بررسی جایگاه سایت با جستجوی کلمه کلیدی

بررسی جایگاه سایت با جستجوی کلمه کلیدی

بررسی رتبه کلمات کلیدی در گوگل یکی مهم ترین کارهای متخصص سئو هست و به کمک ابزار سئو بررسی جایگاه سایت با جستجوی کلمه کلیدی امکان‌پذیر است.

برای ایجاد استراتژی محتوا و بازاریابی پیدا کردن رتبه کلمه کلیدی سایت در موتورهای جستجو مهم است و در این مطلب راه مناسب را به شما آموزش می دهیم.

اگر می‌خواهید سئوی سایت را همیشه زیر نظر داشته باشید و روند فعالیت خود را زیرنظر داشته باشید، پیگیری رتبه‌بندی کلمات کلیدی همچنان مهم است.

با سلکتک در این مطلب همراه باشید.

اهمیت پیدا کردن رتبه کلمه کلیدی سایت

ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که وب سایت شما قابل مشاهده است و جایگاه خود نسبت به رقبا را بسنجید.

با ابزارها، پلتفرم‌ها و فرآیندهای مناسب، می‌توانید بر عملکرد وب‌سایت خود نظارت داشته باشید و به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی تحقیق کلیدواژه مؤثر ایجاد کنید که در طول زمان نتایجی را به همراه داشته باشد و از مؤثر بودن استراتژی‌های سئو در پیش گرفته مطمئن خواهید شد.

همچنین می توانید ارزیابی کنید که وب سایت شما چگونه به تغییرات در استراتژی سئو پاسخ می دهد تا به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند و شاخص های عملکرد کلیدی را برآورده کند.

در اصل این مورد به شما امکان می دهد زمانی که کلمات کلیدی شما شروع به رتبه بندی و ارائه ترافیک، درآمد و تبدیل در طول زمان کردند، چقدر تلاش های بهینه‌سازی شما مؤثر بوده است.

مزیت ردیابی رتبه کلمات کلیدی و چرا برای سئو مهم است؟

اگر کلمات کلیدی دارید که بین نتایج برتر گوگل قرار دارند، اما هیچ ارزش تجاری ارائه نمی دهند، پس تلاش های سئو شما به هدر رفته است.

با ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی به طور منظم و تجزیه و تحلیل آن‌ها در طول زمان، بینش ارزشمندی در مورد اینکه استراتژی کلی سئوی شما چقدر در هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت شما مؤثر است و به طور بالقوه افزایش تبدیل و فروش را به دست خواهید آورد.

ردیابی جایگاه کلمات کلیدی برای شناسایی زمینه های فرصت برای بهبود نمایش سایت و در معرض دید افراد بیشتری در یافتن آنچه شما ارائه می دهید استفاده می‌شود.

خوشبختانه، تعدادی ابزار و پلتفرم موجود است که بررسی رتبه کلمات کلیدی شما را آسان می کند.

حال ما نحوه انجام این کار به روش صحیح بر اساس نکاتی در مورد چگونگی ردیابی مؤثر رتبه بندی را آورده‌ایم.

نحوه ردیابی رتبه کلمه با گروه های کلیدواژه

اولین مرحله انتخاب کلمات کلیدی مدنظر و مؤثر در کسب و کار شما است.

شما می توانید جایگاه سایت با کلمات کلیدی را به صورت دستی با جستجوی کلمه کلیدی در گوگل بدست آورید، اما این یک راه حل طولانی و خسته کننده است.

بهتر است گروه های کلمات کلیدی مختلف را بر اساس سلسله مراتب وب سایت خود ایجاد کنید و آن را بین کلمات کلیدی از لحاظ اهمیت و کلماتی که به همراه برند شما شناسایی شده‌اند ترتیب بندی کنید.

شرایط نام تجاری و برند، حجم خوبی از ترافیک و تبدیل را برای اکثر سایت ها ارائه می دهد و اگر جایگاه سایت با برند را از دست بدهید، می تواند تأثیر مضری بر جذب کاربر شما داشته باشد و همین مساله ردیابی کلمات کلیدی با برند را مهم می کند.

بهتر است یک لیست از کلیدواژه هایی که سازمان شما آنها را به ویژه مهم می‌داند و ارزش تجاری زیادی را ارائه می دهند و برای سهامداران ارزشمند هستند را تهیه کنید، از این رو باید بتوانید جایگاه سایت را با ابزارهای مناسب به خوبی ردیابی و شناسایی کنید و مهم ترین ویژگی های آن را در ادامه بررسی کرده ایم.

مزیت ردیابی رتبه کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟

موبایل و دسکتاپ

با توجه به این مساله موبایل فرست در گوگل و متفاوت بودن نتایج جستجو در موبایل و دسکتاپ، استراتژی خوبی برای ردیابی رتبه بندی موبایل و دسکتاپ به صورت جداگانه است.

در این امر مواردی همچون شخصی سازی، سرعت بارگذاری در پلتفرم، سازگاری با موبایل و غیره تاثیرگذار هستند.

اینکه به صورت دستی بخواهید جایگاه سایت با جستجوی کلمه کلیدی را در هر دو پلتفرم بررسی کنید زمان و هزینه زیادی از شما صرف می‌کند، درنتیجه باید از ابزارهای مناسب برای ردیابی استفاده نمایید.

نظارت بر جایگاه سایت های رقبا

شما به عنوان متخصص سئو باید رتبه‌بندی رقبای خود را زیر نظر داشته باشید تا ببینید از چه کلمات کلیدی جدیدی باعث افزایش ترافیک به وب‌سایت‌هایشان می‌شوند.

این امر به شما این امکان را می‌دهد که ببینید چه فرصت‌هایی را می‌توانید از طریق تولید محتوای جدید، بهینه‌سازی صفحات با کلمه کلیدی جدید، لینک‌سازی و غیره به راحتی بدست آورید.

نظارت بر اینکه چگونه رقبای شما برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی می‌شوند و چه جایگاهی دارند، به شما نشان می دهد که چقدر در مقایسه با آنها خوب عمل می کنید و به چه محتوایی ممکن است نیاز داشته باشید.

همچنین ممکن است هنگام بررسی چگونگی بهبود رتبه بندی صفحه خود در آینده، استراتژی شما را مطلع کند.

توزیع رتبه بندی در کلمات کلیدی

توجه به توزیع رتبه‌بندی در کلمات کلیدی به شما امکان می‌دهد روی کلمات آسان تمرکز کنید. در این کلمات ترفندهای کوچک به طور بالقوه می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشند و ترافیک، درآمد و تبدیل‌های بیشتر را به همراه داشته باشند.

ردیابی محلی کلمه کلیدی

اگر یک کسب و کار منطقه ای یا محلی هستید، مهم است که عملکرد وبسایت و جایگاه خود در گوگل را در محدوده خود زیرنظر داشته باشید.

این مورد به شما کمک می کند بسته به جایی که اکثر مخاطبان هدف شما در آن قرار دارند، ارزیابی کنید و تمرکز را بر سئوی محلی و منطقه ای قراردهید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که چگونه کلمات کلیدی در طول زمان بهبود جایگاه دارند و به چه عواملی رتبه بندی کلمه در آن منطقه بستگی دارد.

ابزارهای پیدا کردن رتبه کلمات کلیدی در گوگل

ابزارهای پیدا کردن رتبه کلمات کلیدی در گوگل و پلتفرم‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ردیابی رتبه‌بندی استفاده کنید، به عنوان مثال Semrush ، ابزار سئو سلکتک ،Ahrefs از جمله ابزارهایی هستند که جایگاه کلمه کلیدی سایت را بررسی و نمایش می‌دهند.

این ابزارها به شما این امکان را می دهند که هر آدرس صفحه را به همراه کلمه کلیدی که می خواهید بررسی کنید وارد کنید، و سپس یک نمای کلی از رتبه بندی آن صفحه برای آن عبارت کلیدی به شما ارائه می دهند.

برخی از ابزارها بینش هایی را در مورد مواردی مانند سطح رقابت و سختی کلمه کلیدی ارائه می دهند.

یک راه مؤثر برای ردیابی رتبه‌بندی از طریق گزارش‌های خودکار است، بنابراین رتبه کلمه کلیدی به طور منظم هرروز بررسی می‌شود.

نمودارهای ارائه شده در ابزار نمایش رتبه بندی سلکتک به شما کمک می کند تا از نحوه تغییر جایگاه کلمات کلیدی خود مطلع باشید و بتوانید تنظیمات لازم را برای مؤثر نگه داشتن استراتژی SEO خود انجام دهید.

نکات مهم برای ردیابی رتبه کلمه کلیدی

ردیابی مؤثر رتبه کلمات سایت در سئو بسیار مهم است و در ادامه نکاتی برای این کار آورده ایم:

از ابزار یا پلتفرم ردیابی دقیق استفاده کنید

هنگام ردیابی موقعیت کلمات کلیدی، دقت در انجام صحیح این کار مهم است. به دنبال راه حلی باشید که نتایج دقیقی را ارائه دهد تا بتوانید بینشی در مورد نحوه عملکرد کلمات کلیدی خود در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به دست آورید.

نتایج را در سرچ کنسول گوگل بررسی کنید

بهبود جایگاه معیار موفقیت نیست! تنها زمانی بهبود جایگاه سایت ارزش دارد که برای شما افزایش بازدید، درآمد، فروش و تبدیل بازدیدکننده به کاربر را به همراه داشته باشد. برخی از برندها میلیون‌ها کلمه کلیدی را ردیابی می‌کنند، اما این کلمات کلیدی هیچ ارزش تجاری را ارائه نمی‌دهند.

به کمک Search Console ورودی و نمایش کلمات را بررسی کنید و دقت داشته باشید کدام کلمه ورودی و ترافیک بیشتری برای سایت دارد.

مرتباً رتبه‌بندی‌ها و هشدارها را بررسی کنید

مرتباً رتبه‌بندی کلمات کلیدی را دنبال کنید تا بتوانید از عملکرد صفحات خود به‌روز مطلع باشید. هشدارهایی را در پلتفرم سئو خود تنظیم کنید تا در صورت وجود هرگونه تغییر شدید در نمایش، به شما اطلاع دهند.

نکات مهم برای ردیابی رتبه کلمه کلیدی

بررسی مداوم داده ها

موتورهای جستجو دائماً نحوه رتبه بندی صفحات را در نتایج خود تغییر می دهند، بنابراین مهم است که ارائه دهنده شما مرتباً داده های ردیابی کلمه کلیدی شما را با آخرین اطلاعات به روز کند. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که صفحات شما در رتبه رقابتی باقی می مانند.

تجزیه و تحلیل نتایج

پس از جمع‌آوری داده‌های خود، آن‌ها را به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود برخی از صفحات تا چه حد عملکرد خوبی دارند و چگونه تغییرات خاصی ممکن است در طول زمان بر آن رتبه‌بندی تأثیر بگذارد. این به شما بینش ارزشمندی در مورد چگونگی بهینه‌سازی بهتر صفحات خود برای رتبه بندی بالاتر و نحوه رقابت در SERP ها می دهد.

سئو و بهینه سازی صفحات تا رسیدن به نتیجه مورد نظر

هنگامی که داده های خود را تجزیه و تحلیل کردید، زمان سئو و بهینه‌سازی فرا رسیده است. تغییراتی را برای بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی خود در صورت نیاز انجام دهید. این موارد می‌توانند تنظیم عناوین و توضیحات متا، بهینه‌سازی تصاویر و محتوا، یا سایر تاکتیک های SEO که می تواند به افزایش دید در نتایج موتورهای جستجو کمک کند.

با استراتژی مناسب، می توانید در رتبه های SERP بالا بروید. همچنین مهم است که تغییرات سئو و زمان ایجاد شده را پیگیری کنید، بنابراین می توانید مشخص کنید که چه تاکتیک ها و استراتژی هایی برای بهبود نمایش سایت در نتایج جستجو عمل می کنند.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه