8 استراتژی برتر بازاریابی دیجیتالی در 2023

 

8 استراتژی برتر بازاریابی دیجیتالی در 2023

استراتژی های بازاریابی دیجیتالی همیشه در حال تغییر هستند و برای رسیدن به موفق در سال 2023 8 استراتژی دیجیتال مارکتینگ را برای شما شرح داده ایم.

چشم انداز بازاریابی با توجه به چالش ها و عدم اطمینان چند سال گذشته می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، به همین دلیل باید همیشه از جدیدترین متد بهره ببرید.

استراتژی های بازاریابی همواره درحال تغییر هستند و شما برای رشد کسب و کار خود باید همواره خود را با این تغییرات وفق دهید.

بنابراین، آینده بازاریابان کسب و کارهای کوچک که به دنبال پیشرفت در سال 2023 هستند، چیست؟

آیا به ابزارها، مهارت ها و دانش لازم برای موفقیت در این چشم انداز همیشه در حال تحول مجهز هستید؟

کسب و کار و سایت شما چگونه باید استراتژی خود را برای سازگاری با تغییرات مکرر بازار و آمادگی برای آینده تطبیق دهد؟

با توجه به اینکه متخصصان آژانس تغییرات بیشتری را برای سال آینده پیش‌بینی می‌کنند، اکنون بهترین زمان برای در پیش گرفتن مسیر درست است.

با سلکتک همراه باشید تا با این 8 استراتژی برتر بازاریابی دیجیتالی در 2023 آشنا شوید.

 

  1. استفاده از ابزارهای بازاریابی خودکار

مهم ترین کار برای رقابت در هر زمینه ای، بهتر عمل کردن از رقبا است. اگر می‌خواهید سایت خود را از رقبا متمایز کنید، باید راه‌هایی برای کارآمدتر کردن گردش کار خود بیابید.

استفاده از ابزارها برای خودکار کردن این روند، یک راه موثر است.

استفاده از هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی کسب و کارهای کوچک در سال 2023 میتواند آینده کسب و کارها را رقم بزند، به طوری که بسیاری از آژانس های برتر در حال حاضر شروع به پذیرش این فناوری کرده اند.

هوش مصنوعی اصطلاحی است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد، اما دقیقاً به چه معناست و چه کاربردهایی دارد؟

هوش مصنوعی اساساً یک اصطلاح است که مجموعه ای از فناوری های منحصر به فرد اما مرتبط را توصیف می کند که می تواند توانایی های انسان را توسط الگوریتم ها شبیه سازی کند.

 

  1. بهبود سئو سایت: چگونه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تنظیم کنید

زمانی بود که به نظر می رسید سئو تماماً در مورد بهینه سازی سایت شما برای رتبه بندی در گوگل است و این تقریباً پایان کار شما در بهینه سازی سایت بود.

اگرچه بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) هنوز یک عامل بزرگ در استراتژی بازاریابی دیجیتال است، اما طبیعت آن قطعا تغییر کرده است.

امروزه، بازاریابان دیجیتال در حال توسعه هستند تا انواع موتورهای جستجوی جایگزین مانند بینگ را در استراتژی سئو خود بگنجانند. ناگفته نماند، بهینه‌سازی محتوا به طور خاص برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز رایج تر شده است.

این تغییرات طیف وسیعی از فرصت های جدید را برای بازاریابان مشاغل کوچک و متوسط ​​ارائه می دهد.

برای بهبود وضعیت سایت نیز باید از ابزارهای بررسی سئو سایت استفاده کنید تا وضعیت سایت شما را تحلیل کرده و مشکلات ان را به شما نمایش دهد تا بتوانید با بالاترین کیفیت در بازار رقابتی کسب و کار خود حضور داشته باشید. ابزار سئو سلکتک میتواند سئوداخلی سایت شما را تجزیه و تحلیل کند تا شما به راحتی خطاهای سئوداخلی صفحه را شناسایی و رفع کنید.

 

عوامل مؤثر در سئو و دیجیتال مارکتینگ

همانطور که سئو همچنان در حال تکامل است، باید سعی کنید موارد زیر را برای ایجاد یک استراتژی موفق بازاریابی دیجیتالی پیاده سازی کنید:

  • آزمایش عبارات جستجوی جدید
  • بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوی مختلف
  • تولید انواع محتوا برای کانال های مختلف و شبکه های اجتماعی
  • ارزیابی و بررسی نتایج بدست آمده برای بدست آوردن بهترین روش

این موارد هم در سئو سایت مؤثر هستند و هم در بازاریابی شما کاملا کاربردی هستند. گسترش کمپین های بازاریابی دیجیتال خود را از امروز با این اطلاعات و بینش‌های سئو شروع کنید .

 

عوامل موثر در سئو و دیجیتال مارکتینگ

 

  1. چگونه رهبری فکری می تواند بیزینس شما را به سطح بعدی برساند

هر برند و بیزینسی می خواهد یک رهبر فکری در بازارکار خود باشد.

بیشتر کسب‌وکارها وقتی قصد همکاری با یک آژانس بازاریابی را دارند، به اعتبار برند اهمیت می‌دهند و محتوای رهبری فکری با کیفیت به اعتبار سازمان شما کمک می‌کند.

آژانس‌ها تمایل دارند برای رشد به روابط اعتماد کنند. داشتن یک برند و یک مرجع قابل اعتماد بودن می تواند به شما کمک کند. این موضوع می تواند شهرت شما را به عنوان یک ارائه دهنده خدمات برتر در یک جایگاه خاص حتی اگر مردم نام شما را نشنیده باشند، ایجاد کند.

برخی از مراحل رهبری فکری کلیدی که هر کسب و کاری باید دنبال کند برای شما آورده شده است:

  1. حوزه تخصصی خود را مشخص کنید.
  2. برای شنیدن آنچه مشتریان از کسب و کار شما نیاز دارند و اصلاح رویکرد بازاریابی خود ، ابزار تجزیه و تحلیل تماس، مانند هوش مکالمه را اجرا کنید.
  3. با به اشتراک گذاشتن بینش منحصر به فرد خود و ایجاد محتوای رهبری فکری برای تبلیغ آنلاین، موقعیت خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود ایجاد کنید.

 

  1.  چرا برای تبلیغات PPC در سال 2023 به داده های دقیق نیاز دارید؟

تبلیغات PPC همان تبلیغات کلیکی و تبلیغات گوگل است. اما اگر قصد به انجام این نوع تبلیغات دارید باید داده های دقیقی برای فعالیت خود داشته باشید.

اگر ترافیک و تعامل خود را در پلتفرم‌ها دنبال نمی‌کنید، یک فرصت رشد عظیم را از دست داده‌اید.

برای اکثر کسب و کارها، ردیابی تبدیل سرنخ برای بهینه‌سازی هزینه‌های تبلیغات گوگل آنها ضروری است. شما باید مطمئن شوید که عاقلانه هزینه می کنید و حداکثر سود را از بودجه خود می برید.

با تجزیه و تحلیل مخاطب هدف، علایق مشتریان و ایجاد فرصت های جذاب برای آنها بیشترین بهره را از کمپین های تبلیغاتی خود ببرید.

 

  1. استفاده از  Google Analytics 4

گوگل آنالییکس به ورژن 4 خود تغییر پیدا کرد و قابلیت های زیادی به آن اضافه شده است.

Google Analytics 4 داده های خیلی دقیق و کاربردی از رفتار کاربران سایت می‌تواند به شما ارائه کند تا آنها را در بازاریابی دیجیتالی خود استفاده کنید.

کارکردن با آنالیتیکس 4 برای شما مشکل ساز نخواهد شد و در هر بخشی نتوانید به‌درستی فعالیت کنید، دستورالعمل های زیادی برای توضیح ویژگی های آن در سطح اینترنت وجود دارد.

همچنین به کمک مطلب آموزش صفر تا صد Google Analytics 4در بلاگ سلکتک به شما راهنمایی های لازم را خواهد کرد.

 

  1. بهترین راه برای ایجاد وفاداری مشتری

اگر قصد دارید کاربران وفادار و مشتریان همیشگی بدست بیاورید باید در ارائه یک تجربه کاربری عالی برای تقویت وفاداری کاربر کوشا باشید.

برای تبدیل مشتریان فصلی و یکبار مصرف به مشتریان وفادار و مکرر و ایجاد وفاداری مشتری، موارد زیر را توصیه می شود:

  • قرار دادن محصولات و خدمات رایگان
  • ارائه تخفیف هایی برای وفاداری مشتری
  • تخفیف های ارجاعی برای ایجاد انگیزه برای خرید بیشتر
  • ارتباط بیش از حد انتظارات برآورده

مصرف کنندگان به ویژه از تبلیغات در دوره های عدم اطمینان اقتصادی قدردانی می کنند. با توجه به رکود اقتصادی در آینده، اکنون بهترین زمان برای مشتریان شما است تا به مشتریان خود نشان دهند که چقدر برای آنها ارزش قائل هستند.

همچنین مهم است که مشتریان مکرر خود را ردیابی کنید تا بتوانید با رشد خود اهداف جدیدی را تعیین کنید.

 

  1. کوکی های شخص ثالث

با توجه به اینکه ردیابی شخص ثالث در اواخر سال 2024 متوقف می شود، زمان آن فرا رسیده است که کسب و کارها یاد بگیرند که چگونه بدون کوکی تبلیغات کنند.

تیم‌های دیجیتال باید از هم‌اکنون درباره جمع‌آوری داده‌های شخص اول فکر کنند، زیرا داده‌های برون‌یابی شده از عملکرد تبلیغات و تحقیقات بازار حتی ارزشمندتر خواهند شد.

همچنین شما به دنبال نحوه مشارکت با ناشران بزرگ هستند که گنجینه ای از داده ها را بر اساس مصرف محتوا دارند. هدف گذاری تبلیغات متنی نیز مرتبط تر خواهد شد.

 

استفاده از داده ها برای حفظ مشتریان شما

 

  1. فراتر از جذب مشتری: استفاده از داده ها برای حفظ مشتریان شما

به عنوان یک کسب و کار موفق، چگونه می‌دانید چه چیزی برای مشتریان شما مفید و نیاز است؟

چگونه هزینه جذب مشتری را کاهش می دهید و راه هایی برای عملکرد بهتر برای حفظ مشتریان خود پیدا می کنید؟

بدون داده، اثبات ROI و سنجش میزان مؤثر بودن تلاش های بازاریابی شما غیرممکن است.

برای موفقیت در هر کسب و کاری، باید بتوانید مشتری و کاربر جدید را به سمت خود هدایت کنید، اما حفظ و نگهداری آنها نیز، به همان میزان اهمیت دارد.

پس به عنوان یک شخصی که مسئولیت دیجیتال مارکتینگ سایت بدست شماست، باید اطلاعات دقیقی از نیاز و هدف کاربران بدست بیاورید تا بتوانید آنها را حفظ کنید.

تمامی کارهای گفته شده می‌تواند کاربر و ترافیک قابل قبولی را برای سایت به ارمغان بیاورد و با افزایش بازدید سایت به سئو و بهینه‌سازی وبسایت کمک فراوانی کند.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه