تاثیر تگ و برچسب گذاری در سئو سایت

 

تاثیر تگ و برچسب گذاری در سئو سایت

تگ و برچسب گذاری برای سئو مفید است یا خیر؟ این سوالی است که برای مدیران سایت و وبلاگ نویسان پیش می آید و ما امروز آن را بررسی می کنیم.

استراتژی برچسب گذاری برای وبلاگ ها و فروشگاه های آنلاین از قدیم مرسوم بوده، اما می خواهیم بررسی کنیم که آیا هنوزم این روش برای سئو مفید است یا خیر؟ آیا برچسب های وبلاگ به سئو کمک می کند؟ آیا باید از برچسب ها برای پست های وبلاگ استفاده کنیم؟

قبل از پاسخ به این سوالات باید دریابیم که با ایجاد تگ در سایت چه اتفاقی می افتد. با سلکتک همراه باشید تا در آخر بفهمیم تاثیر تگ و برچسب گذاری در سئو سایت چیست؟

 

هدف ایجاد صفحه برچسب در سایت

قبل از اینکه به اثرات برچسب گذاری در سایت بپردازیم، میخواهیم دررابطه با دلیل و هدف ایجاد صفحه تگ صحبت کنیم. در گذشته گوگل داشتن تگ‌های زیاد در صفحات و فقط ایجاد صفحه جداگانه برای هرکدام از آنها را یکی از پارامترهای بهبود جایگاه سایت به حساب می آورد.

این روش فقط یک ترفند برای افزایش صفحات سایت در گوگل بود تا سایت بتواند جایگاه مناسبی در گوگل کسب و کند و درنتیجه باعث افزایش ورودی از گوگل می شد.

با گذشت زمان، متوجه شدیم که ایجاد صفحات با محتوای کم، تکراری و یا حتی بی محتوا باعث ضعیف شدن سئو سایت می‌گردد. داشتن صفحاتی که هیچ سودی برای کاربران ندارد و هیچ تعاملی با آنها برقرار نمیشود و فقط یک ترفند قدیمی برای بهبود جایگاه سایت و افزایش ورودی گوگل بود و دیگر منسوخ شده است!

 

تاثیر ایجاد صفحه تگ در سئو

سال ها پیش، ایجاد برچسب ها در سایت خوب بودند و وبلاگ نویسان از آنها استفاده می کردند.

اما اکنون آنها بیشتر هرزنامه هستند، صفحات بدونه محتوا که فقط از طریق ایجاد یک تگ ایجاد شده اند و می توانند به بودجه خزش شما آسیب بزنند.

استفاده از این صفحات به سئو سایت می تواند ضربه بزند و فقط در مواردی که باعث ایجاد تعامل بین صفحات می شود و محتوای مناسب داخل آنها است توضیه می‌گردد.

بهتر است هنگام ایجاد ساختار مناسب سایت، برروی دسته بندی ها، زیر شاخه‌ها، برادکرامب، نقشه سایت، لینک‌های داخلی و عناصر ناوبری و پست‌های بلاگ و بالابردن کیفیت آنها تمرکز کنید.

 

تاثیر ایجاد صفحه تگ در سئو

 

ایجاد صفحه تگ بدونه محتوا برای سئو مضر است!

همیشه سئوکاران به دنبال راه‌های افزایش ترافیک سایت هستند، اما اگر بخواهید خلاف قوانین گوگل فعالیت کنید، گوگل شمارا جریمه می‌کند. ایجاد صفحات تگ که محتوای خاصی اصولا ندارند مسلما به سئو سایت ضربه می زند.

ساخت این صفحات فقط باعث سردرگمی کاربر خواهد شد و هیچکس با آنها تعامل برقرار نمی‌کند. همچنین ربات های گوگل پس از بررسی این صفحات به بی فایده بودن آنها پی میبرد و این صفحات به اصطلاح زامبی پیج خواهند شد.

درنتیجه نه تنها ترافیکی به وبسایت اضافه نشده، بلکه باعث کند شدن روند پیشرفت و گاهی نابود شدن کل سایت شما شود.

شما اگر قصد افزایش بازدید در سایت خود را دارید، میتوانید با خرید ورودی گوگل از سلکتک این نیاز سایت را برطرف کنید و با ایجاد صفحه تگ مضر به سئو آسی نرسانید.

 

آیا برچسب گذاری در سایت همیشه مضر است؟

متاسفانه، استفاده نابجا و زیادروی در ایجاد تگ ها باعث افت سئو سایت می‌شود. اما اگر شما صفحات با تگ های مناسب ایجاد کرده و مطالب، محصولات و مقالات مرتبط را داخل آنها قرار دهید تگ ها میتوانند برای سایت مفید باشند.

در کل ساخت صفحاتی که کاربر بهتر بتواند با آنها ارتباط برقرار کند و باعث سردرگمی آن نشود، برای رشد و بهبود سئو مفید است.

به طور کلی بهتر است به جای درگیرکردن خود با تگ، شما مقالات و موارد مرتبط را در دسته بندی های مشخص گروه بندی کرده و ریسک ایجاد مشکل برای سایت را به جان نخرید!

 

برای حل مشکل برچسب گذاری چه باید کرد؟

برای حل مشکل برچسب گذاری و صفحات زامبی ساخته شده در سایت چندین راهکار هست.

اولین راهکار حذف و عدم استفاده از آنها است.

همچنین از متاربات ها می‌توان استفاده کرد، در نتیجه در صفحات برچسب ازnoindex  استفاده کنید.

از آنجایی که می خواهید لینک های داخلی شما دنبال شوند، به جای nofollow بعد از noindex از follow استفاده کنید.

اما اگر صفحه برچسب های سایت در گوگل ایندکس شده باشند و یا ورودی به سایت دارند، نباید آنها را حذف کرد!

در این صورت شما باید صفحه تگ را به دسته بندی و صفحه مربوط و مشابه آن ریدایرکت کنید تا ورودی دریافتی از سمت گوگل از طریق آن صفحه هدر نرود.

روش‌های ریدایرکت مختلفی وجود دارد و شما از طریق فایل htaccess و یا اگر وردپرس هستید از طریق افزونه ریدایرکت به راحتی این کار قابل انجام می‌باشد.

 

برای حل مشکل برچسب گذاری چه باید کرد؟

 

مشکلاتی که صفحه برچسب گذاری در سایت ایجاد می کند

ایجاد صفحات جداگانه که احتمالاً با دسته‌ها و مقالات اصلی رقابت می‌کنند زیرا آن‌ها یک صفحه با عنوان کلمه کلیدی اصلی شما از یک موضوع هستند. از این رو صفحات ساده و باUX  عجیب ایجاد می شود.

اگر کلمات کلیدی بیش از حد شبیه به هم باشند، با برچسب ها رقابت کنید .

ایجاد صفحات کم محتوا و یا بدونه محتوا که وقتی کاربر وارد آنها می شود، به نتیجه موردنظر خود نخواهد رسید و سایت شما را ترک میکند.

هدر دادن بودجه خزش سایت

اگر 100 پست و 1000 تگ داشته باشید، عنکبوت های موتورهای جستجو در شبکه عظیم تگ ها گم می شوند و همین تگ ها می توانند ساختار مناسب سایت را از بین برده و بودجه خزیدن ربات ها در سایت را هدر بدهند.

ایجاد لینک های زیاد و بیهوده

به طور کلی تگ ها لینک های زیاد داخلی در صفحه به حساب می آیند و میزان قدرتی که هر پیوند داخلی می‌تواند منتقل کند کاهش می دهد.

 

ایجاد یک پست اختصاصی با کلمه کلیدی به جای ساخت تگ

اگر برچسب مهمی برای موضوع شما وجود دارد، شما می توانید یک پست اختصاصی برای آن بنویسید و آن را در دسته بندی مربوطه در بلاگ سایت گروه بندی کنید. داشتن یک پست اختصاصی به جای برچسب و با کلمه کلیدی تجربه بهتری برای بازدیدکنندگان وب سایت است و می تواند تاثیر بهتری در سئو وبهینه سازی سایت داشته باشد.

بدین ترتیب مقالات و یا حتی محصولات در صفحه دسته‌بندی ها می‌توانند تجربه بهتری نسبت به صفحه تگ و برچسب برای کاربر باشند.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه