اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ و مزایای آن چیست؟ در این مطلب از بلاگ سلکتک به صورت کامل با اینفلوئنسر مارکتینگ و اهمیت آن، آشنا خواهید شد.

اینفلوئنسر مارکتینگ دقیقا چیست؟ چه تفاوتی با سایر انواع تبلیغات دارد؟ چرا بازاریابان باید به آن اهمیت دهند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به ابزاری قدرتمند برای کسب و کارهایی تبدیل شده است که به دنبال دستیابی به مخاطبان جدید هستند .

بازاریابان از استراتژی های مختلفی برای شناسایی افراد با نفوذ و دسترسی به دنبال کنندگان خود استفاده می کنند.

به کمک این روش بازاریابی برای سایت برروی ترافیک ارگانیک گوگل تاثیر مستقیم بگذارید و با افزایش ورودی گوگل مواجه خواهید شد.

در این مقاله، اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی بازاریابی و برندسازی را ممتوجه خواهید شد.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی از افراد مشهور، ورزشکاران، وبلاگ نویسان و دیگر چهره های تاثیرگذار برای بازاریابی برندها استفاده کنید.

اینفلوئنسرها کسانی هستند که فالوورهای زیادی در شبکه های اجتماعی دارند و توانایی تأثیرگذاری بر مخاطبان خود را دارند.

برندها از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصول یا خدمات خود از طریق پرداخت هزینه، هدایای رایگان و یا ارائه خدمات استفاده می کنند. علاوه بر این، آنها می توانند آگاهی و وفاداری قابل توجهی از برند را از طریق پست های پولی یا رایگان ایجاد کنند.

هدف این است که آنها را وادار کنیم اطلاعات در رابطه با کسب و کار و برند تجاری ما را به اشتراک بگذارند و در مورد یک موضوع، محصول یا خدمات خاص هیجان و انگیزه برای کاربران ایجاد کنند.

 مزیت کلیدی برای برندها این است که با هزینه کمتری نسبت به روش های سنتی تبلیغات، به مخاطبان بیشتری دست می‌یابند.

 

انتخاب اینفلوئنسر مناسب

برندها باید در انتخاب اینفلوئنسر مراقب باشند و فرد مورد نظر با زمینه فعالیت شما تقریبا همسو باشد.

متأسفانه، بدون تحقیق پیشینه کامل، این می‌تواند به موقعیتی منجر شود که یک تأثیرگذار بالقوه ایده‌آل محصولاتی را تبلیغ کند که با ارزش‌های یک برند همسو نیستند. بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تأثیرگذار مورد نظر شما با اهداف و ارزش های برند شما هماهنگ است.

اینفلوئنسر مارکتینگ همچنین برندها را ملزم می کند که به اینفلوئنسرها عادلانه هزینه پرداخت کنند. اگر به اینفلوئنسرهای خود آنچه را که لیاقتش را دارند، پرداخت نکنید، برند شما را با چشم اندازی که می خواهید تبلیغ نمی کنند. علاوه بر این، می توانید یک رابطه بالقوه مثمر ثمر را به خطر بیندازید.

 

ایجاد یک طرح برای تبلیغات

هنگام همکاری با یک اینفلوئنسر، مهم است که نه تنها به کل هزینه، بلکه به اهداف پروژه فکر کنید و آنچه را که دوست دارید هدف قرار داده و تبلیغ کنید.

بدین ترتیب باید اهداف خود را مشخص کرده و بدرستی برنامه ریزی کنید.

 آیا شما محتوا و اطلاعات پشتیبانی را ارائه می دهید؟ البته همه اینها بر هزینه و زمان ایجاد پست ها تاثیر می گذارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ به یکی از موثرترین روش ها برای ترغیب مردم به صحبت کردن در مورد کسب و کار شما به صورت آنلاین تبدیل شده است. ضروری است که بدانید چگونه می توانید تأثیرگذارهای مناسب را برای جایگاه و کسب و کار خود پیدا کنید تا اطمینان حاصل کنید که پیام شما به گوش مخاطب هدف می رسد.

 

چگونه یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر ایجاد کنیم

با توجه به آمار این نوع بازاریابی به سرعت در حال رشد است و به خوبی برای کسب و کارها جواب داده است.

این نوع بازاریابی فقط برای برندهای B2C نیست، زیرا 86٪ از برندهای B2B بازاریابی تأثیرگذار را یک استراتژی ارزشمند می دانند. اگر رویکرد درستی داشته باشید، بازگشت سرمایه قابل توجهی را شاهد هستید.

اگر فقط از بازاریابی دیجیتال سنتی ( SEO، PPC، رسانه های اجتماعی و غیره) استفاده می کنید، به وضوح فرصت بزرگی را برای افزایش بازگشت سرمایه خود از دست داده اید.

مهم نیست که شما یک آژانس، برند یا کسب و کار هستید، همه می توانند از این استراتژی بازاریابی تأثیرگذار بهره ببرند.

در ادامه روش های ایجاد استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ برای آژانس ها

آژانس شما چند مشتری دارد؟ این همان تعداد فرصت های تأثیرگذاری جدید است که آژانس شما در مقابل خود دارد.

آژانس ها می توانند از مشتریان خود، برای کمک به تبلیغ آژانس استفاده کنند. مانند دریافت یک ارجاع یا بررسی مشتری و نظر خواهی که باعث ایجاد تعامل بیشتر بین آنها می‌شود و به صورت غیرمستقیم برای شما نیز تبلیغات انجام می‌شود.

 

چگونه یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر ایجاد کنیم

 

انجام مطالعات موردی و ایجاد محتوای جدید

از این فرآیند استفاده کنید و از مشتریان خود بخواهید که توصیفات ویدیویی به عنوان بخشی از برنامه ارجاع شما (ایجاد کنید) و اگر می توانید از نتایج آنها برای مطالعات موردی استفاده کنید.

اگر توانسته‌اید بر مشتری تأثیر مثبتی داشته باشید، به احتمال زیاد آن‌ها با اشتراک‌گذاری داستان نحوه رساندن او از یک به ۱۰ را تأیید می‌کنند.

حجم منطقی و مناسب مطالعه موردی مختلف از مشتریان گذشته و فعلی خود را جمع آوری کنید تا در وب سایت، صفحات اجتماعی، خبرنامه های ایمیل و تبلیغات خود منتشر کنید. این مورد نه تنها محتوای اضافی است، بلکه محتوایی است که مشتریان فعلی و جدید شما از آن استقبال می کنند.

همچنین می‌توانید مطالعه موردی را به یک PDF جذاب تبدیل کنید و آن را با مشتریان به اشتراک بگذارید تا آنها در میان همتایان خود به اشتراک بگذارند.

اگر به آنها کمک کنید تا به اهداف خود برسند، آنها PDF پر از گرافیک، نمودار و اعداد چشمگیر را برای به اشتراک گذاشتن با دیگر صاحبان مشاغل، دوست خواهند داشت.

 

آزمایش با خطا

راه دیگر برای استفاده از مشتریان برای بازاریابی تأثیرگذار این است که از مشتریان خود بخواهید یک محصول جدید را آزمایش کنند.

اگر آنها مشتری بزرگ شما هستند، مناسب است به آنها اطلاع دهید که آژانس شما در تلاش است تا با تمام پیشرفت های فناوری نوآوری کند و شما می خواهید یک استراتژی یا محصول جدید را به عنوان آزمایش با آنها امتحان کنید.

 

ارائه محصولات مجانی

اگر با آزمایش همه چیز درست شد، شما بخش دیگری را به قرارداد اضافه کرده اید و شما یک سرویس یا محصول جدید برای شارژ در آینده دارید.

اگر کارها درست نشد، بازخورد روشنگر و صادقانه از مشتری دریافت می کنید و می دانید که چگونه محصول یا برنامه را اصلاح کنید.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ برای مشاغل

زمانی که کسب و کارها از اینفلوئنسرمارکتینگ استفاده می‌کنند، معمولاً می توانیم بازاریابی تأثیرگذار را تشخیص دهیم.

اگر شما در زمینه تولید چرم فعالیت دارید، به لیست معروف ترین کفاش‌ها بروید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

انجام فراگیر بخش بزرگی از اینفلوئنسر مارکتینگ است. در حالی که سعی می کنید تأثیرگذاران خود را محدود کنید، تقریباً احساس می کنید برای یک ثانیه کلاه روابط عمومی یا روزنامه نگاری بر سر می گذارید.

هنگامی که یک فرد تأثیرگذار را پیدا کردید که موافقت کرده است به تبلیغ محصول شما کمک کند، فقط به همین جا بسنده نکنید. هر چه اینفلوئنسرهای بیشتری داشته باشید، بیشتر در معرض شناسایی برند و همچنین افزایش اعتماد قرار می گیرید.

اگر یکی از معروف ترین کفش فروش ها از محصولات شما استفاده کند، نام برند شما به گوش سایر افراد فعال در زمینه کفش خواهد رسید و آنها به شما اعتماد می کنند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها

یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌بینم برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند، مشارکت با برندهای دیگر است.

یک برند می تواند یک برند فردی باشد، مانند اینکه شما سعی می کنید نقش خود را به عنوان یک بازاریاب دیجیتال در بازار افزایش دهید. همچنین می‌توان برای برند کسب و کار از این سبک بازاریابی استفاده نمود.

اکنون، به برندها و کل ایده بازاریابی تأثیرگذار برگردیم. برندها در کمپین هایی با هم شریک خواهند شد تا به گسترش مخاطبان خود با بازاریابی تأثیرگذار کمک کنند.

آن‌ها می‌توانند از برندهای مرتبط در همان صنعت استفاده کنند یا از این طیف استفاده کنند و با برندهای کاملاً متفاوت شریک شوند تا در معرض دید مخاطبان جدید قرار بگیرند.

وقتی با یک اینفلوئنسر در یک صنعت متفاوت کار می کنید، سطحی از اینفلوئنسر به دست می آورید که می توانید بر روی مخاطبان جدید سرمایه گذاری کنید. در مورد افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنید استراتژیک باشید و از آنها بخواهید در یک کمپین تأثیرگذار جدید شریک شوند.

 

نکات مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها

شراکت با نام تجاری اشتباه عمیقاً بر شهرت برند شما تأثیر می گذارد و احتمالاً آن را از بین می برد.

شراکت ردبول با کوکاکولا برای یک کمپین محتوای جدید نیز بهترین ایده نخواهد بود. از یک طرف، ردبول به شدت درگیر ورزش های شدید است. اما، آنها این زاویه را به دلیل محصول واقعی خود، یک نوشیدنی انرژی زا به نام Red Bull که اساساً "به شما بال می دهد" انتخاب کرده اند.

مطمئناً، ورزشکاران ردبول می‌توانند یک شیرین کاری باورنکردنی با دوچرخه‌سواری در کوهستان انجام دهند که هم کوکاکولا و هم یک قوطی ردبول در دست دارند، اما نکته چیست؟

منطقی نیست زیرا از نظر فنی، این دو را می توان به عنوان رقیب دید. هر دوی آنها تولیدکنندگان نوشیدنی در حال حرکت هستند.

در عوض، ردبول می‌تواند با نایک شریک شود و یک کمپین محتوایی شامل خط پوشاک جدید نایک، نوشیدنی انرژی‌زای ردبول و ورزش‌های تابستانی انجام دهد.

فقط به این دلیل که برند شما در همان صنعت دیگری است، به این معنی نیست که یک همکاری کارساز خواهد بود. این مهم است که در مورد نحوه واکنش مصرف کنندگان شما به تبلیغات تحقیق کنید.

 

پرداخت هزینه به اینفلوئنسر

گاهی اوقات، لازم نیست به یک اینفلوئنسر پول بدهید. در عوض، نمونه‌هایی از محصولی که از آن‌ها می‌خواهید تبلیغ کنند، تخفیف‌ها یا خدمات رایگان معمولاً کافی است.

این مورد به تأثیرگذاری اینفلوئنسر و بستگی به نوع محتوای مورد نظر شما دارد، که گاهی ممکن است به استراتژی پرهزینه تری برای شما تبدیل می شود.

هر چه اینفلوئنسر معروف تر باشد،مسلما هزینه‌ی بیشتری می خواهند.

درصورتی که هزینه زیادی از شما درخواست شد، اطمینان حاصل کنید که در قراردادهای شما به وضوح انتظارات اینفلوئنسر بیان شده است. به عنوان مثال، اگر می خواهید قبل از انتشار محتوا توسط شما اجرا شود، آن را در قرارداد مشخص کنید.

اما از نظر ما بهتر است روی اینفلوئنسرهای مقرون به صرفه‌تر تمرکز کنید. این افراد ممکن است در حال حاضر بیشتر وقت خود را برای تبلیغ برند شما سرمایه گذاری کنند، تا شما همچنان با آنها فعالیت داشته باشید.

ببینید برند، کسب و کار یا آژانس شما با کدام شخص و صفحه تعامل و ارتباط دارید و می تواند مخاطب هدف برای شما به ارمغان بیاورد و در عین حال هزینه های مناسبی برای شما به همراه دارد.

 

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ

 

یافتن اینفلوئنسر مناسب

حال باید به دنبال کنندگان آنها نگاه کنید که آیا آنها دنبال کنندگان واقعی دارند یا خیر و ببینید که آیا آنها علاقه مند به همکاری با شما در یک کمپین اینفلوئنسر هستند یا خیر.

نگران نباشید و به جستجو بپردازید. به تبلیغات برندهای بزرگ دقت کنید، ببینید آنها چگونه فعالیت می‌کنند، سپس با افراد تأثیرگذار ارتباط برقرار کنید.

شما هرگز نمی دانید چه کسی حاضر به همکاری با شما است، پس حتما با اشخاص مورد نظر ارتباط برقرار نمایید.

گاهی اوقات ممکن است شرایط آنطور که فکر می‌کنید پیش نرود، هزینه های کمتر یا بیشتر، دریافت محصول یا خدمات به جای دریافت هزینه و یا تمایل آنها به همکاری از شرایطی است که ممکن است با آن روبرو شوید.

 

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار فراتر از یک کلمه رایج است.

بازاریابان سال‌هاست که از اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند، اما برندها اکنون از اینفلوئنسرها برای ایجاد روابط با مشتری و ایجاد جریان‌های درآمد جدید استفاده می‌کنند.

با استفاده از قدرت پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام، بازاریابان می توانند مستقیماً از طریق تأثیرگذاران با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند.

همچنین با دریافت ترافیک از شبکه های اجتماعی برای سایت نیز به رشد سئو وبسایت کمک فراوانی می‌کنید.

این مورد می تواند به افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش و بهبود سئوسایت کمک کند. همچنین می تواند برند، تجارت یا آژانس شما را با مخاطبان جدید آشنا کند.

در روند بازاریابی و جذب مشتری، حتما فرصت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ و استراتژی های آن را اضافه کنید.

 

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه