معرفی و راهنمای چامع گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول ، تنظیمات و نحوه ی استفاده از آن

گوگل ابزاری رایگان و بسیار کاربردی به نام گوگل سرچ کنسول را ارائه داده است تا اطلاعات دقیق و مشخصی را در مورد عملکرد وب سایت شما ، مشکلات امنیتی و انواع خطاها را در اختیار شما میگذارد .

قبل از این که شروع به بحث کنیم باید دید که چگونه کار می کند ؟ و نحوه ی تنظیم کردن آن به چه صورت است و چه مزیت هایی دارد .

کسب موفقیت در گوگل و رسیدن به نتایج عالی و ارزشمند نیازمند شناخت و درک صحیح فاکتورهای تعریف شده توسط این موتور جستجو ارزشمند است .

ثبت سایت در کنسول گوگل یکی از واجب ترین و مهم ترین کارهایی است که صاحبان وب سایت ها باید جهت بهبود عملکرد خود انجام دهند .

در واقع کنسول جستجوی گوگل پل ارتباطی میان گوگل و صاحبان وب سایت است . از این طریق مدیران وب‌سایت می‌توانند مشکلات ، خطاها و حتی جریمه‌هایی که گوگل برایشان در نظر گرفته را مشاهده کنند .

با درک کامل گوگل سرچ کنسول میتوانید بهترین عملکرد را پیاده سازی کنید و کمک ویژه ای به بهبود رنک سایت و سلامت وب سایت میکند .

تنظیمات و استفاده از گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول چیست؟

Google Search Console مجموعه ای از ابزارهای Google است که به شما  در بررسی و ارزیابی عملکرد وب سایت خود کمک میکند .

همچنین این امکان را به شما میدهد تا مشکلات را پیدا کنید و به سایت خود در رتبه بندی بهینه و بالاتر در گوگل کمک کنید. این یک ابزار قدرتمند ولی پیچیده و کاربردی است .

تغییرات قابل توجهی در Google Webmaster Tools ایجاد شده است که از جمله تغییر نام تجاری به عنوان Google Search Console است .

ما در مورد تنظیمات گوگل سرچ کنسول راهنمایی هایی به شما ارائه خواهیم داد تا داده هایی که درباره وب سایت خود پیدا کنید .

داده های مهمی که ممکن است به خاطر نداشته باشید . همچنین نحوه نظارت همیشگی برای هر مسئله ای که ممکن است بر رتبه بندی شما تاثیر بگذارد .

این ابزار به شما کمک می‌کند تا عملکرد وبسایت خود در گوگل را بسنجید و از وضعیت سلامت و سازگاری وبسایت خود با موتور جستجوی گوگل آگاه باشید .

همچنین این امکان را به شما میدهد تا صفحات پر طرفدار وبسایت خود را بشناسید و وضعیت رتبه سایت را برای انواع کلمات کلیدی خود بررسی کنید.

گوگل سرچ کنسول چیست ؟

نحوه ی راه اندازی گوگل سرچ کنسول

برای انجام این فرآیند به وب سایت Search Console مراجعه کنید و با حساب گوگل خود وارد سیستم شوید . در حد امکان با حسابی که برای گوگل آنالیتیکس استفاده کرده اید .

سپس روی دکمه افزودن ویژگی در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید . پیشوند URL را انتخاب کنید چون گزینه های متعددی به شما بر ای انتخاب میدهد .

مرحله ی بعدی به سراغ تایید این سایت به عنوان وب سایت خود میرویم . پیش از این برای این کار جاسازی کد در هدر وب سایت یا بارگذاری یک فایل HTML در وب سرور راانجام میدادیم .

ولی در حال حاضر اگر حساب گوگل آنالیتیکس شما فعال باشد به طور خودکار سایت شما را تأیید می کند .

پس از تأیید سایت  در صورت دارا بودن نقشه سایت آن را ارسال کنید . این یک فایل XML ساده است که به گوگل سرچ کنسول میگوید شما چه صفحاتی را در وب سایت خود دارید .

برای ایجاد یک نقشه سایت چنان چه از قبل ان را ندارید از ابزارهای آنلاین مانند XML Sitemaps استفاده کنید .

ممکن است چند روز طول بکشد تا سرچ کنسول شروع به ردیابی اطلاعات وب سایت شما کند .

هنگامی که وب سایت خود را اضافه و تأیید کردید میتوانید اطلاعات زیادی در مورد عملکرد سایت خود در GSC مشاهده کنید.

نحوه ی راه اندازی سرچ کنسول گوگل

بررسی و مرور اجمالی بر گوگل سرچ کنسول

هنگامی که از وب سایت خود در GSC بازدید می کنید در ابتدا شمای کلی وب سایت خود را میبینید که اطلاعات مهم موجود در گوگل سرچ کنسول است .

با کلیک بر روی لینک های قابل اجرا می توانید در این صفحه موارد خاصی مانند خطاهای خزنده ، تجزیه و تحلیل و نقشه سایت را ببینید .

نتایج جستجوی Google Search Console

این بخش به شما یک نمای کلی از چگونگی نمایش سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو را می دهد کل کلیک ها ، موقعیت و میزان کلیک ها .

فیلترهای موجود در بالا به شما امکان مرتب سازی داده ها را براساس مکان ، تاریخ ، نوع جستجو و موارد دیگر می دهند.

گزارش پوشش شاخص

این گزارش به شما اطلاعاتی درباره URL هایی که گوگل سعی کرده است در ویژگی انتخاب شما لیست کند میبینید .

بررسی گوگل سرچ کنسول

حذف ها

اگر به هر دلیلی لازم است که یک صفحه را به طور موقت از نتایج جستجوی گوگل محو و مسدود کنید به گزینه ی حذف موارد بروید .

حذف URL کنسول جستجوی گوگل

اگر می خواهید یک صفحه را به طور دائم از محتوای خزنده ی گوگل حذف کنید باید این کار را در وب سایت خود انجام دهید .

صفحات AMP

Accelerated Mobile Pages ابتکاری منبع باز است که برای تهیه وب سایت های موبایل پر بار که با سرعت کم ارتباط کار می کنند ، طراحی شده است.

می توانید برای شروع ایجاد اولین صفحه خود به سراغ این گزینه بروید . در این جا به شما یک بخش کدگذاری داده می شود که می توانید آن را برای سایت خود سفارشی سازی کنید .

گزارش آمار خزیدن گوگل سرچ کنسول

زمان بارگیری صفحه

این ابزار مفید است زیرا به شما این اجازه را میدهد تا آنالیزی در مورد نحوه ی خزیدن و ارائه URL خاص توسط گوگل در سایت شما را بررسی کنید .

این یک روش مفید برای اطمینان از اینکه Googlebot می تواند به صفحه ای دسترسی پیدا کند است  .

بازرسی URL سرچ کنسول گوگل

اگر می خواهید به کد سایت خود دسترسی پیدا کنید بر روی گزینه ی صفحه ی آزمایش شده کلیک کنید تا HTML  ، عکس صفحه و هرگونه خطا و ایراد خزش کردن را مشاهده کنید .

گوگل سرچ کنسول می تواند بینش قدرتمندی در مورد عملکرد سایت شما و همچنین کارهایی که می توانید برای جلب توجه و رضایت گوگل انجام دهید را ارائه میدهد .

آنالیز گوگل سرچ کنسول

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه