اشتباهات در تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا

اگر شما میخواهید سایتی به روز و قدرتمند داشته باشید حتما باید در بخش تولید محتوا قوی ظاهر شوید و طبق اصول سئو این فعالیت را جلو ببرید .

وجود اشتباهات در بخش تولید محتوا گاها باعث آسیب های جبران ناپذیری در بخش سئو می شود و شما باید محتوای خود را همیشه زیر نظر داشته باشید تا بتوانید ترافیک مناسبی را به سایت جذب کنید .

همه ما می دانیم که یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری سازمان ها و صاحبان سایت ها سئو این است که بتوانند از طریق وب سایت خود به موفقیت برسند و در کسب و کار خودشان از رقبا پیشی بگیرند .

اما آیا همیشه داشتن یک بنیان سئو قوی کافی است؟ با توجه به تمرکز برندها بر اصول  SEO  ، آنها اغلب فراموش می کنند که بدون پشتوانه محتوای مناسب و قوی که توجه کاربران را به خود جلب میکند امری بیهوده است ، چرا که نمیتوان نظر آنها را به سایت و خدمات منعطف کرد .

بنابراین ، تمرکز بر میزان خوب بودن محتوای شما کاملاً ضروری است. به هر حال ، این یک واقعیت معمول شناخته شده است که صرف نظر از تحول در کانال های ارتباطی ، شبکه های اجتماعی ، محتوا همچنان پادشاه شکست ناپذیر در این راستا است.

اگر شما به عنوان یک سئوکار همه چیز را به درستی انجام می دهید ، اما با کیفیت و نوع محتوایی که ارائه می دهید مرتکب اشتباهات فاحشی در آن ها می شوید ، وقت آن است که اشتباهات خود را بررسی و رفع کنید .

 

رایج ترین اشتباهات محتوایی که در سئو سایت خود مرتکب می شوید

اصولا اشتباهات رایجی که در تولید محتوا ممکن است انجام دهید و به سئو سایت لطمه بزنید را برایتان به اختصار شرح می دهیم .

استفاده از محتوای تکراری تولید شده

همانطور که میدانید محتوای تکراری یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در تولید محتوا است که گوگل به آن صفحه و سایت امتیاز منفی خواهد داد و برای سئو سایت مضرر خواهد بود . اصولا محتوا تکراری توسط ربات ها و با کپی برداری از سایت های مرجع انجام میگیرد .

مشکل بزرگ استفاده از محتوای تکراری که به صورت خودکار تولید می شود این است که مجدداً محتوایی را که بیشتر از محتوای نوشته شده قبلی جمع آوری شده و ممکن است همان مطلب که از مرجع کپی میشود دچار مشکلاتی باشد و یا از کلمات کلیدی پر شده است ، که برای سئو مفید نیستند .

محتوای تکراری با کمک ربات های مطلب گذار

ایجاد لینک ها و پیوند های بیش از حد

 گوگل که پرکاربردترین موتور جستجو است و بر اساس دستورالعمل هایی عمل می کند که بر اساس آن محتوا در موتور جستجو رتبه بندی می شود. مواقعی وجود دارد که افراد بدونه در نظر گرفتن اصول فقط اقدام به لینک سازی های بی رویه میکنند تا جایگاه خود را بهبود ببخشند .

پیوندهایی که به طور طبیعی ایجاد می شوند توسط گوگل پذیرفته می شوند اما آن پیوندهایی که غیرطبیعی ایجاد می شوند و توسط صاحب وب سایت تأیید نشده اند فوراً حذف می شوند. 

تنها راه حل برای این لینک سازی ها ایجاد محتوای معتبر و با کیفیت خوب است تا کاربران بخواهند آن را ابتدا محتوا را بخوانند و سپس از لینک داخل مطلب وارد سایت شما شوند و محبوبیت بیشتری به آن بخشند.

ایجاد لینک های بیش از حد

کار بر روی محتوای پنهان

 طبق گفته گوگل شما باید فقط و فقط برای کاربر کار کنید ، نه برای موتور جستجوگر !

این به این معنی است از کارهای اضافی و ترفندهایی که فقط قصد دارد توجه گوگل را به خود جلب کند و برای کاربر جذاب نیست صرف نظر کنید .

داشتن محتوا و یا لینک های مخفی که فقط برای ربات های خزنده گوگل هستند باعث میشوند که خزنده ها به سایت امتیاز منفی بدهند ، پس از این کارها اجتناب کنید .

لینک های شکسته و نامعتبر در متن

وجود لینک های شکسته یا همان لینک 404 ، لینک به سایت های نامعتبر ، لینک های ریدایرکتی که صرفا جهت فریب گوگل هست و... باعث می شود که متن و محتوای شما امتیاز لازم برای ایندکس شدن را نگیرد .

دقت داشته باشید اگر لینکی ایجاد می کنید ، حتما از اعتبار خوبی برخوردار باشد و باعث نشود در روند سئو سایت نتیجه معکوس داشته باشد زیرا لینک سازی این چیزی است که بر رتبه و عملکرد وب سایت شما عمیقا تأثیر می گذارد.

لینک های شکسته

شما می توانید با کمک از مطلب راهکارهای یافتن لینک های شکسته سایت خود را بررسی کنید

ایجاد صفحات محتوا مشکوک

اگر قصد فریب دادن خواننده دارید و یا یک بدافزار درون صفحه محتوای خود بارگذاری کرده اید بدانید که گوگل جایگاه سایت شمارا بشدت افت خواهد داد .

برای گوگل مهم ترین و اساسی ترین رکن کاربران است و در صورتی که محتوایی برای کاربر مفید نباشد و یا با تیترهای جذاب فقط قصد جذب کاربر را دارید اما نتوانید انتظار کاربر را برآورده کنید ، گوگل به شما امتیاز منفی خواهد داد و برای بهینه سازی سایت شما مضر است .

استفاده از کلمات کلیدی بی ربط

تا اینجای این مطلب چندین بار تاکید داشتیم محتوا را برای کاربر بنویسید ، نه گوگل و باید متوجه اهمیت این موضوع شده باشید .

استفاده ی بی رویه از کلمات کلیدی و یا استفاده از کلمات نامرتبط در یک محتوا ، باعث خسته شدن و یا سردرگمی خواننده می شود .

بانس ریت یک پارامتر مهم برای رتبه الکسا و جایگاه گوگل است ، اگر کاربر با مقاله ی شما ارتباط برقرار نکند ، سریعا از سایت شما خارج می شود ، حال اگر شما ترافیک زیادی جذب کنید اما آنها سریعا از سایت شما خارج شوند ، نه تنها باعث بهبود سئو شما نمی شود ، بلکه باعث افت شما خواهد شد .

کلمات کلیدی بی ربط

محتوای کپی شده/سرقت ادبی

سعی نکنید محتوای دیگران به اسم خود ثبت کنید ، اگر از سایتی محتوا و یا یک نقل قولی برمیدارید ، آن منبع را لینک کنید و به خود و دیگران احترام بگذارید .

الگوریتم های گوگل همیشه محتوا را بررسی می کنند و در صورت وجود مشکلی در محتوا و یا کپی بودن یک محتوا می تواند امتیازی به صفحه سایت شما ندهد ، پس همیشه مراقب باشید .

همچنین کاربر در لحظه اول متوجه می شود که آیا این متن را قبلا خوانده است یا نه ، و در صورتی که متن شما کپی باشد ، کاربر سریعا از سایت خارج خواهد شد .

محتوای کپی شده

امیدواریم شما با مطالب آموزشی بلاگ سلکتک همواره در حال رشد باشید و نکات ذکر شده باعث افزایش علم و دانش شما در سئو شده باشد .

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه