متا تگ GEO

 

متا تگ GEO یا همان تگ مکان جغرافیایی چیست؟

اضافه کردن متا تگ GEO (تگ جغرافیایی) به سایت برای مشخص کردن محدوده کسب و کار شما مفید می باشد، اما ابتدا باید تصور درستی از این متا تگ داشته باشید. قصد داریم در این مقاله در رابطه با متا تگ geo توضیح دهیم.

تگ موقعیت جغرافیایی قطعه کدی است که در head وب سایت شما قرار داده می شود و مکان فیزیکی کسب و کار شما را مشخص می کند. شما می توانید آدرس دقیق مکان خود یا حتی چیزی کلی تر مانند یک شهر یا استان مورد هدف خود را مشخص کنید.

 

چرا به یک برچسب موقعیت جغرافیایی (Geo) نیاز دارید؟

برچسب موقعیت جغرافیایی در بین کدهای head سایت قرار میگیرد و برای و چیزی نیست که توسط بازدیدکنندگان وب سایت شما دیده شود، اما توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو قابل مشاهده می‌باشد.

متا تگ geo هنگامی به کار شما می‌آید که یک کاربر جستجویی انجام دهد و نسبت به موقعیت مکانی آن، سایت هایی که در محدوده‌ی شخص باشند امتیاز بیشتری برای نمایش دادن دریافت می‌کنند.

بدین ترتیب شانس شما برای دیده شدن در محدوده کسب و کارتان بیشتر می‌گردد.

اگر می خواهید کسب و کار شما در جستجوهای مبتنی بر مکان رتبه خوبی داشته باشد، و به خصوص اگر کسب و کار شما دارای موقعیت مکانی است، قطعاً از برچسب گذاری موقعیت جغرافیایی را در وب سایت خود استفاده کنید.

 

ساخت متا تگ GEO به کمک ابزار سئو سلکتک

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چگونه این تگ جغرافیایی را در سایت خود ایجاد کنم. با استفاده از ابزار سئو سایت سلکتک می‌توانید به راحتی این برچسب مکان جغرافیایی را ایجاد کنید.

ابزار سئو با توجه به استانی که در آن قرار دارید، کد متناسب با آن را برای شما ایجاد می‌کند. با قرار دادن این تکه کد در قسمت HEAD سایت، به راحتی مکان جغرافیایی خود را به گوگل معرفی کنید.

یک نمونه کد متا geo برای استان تهران را در زیر برایتان قرار داده ایم :

 

<meta name="geo.region" content="IR-07">

<meta name="geo.placename" content="Tehran">

<meta name="geo.position" content="35.689252;51.3896">

<meta name="ICBM" content="35.689252, 51.3896">

 

ساخت متا تگ GEO

 

قرار دادن متا تگ geo در وب سایت

حال به مساله مهم و اساسی این متا تگ می‌رسیم، یعنی قرار دادن آن در سایت!

در هر سایت و فریمورکی نحوه کار و دسترسی به کدهای head متفاوت است.

مثلا برای قرار دادن تگ  geoدر سایت وردپرسی باید وارد قسمت فایل های اصلی قالب شوید، سپس داخل فایل header.php و در بین تگ <head > کدهای مربوطه را قرار دهید.

به طور کلی ممکن است است قسمت head  و متاتگ ها در هر سایتی متفاوت باشد، اما نکته مهم این است که باید کدهای برچسب موقعیت مکانی در بین کدها و متاهای <head > قرار بگیرند.

برای تست درست انجام دادن این کار هم کافی است با بازکردن سایت خود در مرورگر، سورس صفحه را مشاهده کنید. در صورت وجود کد متا تگ GEO در بین متا تگ های دیگر، شما بدرستی کد هارا قرار داده اید.

 

اهمیت GEO تگ در بهبود کسب و کار

قرار گرفتن سایت شما در صفحه نتایج جستجو نه تنها یک چالش مداوم است، بلکه یک نیاز برای موفق شدن در این رقابت بی پایان در بین مشاغل در کسب و کار و منطقه شماست.

برای بهبود سئو سایت شما باید برنامه ریزی داشته باشید.

ابتدا باید در محدوده شهر و استان خود بازار را بدست بگیرید و کم کم کسب و کار خود را گسترش دهید.

بدین ترتیب با استفاده از چند خط کد ساده، باعث بهبود جایگاه خود در گوگل می‌شوید.

البته این نکته را فراموش نکنید که بهبود سئو سایت به کمک یک پارامتر تغییر خاصی نمی‌کند، اما با رعایت تمام پارامترهای مهم سئو می‌شود رشد و جهش چشمگیری در رتبه بندی موتورهای جستجو پیدا کردد.

 

اهمیت GEO تگ

 

استفاده از ابزار سئو سلکتک برای بهبود سئو سایت

گوگل، یاهو و بینگ از روش‌ها و الگوریتم‌های اختصاصی متفاوتی برای رتبه بندی جایگاه های خود و نمایش سایت به کاربران خود دارند. این پارامترها و الگوریتم ها مدام در حال تغییر هستند و باید شما همیشه بروز باشید.

صاحبان کسب و کارها اغلب مشغول اداره مشاغل خود هستند و ممکن است از این که رتبه سایت آنها برای SEO (بهینه سازی موتور جستجو) به طور چشمگیری کاهش یافته است غافل شوند.

بنابراین چگونه می‌توانید با این تغییرات در سئو همگام شد و با استراتژی‌های جدیدی که غول‌های جستجوی اینترنتی استفاده می‌کنند سازگار شوید؟

استخدام یک سئو کار یکی از راه‌های جلوگیری از افت سئو سایت می‌باشد.

همچنین با استفاده از ابزار سئو سلکتک می توانید سئو و بهینه سازی سایت را بهبود دهید. از این طریق می‌توانید مشکلات صفحات سایت را بررسی و آنها را رفع کنید و در موتور های جستجوگر رتبه بهتری کسب کنید.

در کل انجام این کار که به طور چشمگیری شانس شما را برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی محلی و دریافت کلیک ها و افزایش فروش را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه