آیا نسبت کد به متن یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

آیا نسبت کد به متن یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

تاثیر نسبت کد به متن بر جایگاه سایت در گوگل یکی از مواردی هست که باید هر متخصص سئو به صورت کامل با آن آشنا باشد و ما به صورت کامل آن را شرح داده ایم

آیا فکر کرده اید که حجم کد در مقابل مقدار متن در یک صفحه چگونه می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد؟

احتمالاً می‌دانید که کدنویسی وب سایت شما می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

می‌دانید که افزودن تکه‌هایی برای سئو، مانند توضیحات متا، تگ‌های alt، و برچسب‌های عنوان، می‌تواند به میزان قابل توجهی بر رتبه سایت در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد.

اما، ممکن است فکر نکرده باشید که حجم کد در مقابل مقدار متن در آن صفحه چگونه می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد.

نسبت کد به متن یا همان code-to-text ratio امروز مورد بحث در سلکتک است تا تاثیر آن بر سئو سایت را دریابیم.

code-to-text ratio

code-to-text ratio مفهومی است که به عنوان "نسبت کد به متن" شناخته می شود و می تواند به طور چشمگیری بر تجربیات کاربر، نمایه سازی صفحه و سرعت صفحه تأثیر بگذارد.

با افزایش سرعت ایندکسینگ و بهبود جایگاه سایت در گوگل، تعداد کلیک و ورودی ها از سمت گوگل برای سایت افزایش می‌یابد و این موضوع برای سئو سایت مهم است. همچنین با خرید ورودی گوگل از سیستم سلکتک این پارامتر تاثیرگذار در بهبود جایگاه را رعایت کنید تا در کلمات کلیدی بیشتری در نتایج ظاهر شوید.

اما چه مساله‌ای باعث ایجاد نسبت خوب کد به متن می شود و مهمتر از آن، چقدر در رتبه بندی جستجوی شما نقش دارد؟

پاسخ به سؤال اول آسان است اما اجرای پیچیده ای دارد. یک صفحه باید به همان اندازه که نیاز دارد کد داشته باشد و در عین حال به اندازه نیاز کاربران محتوا داشته باشد.

نکته ای که هست، تمرکز بر نسبت دقیق، در بیشتر موارد، ضروری نیست.

موتورهای جستجو نسبت کد به متن را هنگام رتبه بندی سایت ها ارزش می دهند

شکی نیست که نسبت کد به متن شما بر نحوه تجربه بازدیدکنندگان از وب سایت شما تأثیر می گذارد.

سایت هایی که بیش از حد دارای کد هستند، زمان بارگذاری کندتری خواهند داشت که می تواند کاربران را ناامید کرده و آنها را دور کند.

وب سایت هایی با کد بسیار کم ممکن است اطلاعات کافی را در اختیار خزنده وب قرار ندهند و اگر موتورهای جستجو نتوانند تعیین کنند صفحه شما در مورد چیست، نمی توانند محتوای آن را تعیین و به‌درستی بررسی کنند.

به نظر شما آیا این مسائل بر رتبه شما در موتورهای جستجو نیز تأثیر منفی می گذارد؟

تأثیر کد به متن بر صفحات نتایج موتورهای جستجو

تأثیر کد به متن بر صفحات نتایج موتورهای جستجو

در یک پاتوق ساعات اداری Google Webmaster در سال 2018 ، از جان مولر تحلیلگر Google Webmaster Trends پرسیده شد که آیا نسبت کد HTML به متن وب سایت نقشی در تعیین رتبه بندی دارد یا خیر. او به صراحت پاسخ داد: "نه."

جان مولر در رابطه با تأثیر کد به متن بر صفحات نتایج موتورهای جستجو، به صورت واضح میگوید که این مورد نقشی در تعیین رتبه بندی ندارد.

اما این بدان معنا نیست که کاملا هم بر سئو و رتبه بندی وبسایت بی تاثیر است!

در حالی که گوگل به طور مستقیم نسبت کد به متن خود را در نظر نمی گیرد، عوامل متعددی از این نسبت از بهترین شیوه های سئو پشتیبانی می کنند، به این معنی که نسبت بد می تواند به طور غیرمستقیم بر قرارگیری نتایج جستجوی شما تأثیر بگذارد.

تاثیر غیرمستقیم میزان code-to-text ratio بر سئو

نسبت کد به متن شما می تواند به شما بگوید که کدام صفحات در وب سایت شما برای دادن اطلاعات بیشتر به خزنده ها نیاز به تقویت دارند. اگر کد شما خیلی کم است، ممکن است گوگل در تعیین ارتباط آن مشکل داشته باشد و می تواند باعث افت صفحه در نتایج جستجو شود.

از طرف دیگر، سایت هایی که با کد بیش از حد بارگذاری می شوند ممکن است زمان بارگذاری زیادی داشته باشند.

عوامل زیادی بر سرعت بارگذاری صفحات وب تاثیر دارند و همانطور که میدانید، سرعت سایت یک عامل مؤثر برسئو است. حال وجود کدهای HTML سرعت لود سایت در موبایل را کاهش می‌دهد و برای شما مشکل ساز است.

زمان بارگذاری سریعتر به معنای تجربه بهتر کاربر است که یک عامل رتبه بندی قابل توجه است. می توانید از Core Web Vitals در سرچ کنسول گوگل استفاده کنید تا ببینید SEO و UX شما چگونه با هم کار می کنند.

به همین ترتیب، کدهای به هم ریخته یا نامنظم می‌تواند برای خزنده‌های وب هنگام نمایه‌سازی دشوار باشد. عبور از کد پاک و فشرده برای ربات‌ها بسیار آسان‌تر است، و در حالی که این کار تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی شما نخواهد داشت، اما در این مؤثر است.

چگونه نسبت کد به متن صفحه را بهینه کنیم

دلیل اصلی بهبود نسبت کد به متن، ایجاد یک تجربه کاربری بهتر است.

این کار با اعتبارسنجی کد شما شروع می شود. ابزار سئو سلکتک می‌تواند خطاهای HTML صفحات شما را بررسی و مشخص نماید تا مطمئن شوید که سایت شما در عین رعایت بهترین شیوه های کدنویسی پاسخگو و در دسترس است.

این ابزار بررسی صفحه به شما کمک می کند کد HTML نامعتبر یا اضافی را که باید حذف شود، از جمله همه کدهایی که برای نمایش صفحه لازم نیست و هر کدی که در نظر گرفته شده است، شناسایی کنید.

در مرحله بعد، باید زمان بارگذاری صفحه خود را ارزیابی کنید و به دنبال زمینه های بهبود باشید.

Google's PageSpeed ​​Insights Reports ابزار عالی برای مشخص کردن زمان لود صفحه است.

هنگامی که مشکل را شناسایی کردید، نوبت به رفع آنها می رسد. اگر می توانید، از استفاده از جداول در صفحات خود اجتناب کنید، زیرا به مقدار زیادی کد HTML نیاز دارند. از CSS برای استایل و قالب بندی استفاده کنید اما هر جا که می توانید این عناصر را در فایل های جداگانه قرار دهید.

اگر از جاوا اسکریپت یا فلش استفاده می کنید، این عناصر را حذف کنید. در نهایت، هر متن پنهان و فضاهای سفید بزرگ و بی استفاده را حذف کنید. تصاویر خود را تغییر اندازه و فشرده و بهینه کنید و در صورت امکان اندازه صفحه خود را زیر 300 کیلوبایت نگه دارید.

به کمک وب سایت compressjpeg عکس هارا کم حجم کنید تا سرعت بارگذاری صفحات بیشتر شود.

چگونه نسبت کد به متن صفحه را بهینه کنیم

کد به متن یک سیگنال رتبه بندی نیست، اما برای سئو مهم است

آیا موتورهای جستجو به طور مستقیم نسبت کد به متن شما را در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه صفحه شما در صفحات نتایج جستجو قرار می گیرد، شامل می شود؟ خیر

اما کیفیت کدنویسی، سرعت بارگذاری صفحه و نسبت کد به متن نقش غیر مستقیمی در سئو دارند. مهمتر از آن این است که بر نحوه تجربه کاربران از صفحه شما تأثیر می گذارد.

کد به متن صفحات سایت را در نسبت 25 تا 70 درصد نگه دارید تا مطمئن شوید که کد های اضافی تأثیر منفی روی وب سایت شما نمی گذارد.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

آیا نام دامنه در رتبه بندی نتایج گوگل موثر است؟

نام دامنه تاثیرات مختلفی در برندسازی سایت دارد اما باید بدانید تاثیر Domain در بهبود سئو سایت به صورت مستقیم نیست و جزء عامل های رتبه بندی گوگل بحساب نمی آید

2024-04-29 15:48:50

زمان مطالعه : 5 دقیقه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه