راه های بهبود عملکرد سایت در موبایل - ریسپانسیو - سلکتک

 

سازگاری سایت با موبایل و دیگر پلتفرم ها

سازگار بودن یک وب سایت با پلتفرم های مختلف باعث می شود کاربران بهتر با سایت شما ارتباط برقرار کنند.

در اصطلاح به اینگونه سایت ها واکنشگرا یا همان ریسپانسیو می گویند.

واکنش‌گرا بودن یک سایت تاثیرات خوبی بر سئو سایت شما دارد، پس حتما در طراحی سایت خود این نکته‌ی مهم را فراموش نکنید.

وقتی میگوییم سئو و بهینه سازی در لحظه اول بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل به ذهنتان خطور میکند، اما این امر فقط و فقط با ارائه کردن خدمات خوب و جلب نظر کاربر و حفظ آنها مقدور می باشد.

 

واکنشگرا و سئو سایت

 

ایجاد یک وب‌سایت واکنش‌گرا یا ایجاد یک وب‌سایت ریسپانسیو گامی در مسیر درست است، اما یک وب‌سایت سازگار با موبایل به خودی خود نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به کاربر را به طور جادویی بهبود نمی‌بخشد.

مانند وب سایت های عادی برای دسکتاپ، طراحی های موبایل هم مزایا و معایبی دارد. چالشی که برای طراحان وجود دارد، کشف تکنیک هایی است که باعث افزایش نرخ تبدیل در مشاهده موبایل می شود. حال برخی از نکات مهم را برای شما شرح می دهیم.

با سلکتک همراه شوید تا با مطالب خود بتوانیم حتی کوچکترین خدمت را به شما و کسب و کار آنلاین شما برسانیم.

 

سادگی در ظاهر بهترین استراتژی

صفحات طراحی شده برای حالت موبایل باید هدر های ساده و در عین حال قابل دستیابی به گزینه های موجود در حالت دسکتاپ باشد. این سادگی باید به گونه ای باشد که ظاهر سایت را بد جلوه ندهد، همچنین دستیابی به دکمه ها و گزینه ها، به راحتی قبل باشد.

دکمه ها باید کاملا مشخص و به همراه افکت های زیبا باشند، تا توجه کاربر به آن جلب شود و حتی برایش جذاب باشد تا از ذوق و سلیقه ی شما خوشش بیاید. میبینید؟!این موضوع خودش باعث می شود یک کاربر برند شما در خاطرش بماند و بعدها بازم به سایت شما سربزند، پس دو مساله‌ی برندسازی و سئو سایت را با چند حرکت کوچک ، رعایت کردید.

همیشه در ذهنتان باشد که جمله ی،زیبایی در سادگی است، می تواند به شما کمک کند.

 

سادگی در ظاهر بهترین استراتژی - سلکتک

 

گزینه های مهم در فوتر، ثابت بمانند

با اختصاص دادن جایگاه ثابت در پایین سایت یا همان فوتر صفحه، به گزینه های مهم و یا پراستفاده باعث می شود دستیابی کاربران به آنها، راحت تر شود.

اصولا در طراحی دسکتاپ یک سایت، به خاطر وجود فضای بیشتر،اصولا بالای صفحات ثابت هستند و یا نیازی به ثابت نگه داشتن نیست، اما در پلتفرم ها با صفحه نمایش کوچک تر ثابت قرار دادن دکمه های پرکاربرد، در پایین صفحه نمایشگر، باعث افزایش جذابیت سایت برای کاربران می شود.

 

 خدمات اصلی داخل دکمه منو ثابت بمانند

حالا با دیگر خدمات و گزینه های سایت می خواهید چه کاری کنید؟

مسلما بهترین کار قراردادن یک دکمه منو در بالای سایت هست. شما داخل این دکمه خدمات سایت، درباره ما، تماس باما و یا هر گزیمه مهم دیگر را میتوانید جای دهید.

وجود افکت زیبا برای بازوبسته شدن آن می تواند زیبایی کار را دوچندان کند.

این دکمه در حالت موبایل فقط ظاهر می شود تا به خاطر کوچک بودن صفحه نمایش، شما خدمات یک سایت را از دست ندهید و هرکدام به صورت جداگانه قابل مشاهده باشد.

 

سایت ریسپانسیو و وکنشگرا - سلکتک

 

عملکرد کلی سایت در هنگام بازشدن سایت

خود شما هم اگر سایتی را در تلفن همراه بازکنید، ابتدا سعی دارید نحوه عملکرد سایت را بسنجید.

کار کردن با دکمه ها، بالا و پایین کردن سایت، دقت روی نحوه بازوبسته شدن دکمه ها و افکت ها و انیمیشن ها در لحظه اول تاثیر به خصوصی در جذب یک شخص و تبدیل آن به کاربر شمارا دارد.

قرار دادن دوره‌ای عناصر فراخوان برای انجام فعالیتی در بدنه صفحه وب تلفن همراه، با استفاده از عناصر طراحی مشابه، عمل خوبی است، مشروط بر اینکه فراخوان‌ها آنقدر مزاحم نباشند که کاربران فعالیت های کاربر را مخل کنند و مزاحم او باشد.

اینکه فقط سایت شما ریسپانسیو باشد، نمیتواند صددرصد شخصی را به خودش مجذوب کند، اما اینکه شما بتوانید نظر شخص را عوض کنید و آن را در صفحات سایت ماندگار کنید، نیازمند یکسری ریزه کاری بود که برای شما توضیح دادیم.

 

responsive website - سلکتک

 

بنابراین، طراحان علاوه بر درک تکنیک های طراحی صفحات واکنش‌گرا، باید با کسب و‌کار، مخاطبان  و مشتری نیز آشنا باشند. بررسی دقیق وب سایت های رقبا و کشف نکات مهم قبل از کار طراحی، بهترین نتایج را به همراه دارد.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه