرات، برنامه نویس سایت باید از آنها مطلع باشد.

نیاز ندارید همه چیز را در مورد برنامه نویسی یاد بگیرید تا با کدنویس سایت برابر باشید.

همین اندازه که درک کاملی از کارهایی که توسعه دهندگان انجام می دهند داشته باشید تا بتوانید سوالات مهم را بپرسید و موارد تاثیرگذار برای سئو را به آنها انتقال دهید، کافی است.

علاوه بر بهبود این روابط مشترک، زمانی که شما یک متخصص سئو هستید، کارهای تحقیقاتی فنی و حل مشکل زیادی انجام می دهید.

یافتن این مشکلات و راه حل ها، زمانی آسان تر می شود که مفاهیم و زبان های مربوط به برنامه نویسی را بدانید.

حال در اینجا ارزش یادگیری زبان برنامه نویسی را بهتر درک خواهید کرد.

بهبود مدیریت هزینه

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه یادگیری کدنویسی می تواند منجر به بهبود مدیریت هزینه ها شود؟

در صورتی که خودتان قصد طراحی سایت را داشته باشید، صفر تا صد انجام پروژه با شما خواهد شد و لازم نیست برای استخدام فردی جداگانه هزینه کنید که کدنویسی را انجام دهد.

همچنین در مواردی که کد نویس سایت، برای رفع مشکلات اعلام شده توسط متخصص سئو، درخواست هزینه می‌کند، شما بدونه پرداخت هزینه کارهای ویرایش و بهینه سازی را انجام خواهید داد.

افزایش مهارت های تجزیه و تحلیل داده ها

سئوکارها میدانند که داده های زیادی در حال سئو هر وب سایت دریافت می‌کنند.

یادگیری برنامه‌نویسی به شما این امکان را می‌دهد که از محدودیت‌های مجموعه داده‌های خود فراتر رفته و با خودکارسازی نحوه جمع‌آوری مجموعه‌های داده، بهره‌وری خود را چندین برابر افزایش دهید.

اگر زبان کدنویسی مانند پایتون یاد بگیرید، دستکاری میلیون‌ها ردیف داده برای کمک به ساخت نمودارهایی که تمام تحلیل‌های شما را در نمودارهایی به راحتی قابل هضم برای سهامداران شرکت قرار می‌دهند، بسیار آسان‌تر می‌شود.

سواد فیلد سئوی خود را بهبود بخشید

با گذشت زمان، بسیاری از افراد در سنین پایین تری برنامه نویسی را یاد می گیرند. امروزه یادگیری برنامه نویسی از همان دوران ابتدایی غیرمعمول نیست.

اما، با یادگیری برنامه نویسی، می توانید در نتیجه به بهبود سواد SEO خود کمک کنید، که می تواند شما را در جایگاهی برابر با بسیاری دیگر که قبلاً یک یا چند زبان برنامه نویسی می دانند قرار دهد.

همچنین به شما کمک می‌کند تا با استفاده از راه‌حل‌های خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، بینش‌های بهتری از داده‌های خود ایجاد کنید.

این همچنین به این معنی است که برای برنامه نویس شدن نیازی به گذراندن سالهای دانشگاه ندارید.

در عوض، می توانید با اصول اولیه آشنا شوید و این به شما دانش کافی (بسته به مسیر یادگیری که انتخاب می کنید) می دهد تا بتوانید کارهای زیادی را که برنامه نویس بودن انجام می دهد انجام دهید.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای استفاده در سئو

اگر شما قصد یادگیری زبان برنامه نویسی دارید، انتخاب زبان کدنویسی مورد نظر ممکن است برای شما دشوار باشد. با توجه به مقصود خود باید راه را مشخص کنید.

شما باید در مورد تمام وظایف رایجی که به طور معمول با جاوا اسکریپت اجرا می شوند آشنا شوید. به دلیل این درک بیشتر، شما همچنین دانش عمیق تری در مورد نحوه تفکر خزنده موتور جستجو دارید.

یکی دیگر از مزایای یادگیری برنامه نویس شدن به این معنی است که شما درک بیشتری نسبت به نحوه نمایش کل صفحه وب یا مدل شی سند (DOM) دارید.

همچنین یادگیری HTML و CSS برای شما مفید است، بنابراین در مرحله اول بهتر است این دو مورد را آموزش ببینید.

اهمیت یادگیری HTML/CSS برای سئو

نکته ای که در مورد HTML و CSS وجود دارد این است: افراد عادی اغلب با زبان های برنامه نویسی اشتباه گرفته می‌گیرند، در صورتی که آنها زبان برنامه نویسی نیستند.

این دو به عنوان زبان های نشانه گذاری شناخته می شوند. چندین تفاوت ذاتی بین زبان های نشانه گذاری و زبان های برنامه نویسی وجود دارد که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم.

اهمیت یادگیری HTML/CSS برای سئو

زبان های نشانه گذاری

زبان‌های نشانه‌گذاری برای چیدمان، رندر و نمایش عناصر صفحه در مرورگر وب استفاده می‌شوند.

مرورگر وب زبان نشانه گذاری را تفسیر می کند و سپس خروجی نهایی را به گونه ای نمایش می دهد
که انسان بتواند آن را ببیند.

در اصل زبان های نشانه گذاری کامپایل نمی شوند و فقط آنها در صفحه هستند.

زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی بسیار پیچیده تر هستند. آنها شامل زبانی هستند که اغلب توسط ماشین ها به عنوان کد ماشین تفسیر می شود، اما، آنها به تنهایی کار نمی کنند.

برای اجرا، آنها باید در یک بسته قابل توزیع کامپایل شوند که سپس توسط دستگاهی که روی آن نصب شده است، بسته بندی شود.

از آنجا، دستگاه کد را اجرا می کند و آن را به یک رابط کاربری گرافیکی قابل استفاده برای انسان (GUI) ترجمه می کند که به کسی اجازه می دهد تا عملکردهای برنامه را انجام دهد.

علاوه بر این، زبان‌های برنامه‌نویسی ساختارهای منطقی بسیار پیچیده‌تری دارند که برای همه چیز از برنامه‌های مالی گرفته تا بازی‌های ویدیویی ضروری هستند.

به همین دلیل مهم است که بین زبان های نشانه گذاری و زبان های برنامه نویسی تفاوت قائل می‌شویم.

زبان های برنامه نویسی برای ارائه اطلاعات به کامپیوتر استفاده می شود تا بتواند از آن اطلاعات برای تکمیل یک کار خاص به صورت خودکار استفاده کند.

در نتیجه شما نباید HTML و CSS را با زبان های برنامه نویسی اشتباه بگیرد!

در ادامه 8 زبان برنامه نویسی برای یادگیری، برای سئو را آورده ایم.

  1. زبان PHP

PHP به عنوان زبان برنامه نویسی پیش پردازنده فرامتن شناخته می شود. این زبان کدنویسی، در واقع یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که برای توسعه وب طراحی شده است.

اما از آن می توان برای برنامه نویسی همه منظوره نیز استفاده کرد.

پلتفرم هایی همچون وردپرس و فیسبوک از پی اچ پی استفاده کرده اند.

مساله مهم در مورد PHP این است که تأثیر زیادی روی کدهای رندر شده، HTML و CSS ندارد و برای متخصص سئو بودن یادگیری زبان برنامه نویسی سمت سرور ابزامی نیست. اما اگر قصد دارید با سی ام اس مانند WordPress کار کنید بهتر است با این زبان کدنویسی آشنا باشید.

 علاوه بر این موارد، شما می‌توانید با ایجاد ابزارهای کاهش حجم کدهای JavaScript به کمک زبان پی اچ پی، به سرعت صفحه کمک کنید و سئو وبسایت را رشد دهید.

  1. زبان برنامه نویسی R برای تجزیه و تحلیل آماری و داده ها

R یکی از آن زبان های برنامه نویسی است که اغلب برای سئو در هنگام ایجاد برنامه های کاربردی برای استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی استفاده می شود. این یک زبان برنامه نویسی رایگان است و دارای یک محیط نرم افزار رایگان نیز می باشد. مهم است که توجه داشته باشید، این زبان در ابتدا برای اهداف آماری و تجزیه و تحلیل داده ها ایجاد شده است. به همین دلیل است که R زبان خوبی برای دانستن برنامه های تحلیل پیش بینی کننده است.

علاوه بر سئو، به طور گسترده ای توسط مشاغلی مانند داده کاوی، آمارگیران و غیره استفاده می شود. این متخصصان از R برای ایجاد نرم افزاری استفاده می کنند که در تجزیه و تحلیل داده ها و همچنین نرم افزارهای آماری استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی "آر" در ابتدا قرار بود توسط آماردانان استفاده شود، به زبانی با قدرت زیاد تبدیل شده است که می تواند برای همه چیز از تجزیه و تحلیل گرفته تا یادگیری ماشین استفاده شود. با این حال، تجزیه و تحلیل پیش بینی در درجه اول نحوه استفاده از R است زیرا می تواند داده ها را پردازش کند.

طیف گسترده ای از ساختارهای داده را می توان توسط R پردازش کرد که شامل بردارها، لیست ها و آرایه ها می شود.

مزایای زبان برنامه نویسی R

یکی از مزایای زیاد R این است که منبع باز است، به این معنی که بسیاری از کتابخانه ها و مواد کد آن به صورت آنلاین و با پشتیبانی بیشتر جامعه به صورت رایگان در دسترس هستند. هنگامی که از یک جامعه با نرم افزار منبع باز پشتیبانی قوی دارید، یافتن راه حل برای مشکلات تجزیه تحلیل ها، آسان تر از همیشه می شود.

در سئو، می‌توانید از R برای ایجاد برنامه‌های مبتنی بر داده استفاده کنید که وب را می‌خزند و به دنبال داده‌هایی برای کامپایل و نمایش می‌گردند. برای استفاده در سایت های عظیم با هزاران هزار صفحه مفیدتر می شود، به عبارت دیگر، اگر به دنبال راهی برای مقیاس‌بندی برنامه‌نویسی با داده‌ها برای سایت‌های عظیم هستید، ممکن است R زبان برنامه‌نویسی باشد که ممکن است بخواهید یاد بگیرید.

علاوه بر این، با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده با این اطلاعات سئو، می‌توانید به طور بالقوه راه‌حل‌هایی را با R ایجاد کنید که به شما برتری نسبت به رقبای خود بدهد.

  1. پایتون

هنگامی که صحبت از کار با داده ها و بهبود تجزیه و تحلیل کلی داده ها می شود، پایتون یکی از بهترین زبان هایی است که می‌توانید آموزش ببینید.

پایتون می‌تواند تجزیه و تحلیل کلی داده‌ها را آسان‌تر کند و کارهای بسیار پیچیده‌تری را با آن داده‌ها انجام دهید.

Python یک زبان قدرتمند برای تجزیه و تحلیل داده‌ها است و نکته اصلی آن این است که کتابخانه های از پیش ساخته شده زیادی دارد که می توانید برای تجزیه و تحلیل داده ها از آنها استفاده کنید.

در مقایسه با زبانی مانند R، کتابخانه قوی آن به شما این امکان را می‌دهد تا کارهای متفاوتی را انجام دهید.

به عنوان مثال، یک راه حل که می توانید با پایتون انجام دهید این است که داده ها را از چندین منبع در یک فایل قابل ارائه کامپایل کنید.

راه حل دیگری که می‌توانید با پایتون اجرا کنید، توسعه یک برنامه رابط کاربری گرافیکی است که به شما کمک می‌کند فایل‌ها را از Article Forge در مقاله‌های منفرد ترکیب کنید.

ایده هایی که می توانید برای آنها از پایتون استفاده کنید بی پایان هستند.

  1. جاوا اسکریپت

وقتی صحبت از زبان های برنامه نویسی می شود، جاوا اسکریپت اغلب به عنوان ستون فقرات ایجاد و توسعه وب سایت ها استفاده می شود.

یادگیری این زبان این توانایی را دارد که به شما در دستیابی به چندین بخش کمک کند، از جمله ایجاد تغییرات پویا در محتوای خود و کنترل عملکرد پنجره های مرورگر شما به کمک آن دارید.

علاوه بر این، به هماهنگ کردن ارتباط اسکریپت های سمت کلاینت نیز کمک می کند.

همچنین تعدادی از اهداف سئو برای آن وجود دارد، از ایجاد مضامین CMS ، تا پردازش داده‌های فرم‌ها و بهبود تجربه کاربری را میتوانید به کمک JavaScript انجام دهید.

می تواند تمام این تعامل را بدون نیاز به کامپایلرهای پیچیده یا افزونه های اضافی انجام دهد.

همچنین از انواع سبک های برنامه نویسی، از برنامه نویسی شی گرا گرفته تا برنامه نویسی تابعی پشتیبانی می کند، هر دوی این سبک ها توسط جاوا اسکریپت پشتیبانی می شوند.

تعداد زیادی از افزونه های وردپرس باعث ایجاد مشکل در رندر صفحه می شوند. دانستن حداقل اصول اولیه نحوه تعامل افزونه های جاوا اسکریپت می تواند به شما کمک کند تا دقیقاً متوجه شوید که این افزونه ها چه مشکلاتی را ایجاد می کنند.

آشنایی با زبان JavaScript به شما کمک کند تا توصیه های بهتری به توسعه دهندگان خود ارائه دهید.

  1. Go (Golang)

Golang به عنوان یک زبان برنامه نویسی با کارایی بالاتر طراحی شده است که توسط خود گوگل توسعه یافته است.

این زبان برتری بهتری نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی مانند پایتون دارد، زیرا یک زبان تفسیری نیست. به همین دلیل، بسیار سریعتر از پایتون است و می تواند از چندین رشته CPU بدون کار اضافی استفاده کند.

اگر تازه وارد برنامه نویسی شده اید، این یکی از آن زبان های برنامه نویسی است که یادگیری و آزمایش آن در همان ابتدا عالی است.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای استفاده در سئو

  1. زبان کدنویسی C

انواع مختلفی از زبان برنامه نویسی C از جمله C، C++ و C# وجود دارد.

C یک زبان برنامه نویسی ماشینی است که برای توسعه برنامه های خودکار استفاده می شود تا زندگی حرفه ای سئو را آسان تر کند.

اگرچه برای اولین بار حدود 40 سال پیش منتشر شد اما هنوز هم یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی مورد استفاده امروز است.

برخی از برنامه نویسان قدیمی بر این عقیده هستند که C یکی از بهترین زبان ها برای شروع است زیرا بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر از مفاهیم C ساخته شده اند.

همچنین این پیشنهاد وجود دارد که احتمالاً از منظر امنیتی ممکن است بهتر باشد زیرا افراد کمتری از آن استفاده می‌کنند، که آن را به یک هدف حمله کمتر مطلوب برای هکرهای احتمالی تبدیل می‌کند.

  1. C++

C++ در واقع بیشتر به عنوان یک اکستنشن برای C در نظر گرفته می شود.

هدف او برای C++ که توسط Bjarne Stroustrup در دانمارک توسعه داده شد، افزودن پیشرفت‌هایی برای C مانند توانایی‌های برنامه‌نویسی شی‌گرا بدون از دست دادن سرعت یا کارایی بود.

  1. زبان برنامه نویسی C#

C# توسط تیمی در مایکروسافت توسعه داده شد. این تکرار خاص از C بر اساس چارچوب دات نت است. این زبان از یک فرآیند کامپایل استفاده می کند که از کد بایت به جای کد ماشین استفاده می کند.

تفاوت اصلی این است که این کد بر روی یک ماشین مجازی اجرا می شود که تقریباً به صورت آنی کد را به کد قابل خواندن توسط ماشین ترجمه می کند.

C# برخلاف نرم افزارهای تجاری اغلب برای برنامه های کاربردی سازمانی استفاده می شود. به این ترتیب، اغلب برای توسعه سرویس گیرنده و سرور استفاده می شود که از چارچوب دات نت استفاده می کند.

مزیت یادگیری زبان برنامه نویسی

به عنوان یک متخصص سئو، یادگیری یک زبان برنامه نویسی می تواند مزایای زیادی برای حرفه سئو شما داشته باشد .

از بهبود ارتباط خود با توسعه دهندگان گرفته تا افزایش اتوماسیون کارهای تکراری، می توانید با جهش و یادگیری یک زبان برنامه نویسی، تولید خود را ده برابر کنید. همچنین با ایجاد ابزار آنالیز سئو سایت با توجه به علم سئوی خود، بهترین ویژگی هارا برای بررسی و تحلیل سایت در اختیار خواهید داشت.

امکانات با این نوع زبان های برنامه نویسی بی پایان است. به علاوه، هرچه بیشتر بتوانید با زبان های برنامه نویسی روند کاری را خودکار کنید، زمان بیشتری برای انجام دادن کارهای مهم‌تر دارید.

به علاوه، شما همچنین با ارتقاء سطح تجزیه و تحلیل داده های خود به پیشبرد اهداف کسب و کار خود کمک می کنید.

خدمات افزایش ورودی گوگل

افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو

ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ

افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی

بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی

ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات

خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام

خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب

خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

استفاده از اکسل برای سئو

به کمک ویژگی های اکسل، برخی از کارهای سئو خود را ساده می‎کنید و امکانات نامحدودی را برای پروژه های خود در دسترسی دارید.

2024-07-23 15:39:48

زمان مطالعه : 7 دقیقه

آیا سرچ کنسول گوگل یک عامل رتبه بندی است؟

استفاده از سرچ کنسول گوگل مطمئناً به بازاریابان با کمک به درک عملکرد سایت و شناسایی مشکلات کمک میکند، اما آیا نصب آن یک عامل رتبه بندی است؟

2024-06-24 11:15:37

زمان مطالعه : 5 دقیقه

زمان لازم برای خارج شدن جریمه الگوریتمی گوگل

در این مطلب از بلاگ سلکتک به صورت دقیق بررسی می‌کنیم که چقدر طول می کشد تا از پنالتی الگوریتمی گوگل خارج شویم؟

2024-06-12 11:06:24

زمان مطالعه : 4 دقیقه