اینفلوئنسر مارکتینگ و کاربردهای آن

بازاریابی تاثیرگذار و استراتژی های آن در سال 2021

به احتمال فراوان در این سال ها اصطلاح اینفلوئنسر مارکتینگ را زیاد شنیده اید . شاید در یوتیوب یا اینستاگرام ، تبلیغاتی را برای محصولات دیده اید که مرتبط با این اصطلاح است .

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و بسیار کاربردی در تبلیغات دیجیتال است .

در این روش صاحبان کسب و کار و برندها با افراد مشهور و تاثیر گذار یا صفحاتی که طرفداران بسیاری دارند همکاری میکنند . با استفاده از اعتبار آن ها محصول و برند خود را تبلیغ میکنند .

طبق مطالعات کاربران رسانه های اجتماعی در صورت دیدن تبلیغات تاثیرگذار 5 برابر بیشتر تمایل نسبت به خرید محصول و خدمت دارند .

این نوع بازاریابی را بازاریابی تاثیرگذار مینامند . اگر شما کمپین خود را به صورت صحیح اجرا کنید میتوانید استراتژی قوی را داشته باشید .

در این بازاریابی زمانی که یک برند تجاری توسط یک فرد تأثیرگذار به اشتراک گذاشته می‌شود منفعت های بسیاری را به دنبال دارد .کند .

پر رنگ کردن یک برند تجاری این قابلیت را به شما میدهد که به صورت طبیعی در معرض دید هدف خود قرار گرفته کاهش بانس ریت سایت را به ارمغان بیاورید .

بازاریابی تاثیر گذار در سال 2021

اینفلوئنسرمارکتینگ چیست؟

بازاریابی اینفلوئنسر فرآیندی است که در آن صاحبان کسب و کار و برندها از افراد معروف و معتبر استفاده میکنند تا محصول و خدمت خود را بفروشند یا برند خود را ارائه بدهند .

بازاریابی تاثیر گذار یکی از زیر مجموعه های ارتباطات بازاریابی است . در این شیوه افراد تلاش میکنند کسانی را پیدا کنند که بر مشتریان و کاربرانشان اثیر مفید بگذارند .

آن ها به کمک افراد معروف سعی میکنند محصول و خدمت خود یا پیغامی که باعث ترویج محصول و خدمتشان میشود را برای کاربران خود ارسال کنند .

بازاریابی اینفلوئنسر را شاید در خانواده هم تجربه کرده باشید . مثلا اگر از پدر حرف شنوی بیشتری داشته باشید او را برای صحبت با شما میفرستند .

این در واقع همان تبلیغ رفتار برای شما است که نوعی بازاریابی تاثیرگذار است .

بسیاری از موفق ترین بازاریاب های تأثیرگذار شهرت چندانی ندارند. در برخی موارد افرادتاثیرگذار اصلا مردم نیستند .

مثلا سگی کاملا شناس مثل Toast که از شهرت خود برای تبلیغ برندهای مختلف مانند قهوه استفاده میکنند .

در حقیقت هدف دیده شدن کسب و کار و برند شما و تبلیغ آن به کاربران است .

اینفلوئنسر مارکتینگ جیست ؟

 اینفلوئنسر به چه کسی گفته میشود ؟

اینفلوئنسر شخصی است که کسب و کارها به چشم مشتری به او نگاه نمیکنند . صاحبان کسب وکار فقط از او میخواهند تا در مورد برند یا محصولاتشان تولید محتوا کنند .

اینفلوئنسر در ازای تبلیغ و تلاش برای تاثیرگذاری بر مشتریان صاحبان کسب و کار پول مشخصی را میگیرند .

شاید دلیل موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده از استراتژی بازاریابی دهان به دهان است که بسیار رایج می باشد .

مدیران برند یا کسب و کارمتقابلا همین کار را برای اینفلوئنسرها انجام میدهند و آن ها را تبلیغ میکنند .

اینفلوئنسر برای مدت معینی می‌تواند از محصولات وخدمات صاحبان  کسب و کار با تخفیف مشخص یا به صورت رایگان استفاده کنند .

انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغ خدمات و برند کار آسانی نیست ولی بسیار حیاتی و مهم ترین بخش در اینفلوئنسر مارکتینگ است .

روش های متعددی برای پیدا کردن این افراد وجود دارد از جمله جستجوی دستی ، استفاده از پایگاه داده ها ، شبکه های اجتماعی یا جستجو در بازارها .

جستجوی دستی

در این روش به جستجوهای فردی نیاز دارید . مثلا اسکن صفحات وب برای اطلاعات و افزودن این اطلاعات . این کاربسیار وقت گیر است و تاثیر زیادی ندارد .

اینفلوئنسر به چه کسی گفته میشود ؟

استفاده از پایگاه داده ها

این کار می تواند مکان های خوبی برای شروع باشند ، اما بررسی هر فرد تأثیرگذار می تواند طولانی مدت باشد .

پایگاه داده ها به جای جستجوی دستی این کار را انجام می دهند . همچنین زمان کمتری نسبت به جستجوی دستی دارند و ارزان تر هستند .

شبکه های اجتماعی

در این روش ارتباط با اینفلوئنسرها بین پایگاه داده ها و بازارها قرار دارد . یک شبکه ی اجتماعی با اینفلوئنسر ارتباط برقرار میکند ولی شما باید از طریق پروفایل آن ها به آنها دسترسی پیدا کنید .

از ویژگی های شبکه های اجتماعی تجزیه و تحلیل بیشتر است . ولی این روش نیز گرانترین روش است .

جستجو در بازارها

یک بازار با جذب اطلاعات در زمان واقعی ، بهترین ویژگی های یک پایگاه داده را در بر دارد . بازارها معمولاً ردیابی کمتری ارائه می دهند و ارزان تر هستند .

از جمله مکان های بازارمیتوان به Brand Snob  اشاره کرد .

اینفلوئنسر کیست ؟

کارهایی که در اینفلوئنسر مارکتینگ باید انجام داد

در صورت پشتیبانی کامل اینستاگرام باز آن ها تمایل دارند در فیس بوک عملکرد بهتری داشته باشند .

به گفته ی موری نیوزلند سیستم عامل های متعددی برای دسترسی به کاربران در حال استفاده است . این که برای چه محصول یا خدمتی بازاریابی میکنید به این صورت است :

عکسهای منحصر به فرد شما متعلق به اینستاگرام است درحالی که فیلم های جذاب به فیس بوک تعلق دارند .

برای ساختن رابطه ی صحیح با اینفلوئنسر وقت بگذارید . این وقت گذاشتن به شما این امکان را میدهد تا شناخت کافی نسبت به مفید بودن با نبودن آن ها پیدا کنید .

برای استفاده از اینفلئونسرها باید آن ها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید . همچنین با به اشتراک گذاری محتوای آن ها و نظر در مورد وبلاگ های آن ها کار خود را پیش ببرید .

حتما یک رابطه ی سراسر اعتماد و متقابل ایجاد کنید . کلید موفقیت درگیر کردن مدیران تفکر بازار شما به عنوان مدافعان برند تجاری است .

از طریق اطلاعات و دسترسی به برند خود اینفلوئنسر مارکتینگ خود را تقویت کنید .

آن ها را به شرکت خود دعوت کنید و اطلاعاتی در مورد درباره ی برند خود و افرادی که به آنها کمک می کنید را با آن ها به اشتراک بگذارید .

راحت تر باید گفت کاربران بیش از اعتماد به برندها  به مردم اعتماد دارند . بازاریابی تأثیرگذار به شما امکان می دهد از این اعتماد برای ایجاد حسن نیت نسبت به برند تجاری خود استفاده کنید .

کارهایی که یک اینفلوئنسر انجام میدهد

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه

چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارها برای رشد هر کسب و کار و جذب کاربر جدید است و چگونگی ایجاد آن را در ادامه به صورت کامل شرح داده ایم

2024-02-19 12:17:02

زمان مطالعه : 8 دقیقه