قسمت های بدونه کیفیت سایت به کل سایت آسیب می رساند

 

ارزیابی کیفیت سایت توسط گوگل

گاهی اوقات ناخواسته به سئو سایت خود آسیب وارد می‌کنید، اما نکته قابل تامل این است که قسمت های بدونه کیفیت سایت به کل سایت آسیب می رساند.

گوگل وب سایت ها را از نظر کیفیت سایت ارزیابی می کند، و توجه نداشتن به این موضوع مهم دلیل آن است که بسیاری از سایت ها در رتبه بندی گوگل مشکل دارند.

گوگل یک وب سایت را از نظر کیفیت در شرایطی که یک بخش از آن کیفیت پایینی دارد، رتبه بندی می کند.

حال می‌خواهیم در رابطه با اینکه چگونه کیفیت پایین یک قسمت سایت، می تواند بر کل وب سایت و جایگاه سایت در گوگل تأثیر بگذارد

 

کیفیت پایین در بخش‌های مختلف سایت و با کاراهای گوناگونی ممکن است پیش بیایید.

قسمت‌های بدونه کیفیت یا کیفیت پایین می‌تواند در زمینه محتوا، سئو داخلی، لینک دهی ها وغیره ایجاد شود و در کل روند سئو سایت تاثیر گذار هستند.

به نظر شما آیا یک ترجمه ضعیف یک محتوا نیز می‌تواند کل وب‌سایت را تحت تأثیر قرار دهد یا خیر؟

مشخصا گوگل متوجه ترجه مقاله ها می‌شود و در مورد ترجمه‌های بی‌کیفیت امتیاز پایینی برای آن لحاظ می‌کند.

اما می‌خواهیم بدانیم که آیا این بخش بی کیفیت می تواند بر بقیه بخش‌های سایت تاثیر بگذارد یا اینکه کیفیت منفی در آن بخش از سایت باقی می‌ماند.

 

تاثیر کیفیت پایین یک بخش وب سایت بر روی سئو سایت

 

یک قسمت از سایت می تواند کل سایت را بدونه کیفیت کند

آیا کیفیت پایین در یک بخش از یک سایت جدا می شود؟

پاسخ بله است! هر قسمت از سایت در سئو و بهینه سازی آن وبسایت موثر است اما در کل بیشتر در مورد برخی موارد، به کیفیت کلی سایت نگاه می کنیم.

هنگامی که به طور کلی به کیفیت سایت نگاه می کنیم، اگر بخش هایی دارید که کیفیت پایین تری دارند، برای گوگل مهم نیست که چرا آنها کیفیت پایین تری دارند.

اما اگر گوگل متوجه شود که قسمت‌های قابل توجهی وجود دارد که کیفیت پایین تری دارند، ممکن است فکر کند در کل این وب سایت آنقدرها که فکر می کرده خارق العاده و دارای ارزش نیست.

و این می تواند اثراتی در مکان های مختلف در سراسر وب سایت داشته باشد.

در نتیجه در امتیازدهی گوگل رتبه خوبی کسب نمی‌کنید و مسلما جایگاه خود را در رتبه بندی گوگل از دست خواهید داد.

به طور خلاصه، اگر مقاله یا قسمتی از وبسایت با کیفیت پایین دارید که نمایه‌سازی شده است و در جستجو نیز بسیار قابل مشاهده است، قطعاً می‌تواند در بخش‌های با کیفیت خوب یا محتوای مفید و با کیفیت خوب، که شما نیز دارید تاثیر منفی بگذارد.

 

عوامل نشان دهنده برای کیفیت سایت

گاهی اوقات ما به دنبال پرچم‌های قرمز بزرگ می‌گردیم که کیفیت سایت را نمایان کنند، اما از نظر کیفیت سایت، چیزهای زیادی مانند سیگنال‌ها با هم کار می‌کنند تا نشان دهند که وب سایت کیفیت بالا و یا کیفیت پایین دارد.

بسیاری از جنبه‌های مختلف با کیفیت پایین یک سایت می‌توانند با یکدیگر همکاری می‌کنند تا گوگل با توجه به ارزیابی‌ها به کیفیت منفی سایت پی ببرد.

بنابراین حداقل آن‌طور که من آن را متوجه شدم، اینکه گوگل چه بازهوردی از سایت ما بگیرد، بیشتر به تلاش ما برای درک کیفیت کلی وب‌سایت بستگی دارد.

معمولاً این مشکلات آنگونه نیست که آنها موارد جداگانه ای باشند که بتوانیم به آنها اشاره کنیم و بگوییم، اوه، اگر پنج غلط املایی در صفحه هست، این نشانه کیفیت پایین است.

این اشتباهات و مشکلات در بخش های مختلف سایت که باعث می‌شود گوگل بازخورد منفی دریافت کند و کیفیت کل سایت را پایین درنظر بگیرد به صورت فردی اتفاق می افتد.

 

عوامل نشان دهنده برای کیفیت سایت

 

همه این عوامل به‌صورت جداگانه به سختی می‌توان گفت که نشانه‌ای از بی‌کیفیت بودن صفحات ما هستند، اما ما باید همه چیز را با هم در نظر بگیریم و سپس بفهمیم که ترکیب  چندین خطا با هم چه مشکلاتی بوجود می آورد.

و همچنین به همین دلیل است که گاهی اوقات وقتی کیفیت یک وب سایت را به طور قابل توجهی بهبود می بخشید یا زمانی که اوضاع به طور قابل توجهی بدتر می شود، زمان زیادی طول می کشد تا سیستم های گوگل متوجه شوند.

بدین ترتیب، شاید شما دچار سردرگمی شوید که آیا فعالیت های الان، باعث بهبود سایت می شود یا برعکس باعث افت جایگاه شما!

 

کیفیت کلی سایت

همیشه صحبت در مورد کیفیت کلی سایت و یادگیری در مورد آن بسیار جذاب بوده است، به خصوص با توجه به اینکه چگونه بسیاری از سایت‌ها گزارش می دهند که محتوای آنها ایندکس نمی شود.

با استفاده از ابزار سئو سایت می‌توانید به بررسی سایت خود بپردازید و مشکلات سئو خود را پیدا کرده و رفع کنید.

باید به طور کلی بدنبال خطاهای یک سایت بود تا متوجه شد ترکیب چه اشتباهاتی باعث بوجود آمدن مشکلاتی مانند ایندکس نشدن صفحات، افت جایگاه سایت در گوگل و غیره شده است.

پس همیشه به یاد داشته باشید که یک قسمت با کیفیت پایین می تواند به کل سایت آسیب برساند. مسلما به تنهایی نه! اما با ترکیب چند مورد از آنها ضررهای بدی به شما می زند.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه