راهنمای کامل استراتژی ویدیو مارکتینگ

راهنمای کامل استراتژی ویدیو مارکتینگ

آموزش ایجاد استراتژی ویدیو مارکتینگ که یکی از راه های مدرن و پربازده برای کسب و کارها است را در این مقاله از بلاگ سلکتک توضیح داده ایم.

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید.

کارهای زیادی هست که با انجام آنها بازاریابی از طریق کانال های ویدیویی را برای شما آسان تر میکند. اگر قصد فعالیت در اپارات دارید، خرید فالوور آپارات از تاثیرگذارترین کارها برای پیشبرد استراتژی بازاریابی ویدیوئی شما است.

به طور کلی برای افزایش بهره و سود بازاریابی کسب و کار خود، باید استراتژی مناسب داشته باشید. ما سعی کرده ایم راهنمای کامل استراتژی ویدیو مارکتینگ در این محتوا بیاوریم تا ویدیو مارکتینگ موفقی داشته باشید.

نکات مهم در استراتژی بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی برای موفق شدن همانند دیگر روش های دیجیتال مارکتینگ نیازمند یک استراتژی مناسب است.

شما به عنوان ویدیو مارکتر به کمک استراتژی اصولی می‌توانید محتواهای ویدیویی را تولید کنید که شما را به اهداف کسب‌وکارتان برساند.

با استفاده ویدیومارکتینگ می‌توانید سرنخ‌های واجد شرایط در قیف فروش را افزایش دهید، و بازگشت سرمایه داشته باشید.

5 بخش مهم در استراتژی بازاریابی ویدیویی وجود دارد که با رعایت آن میتوانید، بهترین بازخورد را دریافت کنید.

  1. مشخص کردن هدف اصلی ویدیو مارکتینگ
  2. شناسایی و انتخاب مخاطب هدف کسب و کار
  3. تعیین سبک ویدیو نسبت به موضوع کسب و کار و علایق کاربر هدف
  4. مشخص کردن بودجه برای رسیدن به اهداف بازاریابی ویدیویی
  5. تعیین پلتفرم و رسانه های مفید برای کمپین های شما

در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

مشخص کردن هدف اصلی ویدیو مارکتینگ

در مرحله اول تدوین استراتژی های بازاریابی، شما باید هدف اصلی از انجام آن را مشخص کنید. در ویدیو مارکتینگ نیز مشخص کردن هدف از انجام آن ضروری است.

با توجه به اهداف کسب و کار، اگر به این نتیجه رسیدید که از بازاریابی ویدیویی استفاده کنید، با مشخص کردن اهداف نهایی از انجام آن، مسیر انجام کاراها برای شما مشخص می‌شود.

اهداف شما می‌تواند برندسازی، افزایش فروش، جذب کاربر جدید و یا هر چیز دیگری باشد. نکته مهم در این بخش این است که استراتژی بازاریابی را بر اساس مسیر رسیدن به هدف اصلی برنامه ریزی و تدوین کنید.

شناسایی و انتخاب مخاطب هدف کسب و کار

مخاطب هدف کسب و کار، آن دسته از افرادی هستند که پتانسیل برقراری ارتباط و تعامل با شما را دارند. شناسایی و کاربر هدف به شما کمک می‌کند که نحوه تدوین استراتژی بازاریابی ویدیویی را بر اساس تحت تاثیرقراردادن مخاطب هدف و جذب آنها باشد.

برای این منظور شما باید پرسونای خریدار ایجاد کنید. پرسونای خریدار عبارت است هر گونه فعالیتی که شما نوع مشتریان خود و هدف آنها را بر اساس تحقیق و بررسی های دقیق به بدست آورید و بتوانید یک شناخت کلی و اطلاعات مورد نیاز از مخاطبین خود جمع‌آوری کنید.

بدین ترتیب با توجه به شناخت بدست آمده و موضوعات مورد علاقه، پلتفرم مورد استفاده و محصول و خدمت مورد نظر مخاطب هدف ویدیو میسازید تا بهتر با آنها ارتباط برقرار کنید.

مراحل مهم در استراتژی بازاریابی ویدیویی

تعیین سبک ویدیو نسبت به موضوع کسب و کار و علایق کاربر هدف

حال وقت آن است که موضوع ویدیوهای خود را مشخص کنید. موضوع و سبک انتخابی باید بر حسب کسب و کار و علایق مخاطب هدف باشد.

دقت داشته باشید که اگر یکسان و بدون تنوع فعالیت داشته باشید، استراتژی شما پویایی لازم را ندارد و مخاطب ها همیشه درگیر نمی شوند. همچنین باید تعیین کنید چه سبک‌ها و انواعی از ویدئو برای به اشتراک گذاشتن در رابطه با اهداف کسب و کار مناسب‌تر هستند؟

بدین ترتیب با داشتن نیم نگاهی به دسته بندی فعالیت، موضوعی را انتخاب کنید که هم با شما در ارتباط باشد و هم کاربران با علاقه های مختلف و رنج سنی متفاوت را جذب کند.

برای مشخص شدن بهتر این موضوع، بهتر است چند نوع ویدیو را برای آزمایش انتخاب کنید و ببینید کدام بازخورد بهتری به شما می‌دهد و بیشترین تعامل و یا بیشترین نرخ تبدیل را به همراه دارد.

مشخص کردن بودجه برای رسیدن به اهداف بازاریابی ویدیویی

در بازاریابی مشخص کردن بودجه در رسیدن به اهداف انتخابی بسیار مهم است. اینکه بودجه تعیین شده، نسبت به اهداف شما منطقی نباشد باعث شکست در ویدیومارکتینگ خواهد شد.

سعی کنید بودجه را نسبت به اهداف بازاریابی و کسب و کار خود تعیین کنید تا در نتیجه بتوانید نوع ویدیو (انیمیشن، ویدیو کوتاه، مستند، مصاحبه و غیره)، تیم سازنده و امکانات مورد استفاده برای تولید ویدیو را مشخص کنید.

برای انجام بهتر بازاریابی ویدیوئی بخش‌هایی از پروژه را خودتان انجام دهید و بخش‌هایی مهم که نیاز به کیفیت بیشتری دارند را برون سپاری کنید. همچنین حد نهایی بودجه را مشخص کنید تا در حین فرایند دچار مشکل نشوید.

در حال حاضر بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی در این زمینه خدمات مشاوره خوبی ارائه می‌کنند تا بتوانید با خیالی آسوده بخش‌هایی از پروژه را به آن‌ها بسپارید.

تعیین پلتفرم و رسانه های مفید برای کمپین های شما

آخرین مرحله در تدوین استراتژی ویدیو مارکتینگ، تعیین پلتفرم و رسانه های مفید برای کمپین های شما است. یکی از راهکارهای مناسب برای به حداکثر رساندن بهره کمپین بازاریابی ویدیویی انتشار ویدئو از چند کانال و پلتفرم است.

این کار باعث افزایش تعامل با افراد بیشتر و درنتیجه حداکثری کاربر می‌شود.

شما باید لیستی از رسانه‌هایی که برای کسب‌وکارتان منطقی‌اند، تهیه کنید، سپس باید با استفاده از CTA مناسب آنها را به وبسایت خودتان هدایت کنید.

با توجه به هدف تعیین شده و خصوصیات تعیین شده از مخاطب هدف، ویدیو را میتوان در موارد زیر آپلود کنید:

  • صفحات سایت خودتان
  • شبکه‌های اجتماعی پر استفاده کاربران مانند اینستاگرام
  • پلتفرم ها و سایت های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب و آپارات

انتخاب پلتفرم مناسب در دیده شدن ویدیوهای شما تاثیر زیادی دارد. اگر کاربران شما از اینستاگرام ساعات زیادی استفاده می‌کنند، بارگذاری ویدیو در آن و اجرای بازاریابی ویدئوئی در آن باعث زیاد شدن بازدید اینستاگرام و درنهایت رشد کسب و کار شما می‌گردد.

اهمیت استفاده از ویدیو مارکتینگ در کسب و کار

رشد قابل توجه استفاده از ویدیو مارکتینگ فرصت بی‌نظیری برای کسب و کارها ایجاد کرده است و برای جا نماندن از رقبا، باید از آن بهره لازم را ببرید.

مهم نیست کسب‌وکار شما کوچک است یا بزرگ، نکته مهم این است که بتوانید کاربر و مشتری را به بهترین شکل جذب کنید. بازاریابی ویدیویی این فرصت را برای شما فراهم کرده است و با داشتن استراتژی مناسب، مخاطب هدف را جذب خواهید کرد.

همچنین با جذب و هدایت کاربر جدید به سایت، باعث بهبود سئووبسایت و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) شوید.

با داشتن استراتژی ویدئو مارکتینگ، ببینید محتوای ویدئویی شما چگونه با اهداف کسب‌وکارتان همسو است و باعث رشد دارایی و قدرت برند شما می‌شود.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه