مراحل تحقیق کلمه کلیدی

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

همانطور که در پست قبلی اشاره شد هنگامی که لیست اولیه خود را از طریق طوفان فکری ، آنالیز وب سایت و انجام تحقیقات تهیه کردید ممکن است هنوز کلمات کلیدی دلخواه خود را نداشته باشید .

شما می توانید لیست کلید واژه هایی را که به دست آورده اید (که در پست قبل به آن اشاره شد) را در ابزارهای Keyword research قرار دهید تا لیست خود را بسط دهید .

به طور کلی  میتوانید این کار را با کلماتی که ریشه هستند انجام دهید . همچنین برای کلمات طولانی تر هم انجام این کار مقدور است .

همان گونه که اشاره شد گوگل ادز منبعی است که اطلاعات کلمه کلیدی بسیار زیادی دارد و انواع  مختلفی از این کلمات که برای شما مفید است را ارائه میدهد .

وقتی شما حساب ادوردز دارید که در آن هزینه کرده اید میتوانید از آن برای به دست آوردن کلید واژه های مناسب با فعالیت خود استفاده کنید .

جستجوهای مرتبط

منبع دیگری از یافتن Keywords مرتبط را میتوانی در پایین صفحات نتایج موتور های جستجو در قسمت جستجوهای مرتبط با گوگل ببینید .به پایین صفحه بروید و آن ها را به دست بیاورید .

گوگل ترندز

Google Trends یک منبع عالی برای روند کلی تغییرات موتور جستجو برای کلمه کلیدی در طول زمان است .

همچنین مجموعه ای از سوالات مرتبط به شما میدهد که میتوانید با تکرار آن ها لیست خود را بهینه کنید . این ابزار اطلاعات مهمی در مورد تغییرات منطقه ای نیز میدهد .

Soovle

Soovle یک لیست سریع از اصطلاحات برتر برای ویکی پدیا ،  گوگل ، آمازون ، یوتیوب و ... میدهد که ئبسیار کاربردی است .

شما همچنین میتوانید با ابزارهایی نظیر Keyword Planner ، KWFinder و ... تحقیقات کلید واژه ی خود را انجام دهید .

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی منطقه جغرافیایی

معمولا و به صورت پیش فرض اکثر ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی حجم جستجو را در سطح جهانی و یا برای یک کشور خاص برمیگرداند .

ممکن است بخواهید در چند کشور نتیجه را ببینید که برای این کار باید مجموعه ای از کلید واژه ها را باهم ادغام کنید .

حال اگر شما بخواهید داده های مرتبط با یک شهر یا استان را به دست بیاورید اکثر ابزارهای Keyword research نمیتوانند به درستی پاسخگوی شما باشند .

همچنین اگر تحقیقات شما برای مشاغلی است که فقط در یک منطقه ی خاص فعالیت میکنند باتید حجم جستجو را از نظر جغرافیایی محدود کنید .

در اینجا باز گوگل ادز به کار می آید . در Google Ads  یک فرایند نسبتاً ساده برای محدود کردن حجم جستجو از لحاظ جغرافیایی است .

تحقیق کلمه کلیدی منطقه جغرافیایی

ارزیابی کلمات کلیدی ارگانیک خود

وقتی که لیست اولیه ی کلید واژه ها ی خود را تهیه کردید حال نوبت به این میرسد که آن ها را بررسی کنید که واقعا کاربردی است و به درد کاربر میخورد یا نه .

عده ای برای انجام این کار از فرآیندهای خودکار استفاده میکنند ولی  برای اینکه کار به صورت دقیق پیش برود تک تک کلمات را بررسی کنید .

در این مرحله صرفا نباید اولویت را برای بهبود رتبه بندی در نظر گرفت بلکه عوامل متعددی در مورد مناسب بودن  این کلمات وجود دارد .

هدف کاربر

همان گونه که گفته شد شما باید درک کامل و روشنی از وب سایت ، خدمات ، محصولات ، نیازهای کسب و کار خود همچنین مشکلاتی که کاربران آن سعی در حل آن دارند داشته باشید.

اینجاست که کار اولیه شما در درک کاربران و مصاحبه با ذینفعان ارزشمندتر می شود. شما باید بتوانید به یک اصطلاح نگاه کنید و تعیین کنید که آیا  این کلمه مفید است یا نه .

بررسی لیست اولیه با ذینفعان کلیدی

وقتی که لیست کلمات کلیدی خود را بررسی کردید و آن هایی که به کار شما نمی آیند را علامت گذاری کردید قبل از ادامه ی راه باید این لیست را با ذینفعان مقایسه و بررسی کنید .

برای این کار میتوانید لیست را با مشتری بررسی و مرور کنید و بررسی کنید که چرا گروه های خاصی از keywords را در لیست خود نگه داشته اید .

ورود به لیست در این قسمت کمک به حذف اعتراضات در آینده میکند و همچنین از افزودن یا حذف مجدد شرایط بعداً جلوگیری می کند.

پاسخ به تعداد اصطلاحاتی که باید در لیست اولیه خود داشته باشید یک روند سئویی است .

تجزیه و تحلیل لیست و در نهایت قرار دادن استراتژی ها در برابر گروهی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع بستگی به منابع موجود شما دارد.

ارزیابی کلمه کلیدی ارگانیک خود

طبقه بندی کلمه کلیدی

پس از تصمیم گیری در مورد لیستی از کلید واژه ها که اطمینان دارید برای کسب و کار شما مفید هستند باید در مقابل هرکدام از آن ها یک ارزش نسبی قرار دهید .

در صورتی که کلید واژه با حجم کمتر بسیار مرتبط تر باشد و نرخ تبدیل بالایی داشته باشد باید در اولویت قرار گیرد .

همچنین میدانید که بهینه سازی کلمه های کلیدی در حال تغییر است . کلمات را در موضوعات و گروههای مرتبط طبقه بندی کنید تا فرصتی بزرگ حاصل شود .

هنگام رتبه بندی اهمیت یک کلید واژه ی ارگانیک عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت . keyword های  با اهمیت که نرخ تبدیل بالایی دارند را در اولویت قرار دهید .

در اولویت بعدی کلماتی که حجم جستجوی بالایی دارند اما بسیار رقابتی ترند که احتمالاً در صورت رتبه بندی سایت برای یک اصطلاح اصلی مرتبط رتبه بندی می شود را قرار دهید .

به کار بردن کلمات کلیدی

با استفاده از تمام مراحل بالا و طی کردن آن ها حال فرصت آن است که در یک برنامه خود این کلمات را به کار ببرید . در درجه ی اول با کلماتی که در اولویت هستند شروع کنید .

هنگامی که طرح کلمات کلیدی خود را عملی می کنید مهم ترین آن ها را در صفحات خود اجرا کنید تا بازدید مناسب و افزایش ترافیک را به شما بدهد .

یک برنامه Keyword research کامل بخش مهمی از بهینه سازی موتورهای جستجو و برنامه ریزی محتوا است  که نیاز به بررسی مکرر و باز بینی دارد .

با کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت ، وب سایت و کاربران خود و همچنین تولید محتوایی که انجام میدهید  نیاز است که باز به لیست خود برگردید و این کلمات را بهبود ببخشید .

یک تجارت و کسب و کار ممکن است خدمت یا محصولی را اضافه کند و یا آن را حذف کند که باعث می شود بخش هایی از کلمه کلیدی شما منسوخ شود به همین دلیل نیاز به بازبینی دارند .

طبقه بندی کلید واژه ها

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه