بازاریابی هدفمند در رسانه های اجتماعی

پیاده سازی استراتژی های رسانه های اجتماعی

امروزه رسانه های اجتماعی نقش بسیار ویژه ای در کسب و کارها ایفا کرده است. با توجه به رو آوردن اکثر مردم به شبکه های اجتماعی باید نگاه ویژه ای به این رسانه ها داشت.

در تجارت و کسب کارمطمعنا باید جایی حضور داشته باشید که مشتریان و کاربران مورد نظر شما در آنجا هستند.

رسانه های اجتماعی فرصت بسیار مناسبی را برای عموم فراهم کرده است تا هر ایده و استراتژی متناسب که با کسب و کار خود دارند را درآن پیاده سازی کنند.

حال که میخواهید از این ابزارهای قدرتمند استفاده کنید باید طریقه ی استفاده ی صحیح از آن را نیز دریابید.

اگر در شبکه های اجتماعی در حال بازاریابی و معرفی برند و تجارت خود هستید و میلیاردها نفر در شبکه های اجتماعی محتوای شما را نمی بینند ، انتظار موفقیت و برنده شدن نداشته باشید.

همچنین اگر باب میل و نیاز کاربر چیزی را ارائه نمی دهید نیز انتظار کسب موفقیت در کسب و کارتان را نداشته باشید.

ما به کمک تیم قدرتمند سلکتک به شما یاد میدهیم که چگونه به کمک رسانه های اجتماعی و خدمات ما، مانند افزایش لایک و بازدید اینستاگرام ، یوتیوب و آپارات بهترین استفاده را کنید تا باعث افزایش آگاهی ، تعامل و کسب موفقیت شما شود.

اهمیت استراتژی های شبکه های اجتماعی

در مبحث بازاریابی افراد سعی بر آن دارند تا از هر طریقی کاربر و مشتری جدید جذب کنند. حال شبکه های اجتماعی یک راه مناسب و کاربردی به حساب می آید.

اما آیا بدونه برنامه ریزی و بدونه هیچ استراتژی می توان از طریق این رسانه ها کاربر جذب نمود؟

مسلما اگر این کار شدنی هم باشد، سختی آن چندین برابر خواهد شد. اگر استراتژی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی داشته باشید، بدونه شک روند جذب کاربر و بازاریابی برای شما ساده‌تر خواهد شد.

شبکه های اجتماعی با دارابودن کاربران فراوان، پتانسیل آن را دارد که کسب و کار شمارا تقویت کند. تنها نیاز است نحوه استفاده صحیح ازآنها را یاد بگیرید.

با ما در این مقاله از بلاگ سلکتک همراه باشید تا بیشتر در رابطه با روش ها ایجاد یک استراتژی مناسب برای شبکه های اجتماعی را توضیح دهیم.

استراتژی شبکه های اجتماعی

4 استراتژی مهم برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی

    محتوای با کیفیت ایجاد کنید
    محتوایی ایجاد کنید که کاربران آن را می بینند
    محتوایی ایجاد کنید که مورد علاقه ی مردم باشد
    محتوایی ایجاد کنید که نیاز کاربر را برطرف کند

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

اولین قدم که در بازاریابی تجارت و کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی باید به آن توجه کنید ایجاد یک محتوای با کیفیت و جذاب است.

تولید محتوای شما باید ارزشی ایجاد کند که درخور و متناسب کاربر باشد و کاربر را به سمت خود جذب کند. محتوای با کیفیت آموزنده ، جذاب ، و الهام بخش است.

برای انجام این فرآیند باید اطلاعات درست و واقعی و اطلاعاتی که میتواند به رفع نیاز کاربر کمک کند و شرایط الهام بخشی را به وجود می آورد تهیه کنید.

به عنوان مثال یک جسابدار مالیاتی میتواند فاکتورهای مالیاتی مهمی در اختیار داشته باشد تا از مجازات ها و اشتباهات یک حسابدار بکاهد و این یعنی محتوای باکیفیت.

محتوای سرگرم کننده

محتواهایی از قبیل پست هایی با طبع شوخی ، گیفت ها و تصاویرهای الگوهای رفتاری و ... می باشد.

با استفاده از این نوع محتواها مطمئن شوید که این مطالب مربوط به تلاش شما برای دستیابی به هدفی خاص است که محصول یا خدمت شما به کاربر کمک میکند.

محتوای الهام بخش

محتواهایی که به مردم روحیه میدهد و نوید انرژی و افزودن انگیزه به کاربران است. مثل پست هایی در مورد تناسب اندام ، مد ، و رفتار و اعمال زیبا.

از دیگر موارد میتوان به دیدن افراد مشهور در پست ها یا مثلا فرد مورد علاقه ی ما که لباس خاصی را به تن کرده است و انگیزه ی ما را به خرید آن لباس زیاد میکند ، اشاره کرد.

نکته ی حائز اهمیت این است که برای ایجاد بهترین محتوا برای مخاطبان خود ، باید مخاطبان به خصوص خود را نیز در اختیار داشته باشید.

محتوای باکیفیت

محتوایی ایجاد کنید که کاربران آن را می بینند

دومین استراتژی در بازاریابی رسانه های اجتماعی مربوط به این است که کاربران واقعا شما را میبینند.

بسیاری از مشاغل بارها و بارها محتوا ایجاد می کنند که مردم هرگز نمی بینند. و این معمولاً به این دلیل است که آنها متوجه این نیستند که باید چه کاری انجام دهند.

روزانه میلیون ها محتوا در حال انتشار است. و اگر حقیقت را بخواهید نسب انتشار به دیدن محتوا زیاد تر است.

رسانه های اجتماعی یک محیط بسیار پر هیاهو است. و الگوریتم ها برای دستیابی به قابلیت دیده شدن این رسانه ها ، دستیابی به موفقیت را دشوارتر می کنند.

برای آسان تر کردن این دشواری باید رسانه ای را انتخاب کنید که مخاطبان کسب و کار یا تجارت شما در آن جا بیشتر حضور دارند.

اگر بتوانید حداکثر دو سیستم عامل رسانه ای را برای مانور خود در دست بگیرید و تمام تمرکز خود را بر آن ها بگذارید نتیجه ی مطلوب تری را کسب خواهید کرد.

سپس انتشار محتوای با کیفیت در آن رسانه ها را شروع کنید. پس از انجام این کار ، باید اطمینان حاصل کنید که مردم واقعاً آن را می بینند.

محتوای خود را تبلیغ کنید همچنین از بودجه ای برای این کار استفاده کنید.

محتوای مورد نظر کاربر

محتوایی در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید که مورد علاقه ی مردم باشد

وقتی اقدامات لازم برای نوشتن را شروع کردید حال باید یک سؤال ازخود بپرسید. آیا مطلب من را دوست دارند یا نه ؟

این موضوع بسیار مهم است که اگر محتوای شما را ببینند ولی آن را دوست نداشته باشند تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما نخواهد داشت.

برای پاسخ به سؤال خود نگاهی به تعامل کاربران با محتوای خود بکنید. پسندیدن ، نظرات ، اشتراک ها ، بازدیدها و کلیک ها تعامل کلی شما را تشکیل می دهد.

به کمک تجزیه و تحلیل میتوانید بفهمید که کدام یک از پست های شما بیشترین میزان درگیر شدن را دارد و کدام یک از آنها کمترین میزان درگیری.

سپس میتوانید به کمک این تجزیه وتحلیل پست های خود را به سبکی تنظیم کنید که در بین مخاطبان رسانه های اجتماعی بیشترین جذابیت را دارا باشد.

همچنین باید انواع جدیدی از پست ها را امتحان کنید تا ببینید آیا می توانید میزان تعامل خود را افزایش دهید یا خیر.

اکثر شبکه های اجتماعی دارای سیستم تجزیه وتحلیل هستند که به شما این امکان را می دهد تا معیارهای لازم برای این تجزیه و تحلیل را مشاهده کنید.

ازجمله این سیستم ها میتوان به فیسبوک ، لینکدین ، توییتر و ... اشاره کرد.

محتوای مورد علاقه ی کاربر

محتوایی ایجاد کنید که نیاز کاربر را برطرف کند

افزایش لایک و فالوور خیلی عالیه اما اگر پول در بیاورید منطقی نیست بلکه دوست داشتن منطقی است.

بسیاری از مردم معیارها ی تعامل را بیهوده میدانند ولی میتوان نام دیگری برآن گذاشت "معیارهای ضرورت".

اگر به فیلتر بازاریابی نگاه کنید خواهید دید که اقدامات لازم برای تبدیل کردن این اقدامات به هدف خود ابتدا آگاهی لازم است سپس انجام این اقدامات.

چرا که فروش محصول یا خدمت به کسی که به سیستم کار و تجارت شما آگاه نیست کاری دشوار است. این نوع بازاریابی را بازاریابی سرد مینامند و افرادی موفق هستند که به فروش چشم اندازهای داغ میپردازند.

دانستن نیازی که کاربر دارد از جمله مهم ترین استراتژی های موجود در شبکه های اجتماعی است. وقتی کاربری توانست نیاز خود را مرتفع سازد مطمعنا این خدمت یا محصول شما را تبلیغ میکند.

محتوای مورد نیاز کاربر

تاثیر استفاده از رسانه های اجتماعی در کسب و کار

تا به اینجا با 4 استراتژی مهم در بازاریابی رسانه های اجتماعی آشنا شدید.

اگر روند کار را به‌درستی پیش ببرید مشتریان جدید و مخاطب هدف خود را می توانید جذب کنید. بدین ترتیب تحول عظیمی در کسب و کار مشاهده خواهید کرد و اگر فروشگاه انلاین و سایت داشته باشید جایگاه وبسایت شما با کلمات کلیدی در نتایج جستجو بهبود خواهد یافت.

اگر برای بیزینس خود هنوز در شبکه های اجتماعی پروفایل ایجاد نکردید بهتر است در رسانه هایی همچون، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و غیره سریعتر اقدام کنید و به کمک راهکارهای گفته شده در این مطلب برای رشد وبسایت خود تلاش کنید.

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه

چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارها برای رشد هر کسب و کار و جذب کاربر جدید است و چگونگی ایجاد آن را در ادامه به صورت کامل شرح داده ایم

2024-02-19 12:17:02

زمان مطالعه : 8 دقیقه