دلایل مهم بودن سئو در کسب و کارها

دلایل مهم بودن سئو در کسب و کارها

اهمیت سئو برای تمام کسب و کارها و دلایل مهم بودن سئو برای رشد و موفقیت کسب و کارهای آنلاین را در این مقاله برای شما آورده ایم.

اگر شما یک کسب و کار آنلاین یا سایت دارید، باید با سئو و بهینه سازی سایت آشنا باشید تا بتوانید بهتر از رقبای خود عمل کنید.

هنگامی که صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و مخاطبان شما نتوانند شما را بین نتایج صفحه اول پیدا کنند مشتریان خود را از دست می‌دهید و برای حل این مشکل سئو به کمک شما می‌آید.

SEO به معنی «بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو» است در واقع مجموعه ای از کارهاست که برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو گوگل انجام می‌شود.

پس قطعا سئو می‌تواند به رشد شرکت شما کمک کند.

از تاثیرات مفید سئو برای شرکت ها:

  • کار تیم بازاریابی را آسان تر می‌کند
  • باعث ایجاد مهارت های جدید برای کارکنان می‌شود
  • می‌تواند ارزش کار تیم را بالا ببرد
  • باعث افزایش فروش و رشد کسب و کار می‌شود

سئو برای کسب و کارهای آنلاین و سایت ها اهمیت زیادی دارد. دلایل مختلفی برای اهمیت سئو وجود دارد که در این مقاله از سایت سلکتک به آن می‌پردازیم.

دلایل تاثیر گذاری مثبت سئو بر کانال های بازاریابی

دلایل مهم زیادی برای این تاثیر گذاری وجود دارد. در ادامه به چگونگی کمک سئو به شرکت ها برای رسیدن به اهداف شخصی و تیمی می‌پردازیم.

افزایش ترافیک سایت و بیشتر دیده شدن

بدون ترافیک ثابت جستجوی ارگانیک، برای سایر کانال های بازاریابی مشکل است که مخاطبان اولیه کافی برای پیشرفت کمپین ها به دست آورید.

ترافیک ارگانیک یا همان ورودی از سمت گوگل یکی از بزرگترین تولید کننده ترافیک به یک وب سایت است.

زمانی که یک تیم به دنبال انجام آزمایش‌های تجربه کاربری (UX) یا بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) هستند، نیاز به ترافیک قابل توجهی دارند تا بتوانند آزمایش خود را تکمیل کنند.

سئو می‌تواند یکی از راه هایی باشد که ترافیک مورد نیاز را بدون هزینه اضافی برای شما به ارمغان بیاورد و به جذب کاربران بیشتر به شما کمک کند.

مدیریت شهرت برند

مدیریت شهرت برند یک فرایند نظارت بر نحوه درک کسب و کار شما از سوی مشتریان و انجام اقدامات استراتژیک در صورت نیاز برای بهبود ظاهر برند است.

سئو می‌تواند به برند سازی و بهبود و حفظ شهرت برند شرکت شما کمک کند.

اغلب هنگامی که جستجو برای نام شرکت انجام می‌شود، صفحه اول نتایج جستجو ترکیبی از وب سایت های متعلق به برند و وب سایت های دیگر است. به همین خاطر سئو تاثیر زیادی بر آنچه بازدیدکنندگان هنگام جستجو یک برند می‌بینند دارد.

اگر نام تجاری کسب و کار شما اعتبار کمی داشته باشد، نظرات منفی برای کسب‌وکار در سایت ها قابل مشاهده می‌باشد.

متخصصان سئو برای رفع مشکل و نظرات منفی، باید پاسخ مناسب بدهند تا بازخورد بدی در خاطر دیگر مشتریان ایجاد نشود.

همکاری با بخش های مختلف کسب و کار

یک استراتژی سئو خوب هرگز جدا از سایر کانال های بازاریابی نخواهد بود.

ما نیاز داریم که درباره بازاریابی برند، CRM و رسانه های پولی کار تیم های دیگر بدانیم. از این طریق سئو می‌تواند به یکسان‌سازی پروژه ها کمک کند.

متخصصان سئو تمایل دارند در هر چیزی که می‌تواند بر عملکرد وب سایت تاثیر بگذارد، از موقعیت نام تجاری گرفته تا تولید محتوا مشارکت داشته باشند، در نتیجه نقش اساسی در کمپین های بازاریابی دارند.

دلایل تاثیر گذاری مثبت سئو بر کانال های بازاریابی

ایده پردازی

داده های جمع‌آوری شده از طریق سئو می‌تواند در ایجاد مکانی برای راه‌اندازی سایر کانال های بازاریابی با ایده های جدید کمپین های تبلیغاتی بسیار مفید باشد.

از طریق داده های Google trends در موضوعات پر طرفدار، تیم شما می‌تواند بفهمد که چه موضوعاتی را پوشش دهد که برای مخاطب هدف شما جذاب است.

اگر زمینه فعالیت شما فصلی است و از طریق اوج و پایین ترین حد استفاده از عبارات جستجو نشان داده می‌شود، می‌توان تاثیری را که کمپین های آنها در زمان های مختلف سال داشته باشد به تیم بازاریابی گسترده‌تر شما نشان دهد.

با تجزیه و تحلیل سریع SERP می‌تواند اطلاعات زیادی درمورد پست های اجتماعی یا ویدیو هایی که رقبا تولید می‌کنند به دست دهد.

موارد قرارگرفته در نتایج جستجو برای ویدیو ها، تصاویر، اخبار و رسانه های اجتماعی می‌تواند مکانی عالی از ایده هایی برای سایر تیم های بازاریابی باشد.

چگونگی کمک سئو به افزایش ترافیک ارگانیک

کارشناسان سئو باید بدانند که چگونه فناوری وب سایتی که روی آن کار می‌کنند بر عملکرد آن تاثیر می‌گذارد. در کل آنها باید با کار خود مبانی زیادی را پوشش دهند.

در طول زمان امکان تغییر رفتار کاربر وجود دارد و یک کارشناس سئو نیاز به درک این تغییر دارد تا بتواند برای سرمایه گذاری روی روند ها آمادگی داشته باشد.

بدین ترتیب با کمک سئو و بهینه‌سازی که یکی از راه های افزایش ورودی گوگل است، باید بتوانید بازدید سایت و کاربران خود را افزایش داد.

داشتن ایده هایی برای محصولات جدید

تحقیق کردن درباره عبارات جستجویی که توسط بازدیدکنندگان استفاده می‌شود، ممکن است جریان های درآمدی جدید یا ایده های محصول را نشان دهد.

هنگام انجام تحقیقات درباره کلمات کلیدی برای صنعت خود، ممکن است متوجه شوید که علاقه زیادی به یک ایده یا موضوعی وجود دارد که با محصول فعلی شما مرتبط است.

همچنین این تحقیق می‌تواند برای آزمایش علاقه به یک محصول در بازارهای جدید استفاده شود. مثلا اگر کسب و کار شما در سطح بین المللی است تحقیقات مسئول سئو می‌تواند نشان دهنده استقبال از یک محصول در کشور جدید باشد.

این داده ها می‌تواند به تیم های محصول اطلاعاتی درباره اینکه چگونه سایر شرکت های مرتبط بهتر نیازهای مخاطبان مشترک را برآورده می‌کند بدهد، و یا اینکه نشان می‌هد کجا ممکن است رقابت خوبی برای یک محصول یا خدمات وجود داشته باشد.

کمک به کاهش حجم کاری پشتیبانی مشتری

یکی دیگر از منابعی خوب از ایده های موضوعی برای متخصصان سئو، صحبت کردن با تیم خدمات مشتری است.

متخصصان سئو با این روش می‌توانند مشکلات رایج مشتریان را پیدا کرده و راه حلی برای رفع مشکل ارائه کنند.

این کار می‌تواند تفاوت یک مشتری راضی با یک مشتری ناراضی را نشان دهد و همچنین باعث ایجاد ورودی گوگل بیشتر می‌شود.

سئوکارها می‌توانند این محتوا را بهینه کنند تا مستقیما نیازهای جستجوگرانی را که به دنبال آن پاسخ هستند برآورده کرده و باعث کاهش مشکلات احتمالی مشتریان شود.

ایجاد محتوایی برای پاسخگویی به سولات متداول، می‌تواند به حجم کاری تیم پشتیبانی مشتری کمک کند.

تاثیر مهارت های سئو برای تیم های دیگر

کاملا روشن است که سئو بر دیگر کانال های بازاریابی تاثیر می‌گذارد اما مهارت های دخیل در سئوی خوب می‌تواند تاثیر بسیار گسترده تری داشته باشد.

تاثیر مهارت های سئو برای تیم های دیگر

تیم های تحریریه

تیم های تحریریه، محتوایی برای وبلاگ یا کانال ویدیویی شما ایجاد می‌کنند که توسط آنها مخاطبان جدید برای سایت جذب می‌شود.

مدیرسئو می‌تواند با توصیه عبارات جستجوی مهم برای استفاده یا بهینه‌سازی ویدیو برای کمک به دیده شدن بیشتر آن ها در جستجوی گوگل و یوتیوب، کمک زیادی کند.

حراج و فروش بهتر محصولات

توسط تحقیقات کلمات کلیدی، دید واضحی از آن چه بازار هدف در رابطه با محصولات یا خدمات ما به دنبال آن است داریم.

این اطلاعات برای تیم های فروش بسیار ارزشمند است و ممکن است خودشان نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند با این حال بینش خوبی در مورد مشکلات و نگرانی هایی که مشتریان آن ها به دنبال حل آن هستند ارائه می‌دهد.

ایجاد گزارش های منظم برای تیم های فروش خود یا مشتریان باعث می‌شود که از موضوعات پرطرفدار و سوالات متداول آگاه شوند و این داده ها می‌تواند به آن ها کمک کند تا مشکلات و راه حل های جدیدی را که به بازار شما مرتبط هستند را شناسایی کنند.

تولید محتوا

سئو به شدت بر تولید محتوای با کیفیت متکی است.

داده هایی که می‌توانیم برای کلمات کلیدی پیدا کنیم کمک می‌کند تا مطمئن شویم که محتوای مورد انتظار افراد را ایجاد کرده ایم.

کارشناسان سئو می‌توانند اطلاعاتی درباره موضوعات پرطرفدار به دست آورند، علایق فصلی را پیش بینی کنند و بفهمند که چگونه می‌توان محتوای مورد علاقه و مورد نیاز افراد را تولید کنند.

تولید محصول کاربردی

سئو می‌تواند به تولید محصولات جدید و کاربردی برای رفع نیازهای کاربران کمک فراوانی کند.

داده های جستجو کلیدواژه و تجزیه تحلیل های رقابتی می‌توانند بینشی در مورد ویژگی ها و نیازهایی که یک فرد دارد را به شما ارائه دهد.

کارشناسان سئو می‌توانند به کمک داده های موجود به درخواست های افراد پی ببرند و برای تولید محصول جدید و یا اضافه کردن خدمت کاربردی به کسب و کار به دیگر تیم ها کمک کنند.

SEO و تقویت ارزش کار تیم های دیگر

یکی از راه های مهم سئو که بر کار سایر بخش ها تاثیر مثبت می‌گذارد، نشان دادن ارزشی است که کار آن ها برای سئو به ارمغان می‌اورد.

آن ها معیارها و شاخص های کلیدی عملکرد خود را دارند که برای نشان دادن اثربخشی کاری که انجام می‌دهند استفاده می‌کنند.

چندین راه که از طریق آن ها می‌توانید به سرعت تاثیر کار تیم های دیگر بر سئو را شناسایی کنید در ادامه این مقاله از بلاگ سلکتک برای شما آورده شده است.

افزایش ترافیک سایت

بعضی اوقات تغییراتی در وب سایت ها ایجاد می‌شود و تیم ها راه اندازه‌گیری موفقیت خود را نمی‌دانند.

افزایش دیده شدن در جستجو یا همان ترافیک ارگانیک گوگل به آن صفحات می‌تواند نشانگر خوبی باشد که روند کار شما موفقیت آمیز بوده است.

افزایش نرخ تبدیل

ترافیکی که سئو در وب سایت ایجاد می‌کند باید باعث افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری شود.

تغییرات در وب سایت، نرخ تبدیل بسیار بالاتری را برای ترافیک ارگانیک به همراه دارد. این می‌تواند به تقویت ارزش کاری که انجام می‌دهید کمک کند.

افزایش خزیدن صفحات و نمایه سازی

تغییرات روند سئو سایت می‌تواند به شدت مانع یا بهبود توانایی ربات های گوگل در خزیدن صفحات شود.

نرخ خزش می‌تواند جزئیات بهبود حجم ترافیک یا نوع صفحات در حال خزیدن را نشان دهد. این آمارها همچنین می‌توانند کاهش بودجه خزیدن صفحات را نشان دهند.

به نحوه ایندکس شدن صفحات در طول زمان نگاه کنید، موارد مناسب ایندکس شده می‌تواند یک شاخص موفقیت برای تغییرات اخیر تیم شما باشد.

SEO و تقویت ارزش کار تیم های دیگر

بهبود سرعت صفحه

بهبود سرعت صفحه می‌تواند یک تغییر مثبت برای اهداف سئو و تجربه کاربر باشد و باعث رشد سایت در نتایج موتورهای جستجو شود.

از این رو با افزایش سرعت صفحه نه تنها تاثیر مثبت روی سئو سایت گذاشتید، بلکه باعث افزایش رضایت کاربران از سایت شده اید و بهتر با شما تعامل برقرار می‌کنند.

امیدواریم که به کمک این مطلب به ارزش های سئو و بهینه‌سازی سایت پی برده باشید و از آن غافل نشوید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه