ایجاد تگ تایتل حرفه ای برای سئو

تگ تایتل و اهمیت آن در سئو

با وجود سئو تمام جزئیات ریز و درشت سایت شما میتواند در رتبه بندی وب سایت شما بسیار تاثیرگذار باشد . تگ تایتل یکی از این موارد است که بیشتر از آن چیزی که فکر میکنید با ارزش است .

وقتی میخواهید کتابی را بخرید عنوان آن کتاب شما را مجذوب میکند .در وب سایت شما هم Title tag اولین قدم برای دعوت کاربر برای وارد شدن به وب سایت شما است .

سوالی که پیش می آید این است که برچسب تایتل چیست ؟ در حقیقت این یک برچسب HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند .

همانطور که گفتیم برچسب تایتل از موارد مهم در استراتژی سئو سایت به ویژه سئو داخلی سایت است . در حقیقت میتوانید کاربران را جذب محتوای خود کنید و افزایش ترافیک را به ارمغان بیاورید .

عنوان مطلب یکی از جذاب ترین و مهم ترین قسمت های آن است که چه محتوا ویدیو و صوت باشد یا متن در سئو سایت و نرخ کلیک تاثیر دارند .

البته این نکته را در نظر بگیرید که چنان چه محتوای بی کیفیتی بنویسید Title نمیتواند برای شما معجزه کند . در واقع رعایت کردن تمامی اصول برای بهتر دیده شدن ضروری است .

تگ تایتل و اهمیت آن در سئو

 تگ تایتل چیست ؟

برچسب تایتل یا تگ تایتل یک برچسب HTML است که در بخش <head> نوشته میشود و صفحه شما را برای افراد واقعی و موتورهای جستجو برچسب گذاری می کند .

در SERP تایتل به صورت متن آبی ظاهر می شوند که افراد برای حرکت به صفحه شما روی آن کلیک می کنند. همچنین جایگاه آن ها در بالای صفحه ی مرورگر است .

نقش Title tag

Title به عنوان سرفصل خلاصه ای از آن چه شما نوشته اید عمل میکند . این عنوان نوشته ها و صفحات شما را از دیگر رقبا متمایز میکند .

اگر کاربر چندین صفحه مشابه را در اختیار داشته باشد و هر زمانی که جستجویی را انجام دهد برچسب تایتل شما باعث میشود تا باز به صفحه ی شما برسد .

طول تگ تایتل

طول Title tag شما طبق آخرین آپدیت های گوگل باید بین 50 تا 60 کاراکتر باشد . اگر عنوان بیش از طول نمایش باشد ، موتور جستجو تمام آن را نمیخواند و کاربر آن را به طور کامل مشاهده نمیکند .

تگ تایتل چیست ؟

دلیل اهمیت تگ تایتل در سئو

در سئوی داخلی متا تایتل بسیار حائز اهمیت است . الگوریتم گوگل آن را نشانه اصلی هدف و ارتباط صفحه مشخص میکند . در ساختار یک صفحه تایتل به عنوان سرتیتر است .

در واقع نسبت به دیگر عناوین مهم تر است و بازگو کننده ی محتوای شما برای کاربر می باشد .

در درجه ی اول تایتلی که دارای کلمه کلیدی است برای رتبه بندی مفید و ضروری است و اگر تگ <title> در راستای جستجوهای کاربر نباشدترافیک سایت را ازدست خواهید داد .

برای بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجو برچسب تایتل HTML شما باید برای الگوریتم های موتور جستجو شفاف باشد و باعث بهبود تجربه ی کاربر شود .

هرچقدر که آن را بهینه تر ایجاد کنید نرخ کلیک (CTR) متفاوت تری را به دست می آورید . زیرا شما میخواهید که برای کاربر جذاب تر واقع شوید و در نتایج جایگاه خوبی به دست آورید .

ارتباط بین Title tag و seo عالی و همچنین CTR به ایجاد متنی منتهی میشود که مزایای متمایزکسب و کار شما نسبت به رقبا را در نتایج موتورهای جستجو نمایان میکند .

استفاده از کلمات کلیدی و جذاب در Title خود می تواند CTR شما را تقویت کرده و ترافیک بالقوه ای را به سایت شما هدایت کند .

مقایسه ی تگ تایتل و تگ H1

از آنجا که H ها در سئوی داخلی مهمک هستند میتوانند نقش مهمی را در جذاب تر شدن و خواناتر شدن محتوا داشته باشند . البته بسیاری فکر می کنند که Title tag   همان H1 است .

تگ H1 اولین عنوانی است هستند که در یک صفحه میبینید و در حقیقت کاربر را برای آن چیزی که میخواهد ببیند و بخواند آماده میکند .

H1 در SERP نشان داده نمی شود و کاربران فقط هنگامی که به صفحه شما وارد میشوند آن را میبینند .

برچسب تایتل و H1 می تواند شامل بسیاری از کلمات یکسان باشد ولی در مکان های متفاوت و به طور متفاوتی در رتبه بندی کمک میکنند .

دلیل اهمیت تگ تایتل در سئو

مراحل ایجاد تگ تایتل مناسب سئو

گوگل و دیگر موتورهای جستجو به دنبال عوامل متعددی برای درک کیفیت و کاربردی بود Title صفحات شما هستند تا بهترین رتبه را به صفحه ی شما بدهند .

به همین منظور مراحل مهم و ضروری ایجاد یک تایتل مناسب برای سئو را باهم مرور میکنیم :

ایجاد عنوان اصلی

موتورهای جستجو به دنبال برچسب های تایتل منحصر به فرد و دقیق برای هر صفحه در سایت شما هستند . حتما از تکرار یک تایتل تکراری پرهیز کنید که به رتبه ی شما آسیب جدی وارد میکند .

وقتی دو Title  یکسان در وب سایت خود به کار ببرید جدا از اینکه مشتری برای برگشت به صفحه ی مورد نظرش دچار مشکل میشود  موتورهای جستجو نیز بین آنها تفاوتی قائل نمی شوند و در انتخاب رتبه بندی دچار مشکل میشوند .

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

بسیار مهم و ضروری است که کلمات کلیدی خود را در Title tag  قرار دهید زیرا هم به روشنم بودن هدف شما از این صفحه کمک میکند و هم برای موتورهای جستجو جذاب است .

در صورت امکان با کلمات کلیدی اصلی خود شروع کنید تا بهبود موقعیت را برای شما رقم بزند.

کلمات کلیدی طولانی شما می توانند گروه خاصی از مشتریان علاقمند را مشخص کنند ، بنابراین کلمات کلیدی مرتبط را که شامل سه یا چند سیلاب است را بررسی کنید .

استفاده از نام برند خود

Title مکانی عالی برای گسترش و معرفی برند شما است . با این حال مراقب باشید زیاده روی نکنید و در موقعیت مناسب از نام برند خود استفاده کنید .

صفحه اصلی و درباره ی ما هر دو مکان ایده آل برای تبلیغ قوی نام تجاری شما هستند اگر نام برند شما مشخص و قابل ذکر است حتما درعناوین خود بر آن تأکید کنید .

مراحل ایجاد تگ تایتل حرفه ای

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه