سئو داخلی و مراحل آن

مراحل سئو داخلی و تاثیر آن بر رتبه بندی

اگر وب سایتی برای کسب و کار آنلاین خود دارید مطمعنا میدانید که سئو وبهینه سازی یکی از اقدامات اصلی برای آن است . سئو داخلی فرآیندی است که ما داخل صفحات سایت انجام میدهیم .

قبل از پرداختن به این که چه اقدامات و مراحلی جهت انجام  On-Page SEO  نیاز است  باید به یک سری از سوالات پاسخ بدهیم .

این قسمت از سئو بر بهینه سازی عناصر وب سایت شما از جمله سرعت صفحه ، تراکم کلمات کلیدی و تگ ها  در مقابل عوامل خارجی مانند بک لینک ها دلالت دارد .

در این پست تمرکز ما بر سئو و بهینه سازی داخلی است . از نحوه ی انجام آن تا طریقه ی بهینه سازی آن در صفحات برای به دست آوردن بهترین نتایج در گوگل بحث خواهیم کرد .

سلکتک با انجام مراحل سئو داخلی و خارجی به شما در رسیدن وب سایت خود به بهترین جایگاه مد نظرتان کمک میکند .

سئو داخلی و تاثیر آن بر رتبه بندی

سئوی داخلی چیست ؟

On-Page SEO به هر گونه عملیات بهینه سازی که در داخل سایت خود برای بهبود رتبه ی خود انجام میدهید اشاره دارد .

با بهینه سازی صفحات سایت خود میتوانید وب سایت خود را برای کاربران و مشتریان خود مفیدتر و ارزشمندتر کنید تا رتبه بندی شما در نتایج موتورهای جستجو بهبود یابد .

چرا سئوی داخلی انجام می دهیم؟

سئو وبهینه سازی داخلی برای کسب کردن رتبه ی بهتر در نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو و همچنین افزایش ترافیک و نرخ تبدیل شما ضروری است .

این نکته قابل بیان است که به دست آوردن نتایج در این بخش از  seo کمی زمان بر است اما هنگامی که جواب بدهد بسیار به نفع شما است و رتبه بندی و درآمد شما را افزایش میدهد .

عوامل بهینه سازی داخل صفحه کدام است ؟

با انجام فرآیند On-Page SEO چندین فاکتور رتبه بندی مختلف دارید . در حقیقت باید این عوامل را بهینه کنید و میدانید که وقت گذاشتن برای این عوامل بسیار به صرفه است و وب سایت شما را در میان رقبا قوی تر میکند .

عواملی که باید درون صفحه آن ها را بهینه کنید عبارتند از :

  • URL
  • متای عنوان (Meta Title)
  • متا دیسکریپشن
  • تگ عنوان (H ها)
  • Alt تصاویر
  • کلمات کلیدی
  • محتوا
  • سرعت وب سایت
  • لینک سازی داخلی
  • بهینه سازی تصاویر
  • ریسپانسیو بودن سایت

سئو داخلی چیست ؟

نحوه ی انجام مراحل سئو داخلی

حال که متوجه شدیم چه عواملی بر سئو سایت تاثیر میگذارد باید شروع به بهینه سازی آن ها کنیم . فقط این نکته را به یاد داشته باشید که سئو و بهینه سازی داخلی زمان بر است .

به کاربردن شیوه های صحیح و اعمال درست این عوامل به شما کمک میکند تا وب سایتی ایده آل و طبق به روزرسانی های الگوریتم گوگل پیاده سازی کنید .

URL

آدرس اینترنتی چیست ؟ URL دقیقا مثل آدرس محل زندگی شما است ولی در دنیای اینترنت و وب سایت شما .

نشانی های اینترنتی صفحات وب سایت شما باید باید شامل توضیح مختصری از محتوای صفحه ی شما باشد .

مثلا اگر در مورد طراحی وب سایت وردپرسی صفحه ای را ایجاد کرده اید URL آن باید www.yoursite.com/WordPress-site-design باشد .

گنجاندن کلمه کلیدی در آدرس اینترنتی شما به جای تکرار و استفاده از عبارات نامشخص سبب میشود سایت شما راحت تر حرکت کند و برای کاربر قابل فهم تر باشد .

متای عنوان (Meta Title)

متای عنوان شما همان تایتل صفحه ی مورد نظر شما است ولی در نتایج جستجو نمایان میشود .

برای نشان دادن وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو گوگل باید مفهوم صفحه ی شما را درک کند .

استفاده از کلمات کلیدی خاص در متا تایتل هر صفحه  وب سایت شما را برای درک کردن خزنده های موتور جستجو راحت تر میکند .

متا دیسکریپشن (Meta description)

یکی دیگر از فاکتورهای سئو داخلی که بسیار مهم است توضیحات متای شما که همان خلاصه صفحه شما است به حساب می آید .

توضیحات متا به طور مستقیم بر بهینه سازی صفحه شما تأثیر نمی گذارد اما به کاربران کمک میکند در مورد صفحه ی شما اطلاعات مناسبی دریافت کند .

گوگل عبارات مورد جستجوی کاربر که در توضیحات متای شما وجود دارد را بیشتر مورد توئجه قرار میگیرد دلیل دیگری برای بهینه سازی توضیحات متا برای On-Page SEO است .

برای به دست آوردن نتایج بهتر کلمات کلیدی اصلی و مرتبط خود را در آن قرار دهید . بهتر است متا دیسکریپشن شما بین 150 تا 160 کاراکتر باشد .

نحوه ی انجام مراحل سئوی داخلی

تگ عنوان (H ها)

تگ عنوان برچسب های عنوان برای افزایش خوانایی مطالب  است که باH1 ، H2، H3 ، H4 و ... نشان داده میشود .

از تگ های عنوان برای موتورهای جستجو و کاربران استفاده کنید همچنین در سرتاسر محتوای خودآن ها را تجزیه کنید تا برای کاربران خواندنی تر و قابل دسترسی تر شود .

تگ Alt

تگ alt اطلاعات بیشتری  را در مورد تصاویرو ویدیوها به کاربر میدهد . موتورهای جستجو تصاویر و ویدیوها را نمیبینند بنابراین به alt  ها توجه میکنند .

همیشه برای محتوای چند رسانه ای خود یک برچسب alt قرار دهید. زیرا علاوه بر گوگل به کاربران شما در برقرار کردن ارتباط با چندرسانه ای های شما کمک میکند .

کلمات کلیدی

در فرآیند سئوی داخلی شاید به جرات بتوان گفت کلمات کلیدی مهم تریم رکن آن است . هر صفحه در سایت شما باید حاوی کلمات کلیدی باشند که در مورد آن ها بحث میکنید .

استفاده از کلمات کلیدی در متن اصلی صفحه شما به گوگل کمک میکند تا صفحه را بخواند و رتبه ی مناسبی به شما بدهد .

شما باید کلمات کلیدی را برای هر صفحه در سایت خود جستجو کرده و کامپایل کنید . ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Kwfinder می توانند به شما در درک کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما کمک کند .

محتوا

محتوا پاسخ ها را برای کاربران و موتورهای جستجو ارائه میدهد . محتوا برای بهینه سازی سئو داخلی بسیار مهم است . با محتوا به کاربران دلیلی برای خواندن صفحات خود میدهید .

چه در صفحات بلاگ یا صفحات محصولات در هرجا که باشد بهینه سازی محتوای شما می تواند به موتورهای جستجو در درک و رتبه بندی مطالب شما کمک کند .

کلمه کلیدی در سئوی داخلی

سرعت صفحه

سرعت صفحه به میزان سرعت بارگذاری صفحات سایت گفته میشود . موتورهای جستجو مانند گوگل نیز از سرعت صفحه به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند .

سرعت صفحه هم یکی از عوامل کاربردی و مهم در سئو داخلی است . وب سایت خود را سریعتر بارگذاری کنید تا نتایج بالاتری در گوگل را به دست آورید .

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی توضیح بیشتری در مورد یک مطلب در صفحه ی شما را میدهد . همچنین از این جهت مهم است که به خزنده ها کمک می کند تا سایت شما را کشف کنند و صفحات مختلف را درک کنند .

وجود تصاویر وبهینه سازی آن

وجود تصاویر در محتوای شما برای On-Page SEO مهم است .همچنین همچنین می توانید فرآیندهای پیچیده را با آن ها توصیف کنید .

هنگام افزودن تصاویر به سایت خودحتما تصاویر خود را فشرده کنید زیرا چند رسانه ای بزرگ می تواند سرعت صفحه شما را کاهش دهد .

ریسپانسیو بودن وب سایت

سازگاری سایت با موبایل قابلیت استفاده سایت شما را در دستگاه های تلفن همراه توصیف می کند .

این مورد از این جهت بیشتر اهمیت دارد که امروزه اکثر مردم از موبایل استفاده میکنند و بیش از 50 درصد ترافیک اینترنت از دستگاه های تلفن همراه تامین می شود .

این بدان معناست که اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد درآمد ارزشمندی را از دست می دهید .

اگر از سئو در حد نیاز اطلاعات ندارید حتما به متخصص سئو مراجعه فرمایید و تجارت خود را قوی کنید و سعی کنید رتبه ی خود را در نتایج گوگل بهبود ببخشید .

سرعت صفحه در On-Page SEO

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه