کلمات کلیدی و اصول استفاده از آن ها

کلمات کلیدی مناسب سئو

میدانید که کلمات کلیدی اساس سئو هستند . وقتی که کاربر یا مشتری به دنبال دریافت خدمت یا محصولی در اینترنت است دقیقا با استفاده از آن ها است که میتوانید در نتایج جستجو نمایش داده شوید .

تحقیقات خوب در مورد کلمه کلیدی به شما امکان می دهد که پاسخ هایی که برای کاربران شما مهم هستند و همچنین برای اهداف کاری شما نیز قابل قبول است را کشف کنید .

همچنین تحقیقات keywords برای بهبود و گسترش محتوای خود برای به دست آوردن رتبه بندی بهتر در نتایج و نهایتا جذب ترافیک ارگانیگ گوگل مرتبط به وب سایت خود نیز لازم است .

در واقع کلمه کلیدی همان چیزی است که کاربر از ما میخواهد و روشن است که وقتی شما کلید واژه های مناسب و پرجستجویی کسب و کار خود را در اختیار داشته باشید بازدید مناسبی به دست خواهید آورد .

افزایش ورودی از گوگل هم یکی از نتایج تمرکز بر کلید واژه است .

کلمات کلیدی مناسب سئو

تحقیق کلمه کلیدی به چه معناست ؟

تحقیق کلمه کلیدی عبارت است از بررسی و آنالیز تمامی پرسش هایی که موتور جستجو از شما میپرسد که برای تجارت شما و کاربران شما مفید است .

Keyword research نه تنها شامل یافتن این واژه ها است بلکه مرتب سازی و اولویت بندی آنها در گروه های مرتبط است که می توانند اولویت بندی صفحات موجود در سایت را به عهده بگیرد .

در حالی که شاید برخی گمان کنند که نقش کلید واژه ها کم رنگ شده و یا د ر آینده نیاز نخواهد بود اما هنوز برای موتورهای جستجو و درک هدف جستجو بسیار ضروری است .

تا زمانی که مردم در موتورهای جستجو و با تایپ کردن نیاز خود به دنبال دریافت آن هستند باید به سوالاتی از قبیل این پرسش ها چیست و چقدر برای تجارت من مهم است توجه کنیم وببینید چگونه می توانید بهترین محتوا را برای آن ها ارائه دهید .

استفاده از گروه های کلید واژه ها مرتبط و آنالیز آن ها درک هدف کلی کاربر و همچنین فرصت هایی را برای افزایش ترافیک ارگانیک به سایت شما ارائه می دهد .

تحقیقات کلید واژه ها را هرگز نباید فقط به عنوان ایجاد فهرست رها کرد و به آن بسنده کرد بلکه باید برای تشکیل بخشهای مختلف این کلمات مرتبط با یکدیگر استفاده کرد .

یک موضوع ممکن است مخصوص یک محتوا باشد که بتواند به تمام نیازهای آن صفحه پاسخ دهد بنابراین یک صفحه برای کل گروه کلمات بهینه است .

تحقیق کلمات کلیدی

نحوه ی انجام تحقیقات کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو عبارت است ازجمع آوری keywords که ممکن است مربوط به وب سایت شما و محصولات و خدمات شما باشد و یا ممکن است مربوط به کاربران شما باشد که که مستقیما با پیشنهادات شما مرتبط نباشد .

پس از ایجاد یک لیست اولیه از کلمات کلیدی احتمالی مرتبط با هدف شما باید لیست را به اصطلاحاتی که واقعاً مربوط به سایتی است که انجام می دهید بهینه و مختصر کنید .

تحقیقات برای مشستریان و کاربران شما و همچنین اصطلاحات باید اولویت بندی و مرتب سازی شوند .

ایجاد لیست کلید واژه های مناسب برای سئو

گام اول در تحقیقات کلمات کلیدی مناسب  سئو شما جمع آوری لیست اولیه ی شما است که تهیه کردید .

منابع متعددی برای تهیه ی لیست احتمالی کلمه کلیدی وجود دارد . باید تصمیم بگیرید که کدام منبع مفیدتر و مناسب تر است .

در ایجاد لیست اولیه یک سری نکات را باید رعایت کرد از جمله :

  • حجم جستجو
  • مشکل کلمه کلیدی
  • رقابت پذیری
  • CPC
  • رتبه ی فعلی

نکته ای که قابل گفتن است این است که مثلا در برخی از وب سایت ها ممکن است دشواری کلید واژه را بر مقیاس 0 تا 1 رتبه بندی کنند و در برخی دیگر از 0 تا 100 استفاده میکنند .

کشف مشتری

اولین قدم برای شروع هر پروژه و همچنین تهیه ی لیست مناسب keyword درک کامل کسب و کار یا سایت مورد نظر است .

چنان چه شما یک کسب و کار جدید راه اندازی کرده اید و برای آن به دنبال ایجاد keywords هستید  درک محصولات یا خدمات ارائه شده و مهمتر از همه نیازها بسیار حائز اهمیت است .

همچنین درک کامل از مشتریان و کاربران تجارت خود و آشنایی با آن ها بسیار مهم است . زیرا اگر نتوانید درک کامل داشته باشید نمیتوانید بر اساس ان ها لیست جامع از کلید واژه ها را تهیه کنید .

چگونگی انجام تحقیقات کلمه کلیدی

کلمات کلیدی طوفان مغزی

مشارکت اعضای تیم ، مشتریان ، تیم محتوا و ... طوفان فکری کلمات کلیدی می تواند باعث ایجاد بیشتر این کلمات بشود و همچنین باعث شود کلید واژه های مرتبط تر را به دست آورید .

جلسات طوفان فکری کوتاهی را با موارد بالا برگزار کنید تا بتوانید به نتیجه ی مطلوب تری برسید

لیست keywords فعلی

در صورتی که پروژه ی جدیدی در دست دارید و قبلا لیستی از کلیدواژه ها برای وب سایت را در اختیار دارید از آن ها به عنوان پایه ای برای تحقیقات خود استفاده کنید .

کلمات کلیدی PPC

اگر قبلا یک لیست از keywords برای تبلیغات با پرداخت کلیک مانند گوگل ادز دارید این یک روش عالی دیگر است که به شما بسیار کمک میکند .

وقتی برای افزایش ترافیک با این شرایط هزینه میکنید و ترافیک مد نظر حاصل میشود واقعاً باید سعی کنید بر اساس آن شرایط به صورت ارگانیک رتبه بندی کنید و رایگان این ترافیک را به دست آورید .

تا زمانی که حساب های Google Analytics و Ads شما متصل باشند ، می توانید داده های PPC Google Ads را از حساب Google Analytics  خود دریافت کنید.

کلید واژه های گوگل آنالیتیکس

شاید برایتان کمی سخت باشد که گوگل آنالیتیکس خدماتی در  مورد کلمات کلیدی به ویژه کلمات ارگانیک به شما بدهد اما حقیقت است و میتوانید از آن استفاده کنید .

keyword های سرچ کنسول

یکی دیگر از منابع دریافت کلید واژه که بسیار برای ترافیک سایت شما مهم است کلمات کلیدی ارائه نشده  در سرچ کنسول گوگل است  که مکان خوبی برای شروع ایده های عالی برای شما است

تبلیغات گوگل

گوگل ادز به طور رسمی به عنوان ادوردز شناخته میشود . گوگل ادز منبع خوبی از ایده های این کلمات است .

برای استفاده از آن  و جمع آو.ری این ایده ها برای یک وب سایت نیاز به دسترسی به حسابی دارید که در گوگل ادز هزینه میکنید .

برای خواندن ادامه ی این مطلب به پست بعدی در وبلاگ سلکتک مراجعه فرمایید

مراحل انجام تحقیقات کلمات کلیدی

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه