چگونه بین سئو و اهداف بازاریابی B2B تعادل برقرار کنیم

چگونه بین سئو و اهداف بازاریابی B2B تعادل برقرار کنیم

ایجاد تعادل بین سئو و اهداف بازاریابی B2B به منظور هماهنگ سازی بیشتر در جهت بهبود جایگاه در نتایج گوگل و افزایش آگاهی از برند موضوع این مطلب است.

استراتژی های بازاریابی شرکت و رتبه بندی نتایج سایت در گوگل و سئو سایت همیشه هماهنگ کار نمی کنند باید سعی بر ایجاد تعادل بین آنها باشید.

علی‌رغم مزایای همسویی استراتژی‌ها، مدیران بازاریابی و سئو همیشه اهداف یکسانی در مورد تبلیغ محتوا ندارند.

اغلب، متخصصان سئو تلاش می کنند تا شاخص های عملکرد کلیدی خود ( KPI ) را به موقع برآورده کنند، اما برای موفقیت به خروجی تیم بازاریابی وابسته هستند.

در همین حال، بخش بازاریابی تلاش می‌کند تا یک استراتژی محتوای بلندمدت ارائه دهد که بر اساس اهداف گسترده‌تر مدیر عامل و اولویت‌های بعدی مدیر بازاریابی (CMO) هدایت می‌شود تا آگاهی از برند و استراتژی‌های تولید تقاضا را پیش ببرد.

اهمیت ایجاد تعادل بین استراتژی های سئو و بازاریابی

اغلب این دیدگاه کلان از این اهداف است که می تواند به دلیل زمان صرف شده برای به دست آوردن نتایج یا ارزش ویژگی، منجر به عدم استفاده کامل سئو از پتانسیل خود شود.

در حالی که استراتژی‌های سئو اغلب بلندمدت هستند، اما برای به حداکثر رساندن پتانسیل بازاریابی محتوا و ارائه عملکرد تقاضا برای افزایش رشد نمایی اساسی هستند.

بدین ترتیب شما باید تعادلی بین استراتژی های بخش سئو وبازاریابی خود ایجاد کنید تا در کنار هم به اهداف خود برسند و درنهایت باعث رشد کسب و کار شوند.

همچنین اگر در مسیر سئو وبسایت نیاز به افزایش بازدید سایت احساس کردید با خرید بازدید سایت از سامانه سلکتک می‌توانید این پارامتر مهم سئووبهینه سازی سایت را تامین کنید.

در این مقاله از بلاگ سلکتک، یک استراتژی چهار مرحله‌ای برای همسو کردن هر دو تیم و اطمینان از برآورده شدن اهداف آنها و همچنین چهار روش برتر برای ایجاد هماهنگی بین فعالیت های سئو و بازاریابی ارائه می‌دهیم.

استراتژی 4 مرحله ای برای ایجاد تعادل در سئو و اهداف بازاریابی  B2B

برای ایجاد این ارتباط و تعادل بین دو بخش مهم یعنی سئو و بازاریابی در هر کسب و کار اینترنتی باید از ابهام پرهیز کنید و پروتکل های واضحی را برای خلاقان خود ایجاد کنید.

با توجه به ایجاد هماهنگی و تعادل در این دو بخش مطمئن شوید که اهداف بازاریابی و سئو وبهینه سازی سایت برآورده می شوند.

  1. یک راهنمای برند و سبک با در نظر گرفتن سئو ایجاد کنید

برای اطمینان از همسویی کامل استراتژی های سئو و بازاریابی، برای راهنمای برند مهم است که سئو را در نظر بگیرند.

به عبارت دیگر، به جای اینکه سئو به عنوان یک قدم بعدی باشد، باید جزء کلیدی فرآیند بازاریابی به ویژه برای بازاریابی محتوا باشد.

اختصاص یک بخش کامل و تعیین هدف در راهنمای برند و سبک محتوا، این رابطه را مستحکم می کند و وظایفی را برای متخصصان سئو تعیین می کند تا آگاهی از برند را ارتقا دهند.

این امر ذهنیت رایج «تنظیم محتوا برای رتبه‌بندی برای سئو» را به سمت رویکرد مؤثرتر «بهینه‌سازی سئو برای بازاریابی» تغییر می‌دهد، که به ویژه برای کسب‌وکارهایی که به نویسندگان و فریلنسرها متکی هستند تا مسئولیت تلاش‌های سئوی خود را بر عهده بگیرند بسیار مهم است.

نکات مهم در رابطه با برندسازی و سبک محتوا

نکات اضافی در مورد آنچه که باید در راهنمای برند و سبک گنجانده شود را در ادامه آورده ایم.

  • لیست کلمات کلیدی سئو پیشنهادی و ممنوع است

مدیران، استخدام‌کنندگان جدید و فریلنسرها می‌توانند به راحتی با راهنماها مشورت کنند تا از رتبه‌بندی کلمات کلیدی نامربوط جلوگیری کنند.

  • فهرستی از اصطلاحات مارکی که نمی‌توانند برای سئو تنظیم شوند

بنابراین CMO و تیم بازاریابی استراتژی خود را تحت تأثیر کلمات کلیدی و عبارات مارکی که برای رتبه‌بندی بهتر برای سئو «بهینه‌سازی» شده‌اند، نمی‌بینند.

  • موضوعات کلیدی محتوای

موضوعات کلیدی را در راهنما تعریف کنید تا آگاهی از برند و رتبه برای سئو را ارتقا دهید. اجرای این امر در راهنماها (و نه فقط در تقویم محتوا) استراتژی محتوا را قطعی می کند و انتظاراتی را برای مدیران سئو برای برنامه ریزی استراتژی بلندمدت خود فراهم می کند.

نکات مهم در رابطه با برندسازی و سبک محتوا

  1. هر محتوا را برای اهداف سئو و بازاریابی بهینه کنید

در حالت ایده آل، همه محتوا باید برای سئو رتبه بندی شوند.

با این حال، هدف هر قطعه محتوا احتمالاً بر اساس موضوع تحت پوشش، هدف جستجوی آن و همچنین نقش آن در آگاهی از برند و شکل دادن به نظر مخاطبان متفاوت خواهد بود.

بهتر است به جای تولید محتوا با هدف مستقیم سئو، اهداف بازاریابی را در اولویت قرار دهید و برای افزایش رتبه در صورت امکان بهینه سازی کنید. این مساله تضمین می کند که محتوا به هدف خود می رسد.

تقویت دسترسی و بهبود سئو محتوا از طریق لینکسازی برای محتوا و رسانه های پولی را در نظر بگیرید تا تأثیر این محتوا را افزایش دهید.

از سوی دیگر، محتوایی که به شدت تحت تأثیر هدف جستجو قرار می‌گیرد، مانند پرسش‌های متداول یا راهنماها، باید قبل از هر چیز بر سئو تمرکز کند تا از ایجاد محتوا اطلاع‌رسانی کند و برای جست‌وجوهای بسیار جستجو رتبه بهتری کسب کند.

هماهنگ سازی بین اهداف بازاریابی و سئو در محتوا

با توجه به اهداف سئویی یک محتوا ممکن است نام تجاری در جایگاه دوم قرار بگیرد، مهم است که این اهداف را در محتوا در یک راستا باقی نگه دارید.

بنابراین، برای دستیابی به هر دو نتیجه، برنامه ریزی هر قسمت از محتوا از قبل با تمرکز بر بازاریابی یا سئو به تعیین KPI برای هر دارایی کمک می کند و همچنین تولید و ارتقای محتوا را برای دستیابی به این اهداف به طور موثر هدایت می کند.

با این حال، تلاش برای هماهنگی بین اهداف CMO و SEO با ایجاد KPIهای مشترک در صورت امکان و ایجاد محتوایی که آگاهی از برند را ارتقا می‌دهد و در عین حال رتبه‌بندی برای پرسش‌های محبوب را نیز افزایش می‌دهد، مهم است.

  1. از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا تأثیر سئو بر بازاریابی را بسنجید

از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا ارزیابی کنید که آیا اهداف بازاریابی با محتوا برآورده می شود یا خیر، و همچنین تأثیر سئو بر استراتژی های بازاریابی را ارزیابی کنید.

با پرسیدن سوالاتی در مورد ارزش‌هایی که مخاطبان شما با برند شما مرتبط می‌کنند و همچنین کلیدواژه‌های برتری که به ذهن می‌رسد (برای ارزیابی اولویت‌های سئو)، می‌توانید بسنجید که آیا تصور کلی که مخاطبان شما در حال حاضر از برند شما دارند با CMO برابر است یا خیر.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که سئو باید به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای افزایش آگاهی از برند و تقاضای طولانی مدت دیده شود.

بنابراین، اگر نتایج نظرسنجی به ارزش‌ها یا کلمات کلیدی اشاره می‌کند که مبتنی بر سئو هستند، اما انتظارات بازاریابی را برآورده نمی‌کنند، تنظیم محتوای متمرکز بر سئو برای ارائه پیام‌های برند مورد نظر اهمیت دارد.

اگر می‌خواهید دارایی‌ها یا موضوعات خاصی را آزمایش کنید، A/B یک نسخه «محور بازاریابی» و «سئو محور» را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک خوانندگان را بهتر درگیر می‌کند و همچنین برداشت‌های برندشان را بررسی کنید.

این اطلاعات زیادی را برای هدایت تولید محتوای آینده برای نویسندگان شما فراهم می کند.

نکات مهم در رابطه با برندسازی و سبک محتوا

  1. ایجاد یک تقویم محتوا و برگزاری جلسات منظم بین مدیران بازاریابی و سئو

پس از ارزیابی اینکه مخاطبان شما چگونه برند شما را مشاهده می کنند، زمان آن رسیده است که یک تقویم محتوایی ایجاد کنید.

تقویم محتوای خود را در هر سه ماهه برنامه ریزی کنید، اهداف سئو و بازاریابی را در هر موضوع تعیین کنید.

برای محتوای سئو، مانند محتوای هدف جستجوی خالص، از قبل کلمات کلیدی را مشخص کنید تا پس از نوشتن محتوا، از برداشت های نام تجاری ناخواسته جلوگیری کنید.

در مورد محتوای بازاریابی، اهدافی را برای ایجاد تعامل و هدف محتوا به عنوان مثال، افزایش آگاهی یا تولید سرنخ، و همچنین اهداف برندسازی و روش‌های تبلیغ تعیین کنید.

تنظیم تقویم محتوایی هماهنگ بین اهداف بازاریابی و سئو

جلسات منظم بین مدیران بازاریابی و سئو برگزار کنید تا در مورد معیارها و تأثیرات کمپین در حال انجام آن بحث کنید.

ابزارهای بررسی شبکه های اجتماعی می‌توانند تأثیر محتوا را ارزیابی کنند و قبل از ارتقای نحوه نگارش محتوا بعدی، تنظیمات را برای نویسندگان راهنمایی کنند.

با اندازه‌گیری برداشت‌های مخاطب در حالی که کمپین در حال انجام است، تنظیم محتوای زنده به صورت موردی آسان‌تر می‌شود و همچنین تغییر موضوعات برای دستیابی به اهداف در مورد رنج KPI مشترک آسان‌تر می‌شود.

همچنین برای تاثیرگذاری بیشتر محتواها با افزایش ترافیک از شبکه های اجتماعی به کمک سامانه سلکتک، جایگاه بهتری در بین نتایج گوگل کسب کنید.

4 روش مناسب برای حفظ زمینه مشترک بین نیازهای CMO و SEO

مدیران بازاریابی و سئو باید همواره بدنبال حفظ تعادل اهداف خود به منظور بهبود کسب و کار باشند. برای حفظ هماهنگی بین بازاریابی و سئو از این چهار روش برتر می‌توان استفاده کرد.

1- بایدها و نبایدهای بازاریابی و سئو برای نویسندگان محتوا

نویسندگان محتوای سایت، وظیفه ای حیاتی برای حفظ صدای برند و اهداف محتوایی است.

با توجه به آن، ایجاد یک راهنما برای نویسندگان که بایدها و نبایدهای سئو را در کنار منابع آموزشی اضافی پوشش دهد نیز مهم است.

به طور معمول، نویسندگان جدید با نکات جزئی راهنمای برند و سبک شما آشنا نخواهند بود، بنابراین روشن کردن چگونگی ارتقای آگاهی از برند به درستی، توضیحات محصول، صفت های توصیه شده، و کلمات کلیدی مجاز و یا ممنوع، راهنمایی هایی را برای آنها فراهم می کند.

2- بررسی شبکه های اجتماعی

همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از ابزارهای بررسی رسانه اجتماعی می تواند به تعریف احساسات مخاطبان نسبت به برند شما و ارزیابی نتایج کلی نظرات به شما کمک کند.

این مورد، همراه با بازخورد نظرسنجی، به شما در انجام تنظیمات حیاتی کمک می کند.

بنابراین برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در رابطه با نظرات کاربران نسبت به برند شما و راهنمایی ایجاد محتوای آینده به طور مکرر، بررسی شبکه های اجتماعی بشدت توصیه می‌شود.

روش دیگر این است که نام برند و محصولات خود را در انجمن‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به صورت دستی جستجو کنید، و از نحوه نظرات مخاطبان خود در مورد راه‌حل‌های شما بینش به دست آورید تا ارزیابی کنید که آیا گفتمان با پیام مورد نظر شما و اولویت‌های سئو فعلی همسو است یا خیر.

3- یک استراتژی محتوای دقیق ایجاد کنید

برای دستیابی به اهداف کلی بازاریابی محتوا و سئو، یک استراتژی بر اساس تقویم محتوای خود ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر محتوای تولید شده نقش کلیدی در هدایت نتایج دلخواه شما دارد.

این استراتژی باید شامل نحوه لینکسازی داخلی محتوا و حمایت از یکدیگر باشد، صرف نظر از اینکه بازاریابی یا SEO محور هستند.

این لینکسازی داخلی می تواند شکل یک قطعه اساسی متمرکز بر سئو برای موضوعی باشد که با هدف جستجو مطابقت دارد و به عنوان یک مرکز پیوند دهنده به تمام محتوای تکمیلی عمل می کند که همچنین برای کلمات کلیدی رتبه بندی می شود تا ترافیک برند را افزایش دهد.

این استراتژی، همراه با سرعت انتشار مداوم برای تقویم سرمقاله شما، تضمین می کند که کمپین ها با نتایج بازاریابی و سئووبهینه سازی مورد نظر مطابقت دارند.

در حالی که داشتن محتوایی که به بازاریابی و سئو به طور مستقل تمرکز می کند، به هم پیوستگی و هدایت محتوا با یک استراتژی بلند مدت ضروری است.

بهترین عملکرد محتوا، آنهایی هستند که هر دو اولویت را با هم ترکیب می کنند، هماهنگی بین رتبه بندی برای کلمات کلیدی در سئو و پیشروی در صنعت شما با رهبری فکری نوآورانه ایجاد می کنند.

اگر این کار با موفقیت انجام شود، باعث ایجاد تقاضای بلندمدت برای کسب و کار شما خواهد شد.

4- راهبردها و اهداف رسانه های مشترک پولی و رسانه های اجتماعی را ایجاد کنید

شکاف بین مدیران بازاریابی و سئو را با تمرکز بر روی هر دو با رسانه های پولی و هماهنگ سازی اهداف و استراتژی های رسانه های اجتماعی پر کنید.

با در نظر گرفتن هر دو به عنوان روش‌های تبلیغاتی برای اهداف بازاریابی و سئو، می‌توان زمان استفاده از رسانه‌های پولی و رسانه‌های اجتماعی را برای تقویت محتوای متنوع در یک کمپین که از ابتکارات سئو و بازاریابی پشتیبانی می‌کند، دقیق تنظیم کرد.

هرچه استراتژی و تقویم محتوای شما توسعه یافته تر باشد، محتوای شما به هم پیوند بهتری خواهد داشت و توانایی شما را برای ایجاد کمپین های همه کانالی که در همه KPI ها ارائه می شوند، راحتتر می کند.

تاثیر ایجاد تعادل بین استراتژی بازاریابی و سئو بر کسب و کار

تاثیر ایجاد تعادل بین استراتژی بازاریابی و سئو بر کسب و کار

برآورده کردن خواسته‌های مدیر بازاریاب و سئو نیازمند رویکردی آگاهانه است که رتبه‌بندی را در صفحات نتایج موتور جستجو با ارتقاء آگاهی مثبت از برند متعادل می‌کند.

سعی کردیم در این مقاله بهترین شیوه‌ها و یک استراتژی چهار مرحله‌ای را برای دستیابی به این تعادل ارائه کنیم، با این حال، عناصر اضافی وجود دارد که می‌توانید در تقویم محتوای خود بگنجانید تا اهداف این دوبخش مهم بیزینس را بهتر برآورده کنید.

توسعه یک استراتژی محتوا برای مرحله بالاترین قیف فروش، که در آن هدف جستجو کمتر است، نمونه خوبی از چگونگی ارتقاء آگاهی از برند در حین رتبه بندی برای کلمات کلیدی بسیار جستجو شده است.

سپس می‌توانید از این پایه برای ایجاد انگیزه برای تبدیل کاربر به مشتریان بالقوه به کمک محتواها که با کلمات کلیدی خاص‌تر استفاده شده و تلاش‌های بازاریابی شما را تاثیرگذارتر می‌کند.

با در نظر گرفتن بازاریابی محتوا و سئو به‌عنوان دو روی یک سکه، می‌توانید تولید محتوا را بهتر با یکدیگر هماهنگ کنید، یک تجربه کلی مثبت از برند برای مخاطبان خود ایجاد کنید، و بنابراین از پتانسیل کامل تلاش‌های بازاریابی خود برای افزایش تقاضا استفاده کنید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه