مراحل مورد نیاز جهت ایندکس شدن سایت

مراحل ضروری برای ایندکس شدن سایت خود

اولین قدم برای ایندکس شدن سایت خود این است که بدانیم آیا وبسایت من در حال حاضر به معرض نمایش گذاشته شده است ؟ غیر از این که سایت جدیدی راه اندازی کرده باشید ، احتمالاً وب سایت شما ایندکس شده است .

ساده ترین راه برای بررسی این امر جستجوی سایت با  site:yoururl است . اگر Google می داند که سایت شما وجود دارد و قبلاً آن را جستجو کرده است لیستی از نتایج به شما میدهد .

اگر گوگل هنوز سایت شما را پیدا نکرده است ، به هیچ وجه نتیجه ای مشابه آن نخواهید داشت . چنان چه وب سایت شما قبلا ایندکس شده است عالی است و جا برای بهبود نیز دارید .

ایندکس نوعی تکنیک ساختار داده است که صفحات را از پایگاه داده سریع بازیابی میکند  . اگر گوگل را حافظه انسان تصور کنیم  صفحاتی که در گوگل پیدا می‌کنیم  مانند بازیابی خاطرات از ذهنمان در گوگل ایندکس شده اند .

مابقی مراحل زیر به شما کمک میکند که مطمعن شوید سایت شما به طور کامل index شده است .

مراحل ضروری ایندکس شدن سایت

نصب و راه اندازی سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس تمامی گزارشات و آمارهای بازدیدکنندگان ازجمله زمان ماندگاری در وب سایت ، صفحات مورد بازدید ، مکان فیزیکی آن ها و ... را اندازه گیری میکند .

برای درک گزارش گیری با سرچ کنسول گوگل به پست قبل مراجعه کنید .

سرچ کنسول این امکان را برای شما فراهم میسازد که جنبه های مختلف سایت مانند زمان آخرین خزیدن ، خطاهای مربوط به نمایه سازی و مسائل امنیتی را به شما میدهد .

ایجاد ترفند بازاریابی محتوا

داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا که تمرکز آن بر نتایج جستجو است برای شما بسیار ایده آل و سود آور است . هر کسی که این استراتژی را برای خود ایجاد میکند :

خود را به عنوان یک بازاریاب محتوای موثر میداند
دارای چالش کمتری با مسائل بازاریابی محتوا است

 

ایندکس وب سایت خود یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد میکند . طبق تحقیقاتی که میگوید شرکت هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند دارای نرخ تبدیل شش برابری هستند .

شما باید بر محتواهایی که در وب سایت های دیگر ارائه میکنید کاملا متمرکز باشید . زیرا هم باعث افزایش ترافیک و هم ایندکس شدن سریع تر میشود .

نصب و راه اندازی سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

وبلاگ نویسی را شروع کنید

محتوای وبلاگ سریع تر از صفحات استاتیک خزیده و index میشود . کسب و کارهایی که مرتب وبلاگ دارند ترافیک بیشتری نسبت به آن هایی که ندارند دریافت میکنند .

مثلا هنگام ایجاد یک صفحه محصول جدید یک پست جدید در مورد آن ایجاد و انتشار دهید و تصاویر را به آن اضافه کنید . این امر باعث می شود صفحه محصول سریعتر توسط موتورهای جستجو ایندکس شود .

استفاده از لینک سازی داخلی

پیوند دادن به صفحات وب سایت خود که نام آن لینک سازی داخلی است یکی دیگر از راه های عالی برای ایندکس شدن سریع و بهبود جایگاه خود در نتایج جستجوی ارگانیک است .

یکی از مهم ترین و بهترین راه ها برای لینک دهی داخلی  پست های وبلاگ است . مردم معمولاً عباراتی را در وبلاگ خود به موضوعات مرتبط لینک میدهند تا اطلاعات بیشتری را در مورد ان موضوع ارائه دهند .

این کار سبب میشود تاعنکبوت های گوگل برگردند و دوباره آن صفحات را بخزند . همچنین باعث افزایش تجربه کاربری میشود و خوانندگان شما با وجود منابع بیشتر راضی میشوند .

به یاد داشته باشید که تجربه کاربر را همیشه به بهترین نحو انجام دهید و آن را با سئو به کار ببرید .

ایجاد سایت مپ برای ایندکس شدن سریع تر صفحات

نقشه سایت فایلی است که مواردی از جمله فایل های وب سایت و ارتباط آن ها با یکدیگر را میگوید . این امر باعث می شود گوگل وب سایت شما را خزیده و indexing کند .

نقشه سایت یک لیست در قالب XMLاز تمام صفحات سایت شما است . وظیفه اصلی آن این است که به موتورهای جستجو اطلاع دهد که چه چیزی تغییر کرده است و موتور جستجو چند وقت یک بار این تغییرات را بررسی کند .

شروع کردن وبلاگ نویسی و لینک سازی داخلی

ارسال نقشه سایت به سرچ کنسول

مطمعن بودن از به روز بودن سایت مپ با گوگل سرچ کنسول بسیار مهم است . عادت داشته باشید که حداقل هر ماه یک نقشه سایت جدید ارسال کنید .

ایجاد کانال های شبکه های اجتماعی

همان طور که در بالا آموختیم یکی از اجزای بهینه سازی موتورهای جستجو توجه به فرکانس های شبکه های اجتماعی است . این سیگنال ها موتورهای جستجو را وادار به ایندکس کردن مطالب شما میکند .

درکل یک برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی به سئو کمک می کند . همچنین پروفایل های اجتماعی وب سایت شما امکان دیگری را برای لینک دهی به مطالب شما فراهم میسازد .

به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

با انجام این کارمحتوای شما را در معرض دید افراد جدید قرار گرفته است و باعث جذب شدن کاربر به وب سایت شما میشود .

اما به اشتراک گذاری پست های خود در رسانه های اجتماعی نیز مزایای سئو دارد . این کار لینک هایی را به مطالب شما میدهد که بسیار موثر است .

مطمعن باشید بسیاری از موفقیت های تجارت خود را با به اشتراک گذاری اجتماعی و رشد مثبت سئو با لینک ها و افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات به دست می آورید .

ارسال نقشه سایت به سرچ کنسول گوگل

استفاده ازفایل robots.txt برای ایندکس شدن صفحات

چنان چه برنامه نویس متخصصی باشید فایلی به نام "robots.txt" را در پرونده های دامنه خود مشاهده کرده اید . این یک فایل متنی ساده است که باید در فهرست اصلی دامنه شما وجود داشته باشد .

robots.txt فایلی است که دستورالعمل های دقیقی به ربات های موتور جستجو می دهد که کدام صفحات را index کند و از کدام صفحات بگذرد .

وقتی عنکبوت های جستجو این فایل را در یک دامنه مشاهد میکنند قبل از هر کاری به پیروی از دستورات موجود درآن میپردازند . در صورت نبودن این فایل به طور پیشفرض تمامی صفحات را ایندکس میکنند .

اولین قدم شما این است که تأیید کنید که سایت جدید شما دارای فایل robots.txt است. می توانید این کار را با FTP یا با کلیک روی File Manager خود از طریق CPanel انجام دهید .

بررسی مستمر خطاهای خزیدن گوگل

این مرحله برای حفظ فرکانس ایندکس شدن شما ضروری است . برای بررسی خطاهای خزیدن سرچ کنسول را بازکنید .   Settings> Crawl Stats> Open Reportرا کلیک کنید .

صفحه آمار خزیدن این امکان را به شما میدهد تا بفهمید گوگل هرچند وقت یک بار وب سایت شما را ایندکس میکند . خطاهایی که باید به صورت مستمر آن ها را پیگیری کنید به این صورت است :

خطاهای خزش
میانگین زمان پاسخگویی
آمار خزیدن
اجتناب از ایندکس شدن برخی از صفحات

برخی از صفحات هستند که نمی خواهید توسط گوگل ایندکس شوند . صفحاتی مانند صفحات تشکر یا محتواهای تکراری .

با استفاده از فایل robots.txt می توانید دستورالعمل هایی را به آن اضافه کنید تا به موتورهای جستجو بگوید این صفحات را Indexing نکن .

استفاده ازفایل robots.txt

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

همه چیز درباره سئوکار فریلنسر

در دنیای امروزی فعالیت به صورت فریلنسر در هر زمینه رواج یافته و در این مطلب همه چیز درباره سئوکار فریلنسر را توضیح میدهیم

2024-04-14 14:20:19

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی 8 زبان برنامه نویسی کاربردی برای سئو

همه میدانیم که برای سئو لازم نیست زبان برنامه نویسی آموزش بینید، اما ما میخواهیم به معرفی زبان های برنامه نویسی کاربردی برای سئو بپردازیم

2024-04-06 10:51:12

زمان مطالعه : 8 دقیقه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه