نکات مهم برای شروع ایمیل مارکتینگ

نکات مهم برای شروع ایمیل مارکتینگ

11 نکته مهم در بازاریابی ایمیلی به منظور افزایش بازخورد از آن جذب حداکثری مخاطبان در مطلب نکات مهم برای شروع ایمیل مارکتینگ قرار گرفته است.

شکی نیست که بازاریابی ایمیلی مؤثر است، اما اگر ترفندهایی برای استفاده هوشمندانه از بازاریابی ایمیلی بدانید این مسیر برای شما هموارتر خواهد شد.

گاهی اوقات، سخت است که بدانید از کجا شروع کنید، به خصوص زمانی که با یک برند جدید کار می کنید.

ترفندهای زیادی همچون خرید ورودی گوگل یا راه های بازاریابی برای جذی کاربر و رشد کسب و کارهای آنلاین مؤثر است.

نکته خوب این است که بازاریابی ایمیلی به لطف ابزارهای اتوماسیون و روش‌های نوآورانه برای ارسال مستقیم ایمیل‌ها به صندوق ورودی مشتریان، آسان‌تر شده است.

با سلکتک همراه باشید تا ترفندهای یک کمپین موفق ایمیل مارکتینگ را متوجه شوید.

شروع بازاریابی ایمیلی

برای شروع ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار خود باید یکسری نکته را در نظر بگیرید. در ادامه چند نکته مفید برای شروع شما وجود دارد:

استفاده از متن های کوتاه و جذاب

افراد از خواندن ایمیل های طولانی خسته می شوند، پس بهتراست ایمیل خود را بین 60 تا 200 کلمه محدود کنید.

استفاده از تصاویر

میتوانید تصاویری از محصولات یا خدمات خود اضافه کنید.

اعتماد سازی برای افراد

اشتراک گذاری پیوندها یا اطلاعات در ایمیل های شما از متخصصان این صنعت، نظرات مثبت افرادی که از برند شما استفاده می کنند.

مردم می خواهند بدانند بعد از خواندن مطالب شما کجا باید بروند

انتقال آنها به محصول یا خدمت

استفاده از یکCTA واضح در پایان هر ایمیل به افزایش فروش شما کمک می کند.

  1. برای جذب شدن مخاطب به آنها انگیزه دهید

ارسال یک ایمیل برای جذب شدن افراد کافی نیست. اگر میخواهید یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشید باید برای جذب شدن مخاطب به آنها انگیزه و دلیل مناسب بدهید.

یکی از استراتژی های اصلی جذب شما همچنین می‌تواند اولین ایمیلی باشد که دریافت می‌کنند، که می‌تواند بخشی از مجموعه خوش آمدگویی شما باشد.

کاربران را به دریافت ایمیل‌ها ترغیب می‌کند. مخاطب هدف پس از دریافت کد تخفیف یا چیزی مشابه آن، بلافاصله اشتراک خود را لغو نمی‌کنند.

می‌توانید از انگیزه‌ای مانند خدمات رایگان یا کد تخفیف برای ترغیب مردم استفاده کنید.

  1. تقسیم بندی مخاطب های هدف

برای دریافت بازخورد بهتر باید با هر سبک مخاطب، نسبت به علاقه آنها رفتار شود. تقسیم بندی مخاطب هدف و ارسال محتوا و متن متناسب با او، احتمال جذب و کلیک شخص برروی لینک داخل ایمیل را افزایش می‌دهد.

این بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی ایمیلی است زیرا به شما امکان می دهد مخاطبان خود را با ایمیل های شخصی سازی شده هدف قرار دهید.

همچنین می توانید از این تکنیک برای ایجاد چندین نسخه از ایمیل های خود مانند یک ایمیل خوش آمدگویی، یک ایمیل تشکر و ایمیل تبلیغاتی استفاده کنید.

تقسیم بندی مشترکین شما می تواند به ایجاد اعتماد و علاقه بلندمدت برای یک برند کمک کند، زیرا اطلاعات یا پیشنهاداتی را به آنها ارائه می دهد که برای رسیدن به موفقیت و درک بهتر مخاطب اصلی خود کمک می‌کند.

  1. ساخت ایمیل خوش آمدگویی جذاب

ایمیل های خوش آمدگویی معمولاً هنگام ثبت نام، خرید محصول یا ایجاد حساب کاربری به طور خودکار برای مشتریان جدید ارسال می شود.

هنگام ایجاد یک ایمیل خوش آمدگویی، باید در نظر داشته باشید که هدف مشتری چیست و آن را در مسیر انتخاب محصول و خرید راهنمایی کنید.

ایجاد پیام خوش‌آمدگویی شخصی سازی شده تاثیر بیشتری دارد و بهتر با کاربر تعامل برقرار می‌شود.

این نوع بازاریابی بسیار مؤثر است زیرا شخصی و هدفمند است. این نشان می‌دهد که شما ایمیل‌های انبوهی را ارسال نمی‌کنید، بلکه ایمیل‌هایی را ارسال می‌کنید که مخصوص مشتریان خاص هستند.

این ایمیل ها همچنین راه بسیار خوبی برای کمک به ایجاد اعتماد با مشتریان و عادت دادن آنها به دریافت ایمیل از شما هستند.

  1. پیاده سازی اتوماسیون

اکنون شما کار ساخت یک سری ایمیل را انجام داده اید. در مرحله بعد، زمان تحویل خودکار آنها فرا رسیده است، بنابراین لازم نیست هر بار که نیاز دارید، طبق برنامه خود آنها را ارسال کنید.

اتوماسیون در بازاریابی ایمیلی با استفاده از ابزارهایی مانند MailChimp، Constant Contact، Campaign Monitor و Convertkit آسان است.

این نوع برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند ایمیل‌های خودکار را بر اساس محرک‌ها ایجاد کنید، مانند زمانی که شخصی ایمیل شما را باز می‌کند، روی پیوندی کلیک می‌کند یا چیزی از شما خریداری می‌کند.

به این ترتیب، دیگر نیازی به ارسال دستی آن ایمیل‌ها ندارید و می‌تواند با سرعت بهتر با مخاطب های بیشتری ارتباط برقرار کنید.

11 نکته مهم در بازاریابی ایمیلی

  1. ایمیل های مناسب برای موبایل طراحی کنید

از آنجایی که اکثر افراد از تلفن همراه برای بررسی ایمیل های خود استفاده می‌کنند، بنابراین سازگاری آنها با تلفن همراه و ریسپانسیو بودن قالب ایمیل بسیار مهم است.

کاربران باید بتوانند برروی تبلیغ، پیوند یا تصویر کلیک کنند و به آنها این امکان را بدهند که سایت را در مرورگر دلخواه خود در موبایل مشاهده کنند.

عناصر کلیدی که باید هنگام طراحی ایمیل های سازگار با موبایل در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • قرار دادن پیوندهای مهم در بالای صفحه به جای پایین.
  • کوچک نگه داشتن تصاویر
  • استفاده از متن فقط در صورت لزوم
  • بهینه‌سازی تصاویر
  • تست اندازه های مختلف فونت و حاشیه ها
  1. ایمیل ها را شخصی سازی کنید

حتی اگر یک فرد عادی روزانه ایمیل های ناخواسته متعددی دریافت می کند، ثابت شده است که ارسال پیام های شخصی برای افزایش نرخ کلیک و دریافت سرنخ های بالقوه موثرتر است.

با شخصی‌سازی ایمیل‌هایتان باعث می‌شوید که کاربر پیام شمارا اسپم یا هرزنامه نبیند و حس ارتباط بیشتری با شما پیدا خواهد کرد.

کلید موفقیت در بازاریابی ایمیلی این است که بدانید دقیقاً چه کسی می خواهید ایمیل بفرستید و کدام پیام برای هر گروه از گیرندگان باعث تعامل بیشتر با شخص می‌شود.

با توجه به علاقه مخاطب هدف موضوع نحوه ایجاد ایمیل را مشخص کرده و با قراردادن لینک های مناسب، آنها را به مشتری و کاربر خود تبدیل کنید.

  1. محتوای ایمیل و تست  A/B

تست A/B محتوای ایمیل یک راه عالی برای جذب افراد بیشتری با یک محصول یا خدمات است.

اما این تست می تواند چالش برانگیز باشد که بفهمید چه چیزی برای شما و مخاطبانتان بهتر است.

تست A/B به بازاریابان کمک می کند تا تصمیم بگیرند که چه چیزی برای کسب و کارشان بهتر است. همچنین به کمک آن می توانید موضوعات مختلف را تست کنید.

بهترین راه برای آزمایش انواع مختلف ایمیل ها، استفاده از نرم‌افزار تست ایمیل A/B است. این به شما امکان می دهد دو نسخه را در کنار هم مقایسه کنید در حالی که در هر لحظه فقط یک نسخه را به نیمی از کاربران خود نشان می دهید تا متوجه نشوند که دو پیام متفاوت دریافت می کنند.

اکثر پلتفرم‌های اتوماسیون ایمیل می‌توانند تست A/B را برای ایمیل‌های شما نیز انجام دهند و تست A/B فقط برای ایمیل مفید نیست. به عنوان مثال، آزمایش کپی و محتوا در وب سایت یک برند بسیار مهم است، بنابراین تست A/B به روش های متعددی مفید خواهد بود.

  1. زمان مناسب برای ارسال ایمیل را پیدا کنید

بهترین زمان برای ارسال ایمیل به مشتریان به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مواردی همچون آخرین باری که آنها از وب سایت شما بازدید کرده اند، چه اقداماتی در هنگام حضور در سایت شما انجام داده اند و آیا آنها چه زمانی خرید انجام داده‌اند.

بهترین راه برای بررسی بازدید سایت و رفتار کاربرها استفاده از آنالیتیکس است. به کمک آن می‌توانید نرخ پرش، زمان ماندگاری در صفحات، کشور بازدیدکننده و سایر داده‌های مربوط به بازدیدکننده را دریافت کنید.

شما به کمک Google Analytics فاکتورهایی مانند زمان هایی که نرخ‌های بازگشایی کمتری را دارند و زمان مناسب برای درگیرکردن کاربر با صفحات سایت را متوجه می‌شوید.

  1. مدیریت لیست مخاطب ها

ممکن است تمام مخاطب هایی که ایمیل برایشان ارسال می‌کنید، پیام های شمارا نادیده بگیرند و ارسال ایمیل برای آنها بی فایده باشد. از این رو مدیریت لیست مخاطب ها و حذف این افراد برای داشتن لیستی از کاربران فعال و هدف ضروری است.

برای حذف آنها از لیست خود، باید به صفحه لغو اشتراک بروید، سپس حذف و تأیید را انتخاب کنید. این روند ممکن است تا زمانی که تمام موارد باز نشده شما حذف شوند تکرار شود.

همچنین شما نمی خواهید افرادی را که قبلاً خرید کرده اند یا دیگر به محصولی علاقه ندارند ایمیلی ارسال کنید.

گنجاندن یکی از ابزارهای مدیریت ایمیل برای کمک به حذف موارد باز نشدن مداوم می تواند به شما در مدیریت مشترکین و کاهش زمان صرف شده برای این کار تکراری کمک کند.

  1. اطلاعات واقعی و صحیح ارسال کنید

در متن email از اطلاعات صحیح و راه های ارتباطی واقعی استفاده کنید تا دریافت کننده در صورت نیاز به راحتی با شما ارتباط برقرار کند.

هنگامی که آدرس ایمیل و راه های ارتباطی خود را در پایین قرار می دهید، آنها دقیقاً می‌دانند کجا باید بروند. اگر فردی سؤالی دارد، می تواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کند.

این مورد نیز در اعتمادسازی به برند نیز کمک می کند. آن‌ها می‌دانند که با افراد واقعی که این ایمیل‌ها را برایشان انتخاب کرده‌اند در ارتباط هستند و با هرزنامه ها و تبلیغات اسپم روبرو نیستند.

اهمیت ایمیل مارکتینگ در کسب و کار

  1. از تجزیه و تحلیل ایمیل برای بهبود کمپین ها استفاده کنید

یکی از راه‌های استفاده از تجزیه و تحلیل ایمیل برای بهبود کمپین‌ها، بررسی نرخ پرش، باز کردن ایمیل، کلیک‌ها و لغو اشتراک ایمیل‌هایتان است. پس از دریافت و بررسی این داده‌ها، میتوانید از آن اطلاعات برای تقویت کمپین فعلی خود استفاده کنید.

این شامل ارسال ایمیل در زمان‌های مختلف در طول هفته، آزمایش موضوعات، نحوه جذب مخاطب و استفاده دکمه اقدام (CTA) است.

با تحلیل اطلاعات بدست آمده، استراتژی بهتری برای کمپین های بعدی برنامه ریزی کنید.

اهمیت ایمیل مارکتینگ در کسب و کار

بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از موثرترین راه‌ها برای تبلیغ کسب و کارهای آنلاین، ایجاد روابط مؤثر با مشتریان و افزایش فروش است.

گام نهایی در این فرآیند، کنار هم قرار دادن همه این قطعات در یک استراتژی مؤثر است. این به معنای یافتن راه‌های خلاقانه و مؤثر برای ساخت ایمیل‌ها و سری‌های ایمیل است.

همچنین به این معنی است که بتوانید نتایج هر تاکتیک را اندازه گیری کنید تا بتوانید به بهبود کمپین های خود در آینده ادامه دهید.

استفاده از معیارهای ایمیل و ترکیب تست A/B می تواند با ارائه اطلاعاتی که می خواهند بخوانند، به ایجاد روابط با مشترکین کمک کند.

با کمی تلاش و خلاقیت می توانید از بازاریابی ایمیلی برای افزایش فروش، برندسازی و کمک به تبدیل مشتریان دائمی استفاده کنید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه