10 اصول بازاریابی مهم که باید بدانید

 

10 اصول بازاریابی مهم که باید بدانید

10 اصول بازاریابی که هر متخصص سئو باید به منظور بهبود کسب و کار آنلاین بداند را در این مقاله از بلاگ سلکتک به شما آموزش می دهیم.

برای متخصصان سئو و مدیرسایت ها برای رشد بیشتر کسب وکار و بهبود فرایند بازاریابی انجام یکسری کارها به منظور سعی در تامین بودجه و منابع ضروری است.

تخصیص بخشی از بودجه به نوآوری و آزمایش ایده های جدید همیشه تمرین خوبی در این راه بوده است. اما این بخش از بودجه ممکن است کاهش یابد زیرا بازاریابان به دنبال استراتژی ها و تاکتیک های آزمایش شده و اثبات شده بازاریابی دیجیتال برای به حداکثر رساندن عملکرد هستند.

یکسری اصول بازاریابی هست که باید هر متخصص سئو آن را بلد باشد و ما قصد داریم 10 مورد از اساسی ترین آن را برای شما شرح دهیم.

 

  1. حضور شما در بخش های مختلف وب

مطمئناً، شما در رسانه های متعلق به خود کنترل خوبی دارید. به هر حال تمام آنها قطعاتی از محتوا، فهرست‌ها و نمایه‌ها، وب‌سایت‌ها و سایر دارایی‌هایی هستند که شما برای بهبود کسب و کار خود ایجاد کرده‌اید.

بهتر است بدانید برند شما کجا و چه زمانی به صورت آنلاین و در چه مکان‌های ظاهر ‌شود.

اما رسانه های به دست آمده می توانند مشکل ساز باشند. اگر به طور فعال و همیشگی برندهای تجاری، محتوای شکه های اجتماعی مرتبط، بررسی های آنلاین و لینک های ورودی را زیر نظر نمی گیرید، آیا واقعاً تصویر واضحی از حضور خود در سطح وب دارید؟

حضور همیشگی و فعال بودن شما و گوش دادن اجتماعی، بینش جستجو و نظارت بر شهرت برند، به شما کمک می کند تا حضور وب خود را به عنوان یک برند معتبر حفظ و رصد کنید.

 

  1.  مبانی نحوه کار موتورهای جستجو

سئو از یک کانال بازاریابی دیجیتال واحد، به مرکز عصبی هوش تجاری کسب و کارها تبدیل شده است.

داشتن درک دقیق از نحوه کار موتورهای جستجو به شما و تیمتان کمک می کند نه تنها محتوا را برای قرارگیری در جایگاه های بهتر بهینه کنید، بلکه درک خود را از نحوه جستجو و نحوه بهینه سازی محتوا نیز عمیق تر کنید.

دانستن اینکه الگوریتم‌های جستجو چگونه محتوا را رتبه‌بندی می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند تا محتوا را بهتر بهینه کنید و زمانی که تجزیه و تحلیل‌ها به آن‌ها اشاره می‌کنند و دچار مشکلاتی در نتایج جستجو و ایندکس شدن محتوا داشتید، مشکلات را سریع‌تر تشخیص داده و رفع کنید.

فراموش نکنید که گوگل نیز تنها بازی موتور جستجوی سطح وب نیست.

 

  1. بهبود تجربه کاربری

موفقیت در جذب مخاطب مستلزم این است که شما درک عمیق و معناداری از اینکه آن افراد چه کسانی هستند و چه مشکلاتی را برای آنها می‌توانید حل کنید.

گوگل این مساله را به خوبی می‌داند و به‌روزرسانی‌های الگوریتم آن به طور فزاینده‌ای بر بهبود تجربه کاربری تاکید دارد و این مورد را برای سئووبهینه سازی یک سایت امری حیاتی می‌داند.

کاربران و مشتری ها توقع دارند که پس از ورود به سایت شما، بتوانند به خواسته خود برسند و درصورتی که در رسیدن به نتیجه مطلوب ناراضی باشند و یا به نتیجه مد نظر خود نرسند، مسلما دیگر به سایت شما برنمیگردند.

وفاداری مشتری به شما یکی از راه های بررسی بهبود تجربه کاربری است که توسط الگوریتم های گوگل بررسی می شود.

در سراسر دستگاه‌ها، مرورگرها و پلتفرم‌ها، مشتریان انتظار دارند تعاملات و تجربیات یکپارچه از ابتدا تا انتها داشته باشند.

در نتیجه باید به منظور رشد کسب و کار خود باید به بهبود کارایی سایت و احساس رضایت دادن به کاربر، به بهبود تجربه کاربری وبسایت بپردازید.

 

  1.  تجزیه و تحلیل رقبا

تجزیه و تحلیل رقبا یکی از مهم ترین کارها در زمینه سئو و بازاریابی است. ممکن است برای شما سوال شده باشد که دلیل قوی تر بودن یک رقیب چیست؟ با تجزیه و تحلیل آنها می توانید به این سوال تقریبا پاسخ دهید.

اما امروزه، شرکت‌ها با نشریات رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌ها، دارایی‌های ویدیویی و عکس و موارد دیگر در نتایج جستجوی با کلمات متنوع و مختلف با سایت های زیادی رقابت می‌کنند.

ضروری است که دید واضحی از اینکه چه کسی و به چه صورت در مقابل مشتریان شما قرار می گیرد داشته باشید. اما این بدین معنا نیست برای اینکه بتوانید کارهای آنها را تکرار کنید زیرا این راهی برای رشد و رسیدن به موفقیت نیست.

تجزیه و تحلیل رقیب، تخصیص بودجه به انواع محتوا، شبکه‌های تبلیغاتی و کمپین‌هایی را که برند شما را به دید افراد بیشتری برساند و از هر طریق ممکن شما را پیشروتر از رقبا نگه دارد، یک راه موثر برای رسیدن به موفقیت است.

 

اصول بازاریابی که سئوکارها باید بدانند

 

  1.  محتوا و بازاریابی دیجیتال

محتوا به قدری برای موفقیت بازاریابی ضروری است که اکنون شاهد آن هستیم که کسب و کارها استودیوهای تولید محتوای خود را به ایجاد میکنند.

تولید محتوا، چه متنی و چه ویدیویی و غیره تاثیر زیادی در بهبود سئو و جذب کاربران جدید به سایت را دارد.

مهم ترین بخش در این مورد این است که اصول تولید محتوا را رعایت کنید و محتوای خود را در جهت رفع مشکلات کاربران و افراد ایجاد کنید.

نیازی به کار خارق العاده نیست! فقط برای رفع نیاز کاربران محتوا ایجاد کنید تا درنهایت با افزایش کلیک مواجه شوید. در این صورت با افزایش بازدید سایت نه تنها سئو سایت بهبود می یابد، بلکه کاربران و مشتریان جدید کسب خواهید کرد.

 

  1. انجام تبلیغات آنلاین سایت

گاهی انجام سئو به تنهایی برای رسیدن به جایگاه های برتر گوگل کافی نیست و باید از تبلیغات استفاده کنید. تبلیغاتی مانند تبلیغات گوگل به شما کمک زیادی می کند. نه تنها در بهبود جذب مشتری و رشد کسب و کار موثر است، می تواند برای شما مشخص کند که آیاکلمه ای ارزش سئوکردن را دارد یا خیر؟

از طرفی در شناساندن برند شما در کلمات کلیدی سخت به کاربران موثر است، به گونه ای که کاربران در دفعات بعدی کلمه کلیدی را به همراه برند شما جستجو میکنند و از این طریق تاثیرات خوبی در سئو سایت دریافت می‌کنید.

گسترش دانش خود در مورد اصول تبلیغات آنلاین به معنای درک موارد زیر است:

  • مدل‌های قیمت‌گذاری رسانه پولی مانند CPM یا CPC
  • پلتفرم ها و تاکتیک های تبلیغاتی موجود در فضای شما
  • انواع مختلف خلاقیت تبلیغاتی از جمله متن، ویدئو و تصویر
  • پیشرفت‌ها در فناوری‌های تبلیغاتی
  • مسائل مربوط به حریم خصوصی و تأثیر آنها بر کمیت و کیفیت داده های در دسترس شما
  • تغییر رفتارهای مصرف کننده و تأثیر آن بر آنچه در نسخه تبلیغاتی طنین انداز می شود

به روز ماندن در مورد آنچه در چشم انداز رسانه های پولی همیشه در حال تحول اتفاق می افتد برای همه بازاریابان دیجیتال ضروری است(نه تنها کسانی که مستقیماً مسئول مدیریت کمپین هستند).

برای متخصصان سئو، بازاریابان ایمیل، بازاریابان محتوا و مدیران بازاریابی که استراتژی خاص خود را دارند، توسعه درک عمیق تر از رسانه های پولی و پلتفرم های تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند تا از آن برای تکمیل و تقویت انواع کمپین ها استفاده بهتری کنید.

 

  1. فعالیت در شبکه های اجتماعی

مطمئناً، هر مدیر کسب و کاری برند تجاری خود را در شبکه های اجتماعی ثبت کرده و در حال فعالیت در آنها است.

هر متخصص سئو باید بداند که فعالیت در شبکه های اجتماعی و بازاریابی از این طریق بشدت تاثیر گذار است.

فعال بود در رسانه های اجتماعی باعث جذب افراد بیشتر می‌شود و با هدایت آنها به سمت سایت باعث بهبود سئو و بهینه سازی وبسایت می‌شود. به کمک این نوع بازاریابی نه تنها درآمد خود را افزایش می‌دهید، بلکه مشتریان وفادار بدست می‌آورید تا در طول زمان و درآمد ثابتی داشته و روز به روز موفق تر ظاهر شوید.

اما رسانه های به دست آمده می توانند مشکل ساز باشند. اگر به طور فعال نام های تجاری، محتوای اجتماعی مرتبط، بررسی های آنلاین و لینک های ورودی را رصد نمی کنید، ممکن است باعث نارضایتی افراد می‌شوید.

برخی فراموش می‌کنند که توییتر، لینکدین، فیس‌بوک و سایر شبکه‌ها هر کدام عملکردهای جستجوی مخصوص به خود را دارند و مصرف‌کنندگان می‌توانند از آن برای یافتن مشاغل مرتبط نیز استفاده کنند.

درنتیجه مدیریت و فعال بودن همیشگی در این رسانه های اجتماعی یک امر ضروری میباشد.

 

  1. مبانی تجزیه و تحلیل

دسترسی به تجزیه و تحلیل های زمان واقعی (یا تا حد امکان نزدیک به زمان واقعی) در دنیایی ضروری است که نوآوری های تکنولوژیکی، عوامل مالی و اجتماعی اقتصادی و موارد دیگر می توانند آینده ی کسب و کار را در یک چشم به هم زدن تغییر دهند.

برای تجزیه تحلیل داده ها شما باید درک پایه ای از پلتفرم های تجزیه و تحلیل موجود داشته باشید، چه نوع داده هایی با ارزش ترین بینش ها را ارائه می دهند، و چه نوع حرفه ای می توانند به بهترین شکل فرآیندهای تحلیلی شما را هدایت کنند.

این آگاهی به شما کمک می کند تیمی بسازید و ابزارهایی را انتخاب کنید که از آنها برای تقویت حوزه اساسی بعدی بازاریابی دیجیتال از آنها استفاده کنید.

 

  1. استفاده کردن داده ها به عنوان هوش تجاری

با افزایش حجم و فرکانس تعامل با مصرف‌کننده، مدیران بازاریابی متوجه می‌شوند که راه‌حل‌های نقطه‌ای غیرمرتبط دیگر آن را کاهش نمی‌دهند.

دسترسی به تجزیه و تحلیل توصیفی، تشخیصی، پیش‌بینی‌کننده و تجویزی در داخل یک داشبورد کاربرپسند، انواع بینش‌ها و بهینه‌سازی‌هایی را به وجود می‌آورد که واقعاً باعث رشد کسب و کارها میشوند.

سازمان ها باید بتوانند به فراتر از جایگاه الان خود نگاه کنند تا فرصت های جدید برای رشد مسب و کار را شناسایی کنند. رفتار مشتری، تجزیه و تحلیل رقابتی، بینش جستجوی بلادرنگ، و روندهای کلان اقتصادی، همگی به تصمیم گیری تجاری کمک می کنند.

همچنین در محیط فعلی، تجزیه و تحلیل آن داده ها در هر مقیاسی در هر مقیاسی تقریبا غیرممکن است.

 

  1. برنامه نویسی، یادگیری ماشین و اتوماسیون

خرید خودکار مساله جدیدی در تجارت نیست، اما به سرعت در حال رشد است و انتظار می‌رود که هزینه تبلیغات برنامه‌ای در سال های آینده افزایش یابد.

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نیز رسانه‌های ارگانیک را هیجان‌انگیزتر می‌کنند، زیرا ما فراتر از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و بهینه‌سازی‌های توصیه‌شده حرکت می‌کنیم و واقعاً فناوری به شخصی‌سازی محتوا در زمان واقعی کمک می‌کند.

AR/VR در حال ایجاد ارتباطات عمیق‌تر بین مشتریان و برندها و ارائه تجربیات یکپارچه‌تر و همه‌جانبه است .

در واقع، ما در آستانه پذیرش جریان گسترده ای از متاوره هستیم، آن جهان مجازی دست نخورده ای که در آن می توانیم عناصری از دنیای فیزیکی خود را بیاوریم. پیامدهای بازاریابی هنوز مشخص نیست، و انتظارات قابل لمس است .

چه کسب‌وکار شما از اتوماسیون هوشمند در فرآیندهای کسب‌وکارتان استفاده می‌کند، هدف‌گذاری تبلیغات و بازگشت سرمایه را با برنامه‌ریزی بهبود می‌بخشد یا به دنبال ایجاد یک دنیای مجازی کاملاً جدید برای مشتریان است، به روز بودن در فناوری‌های بازاریابی دیجیتال نوظهور به شما کمک خواهد کرد.

 

اهمیت سئو و بازاریابی آنلاین در رشد کسب و کار

 

اهمیت سئو و بازاریابی آنلاین در رشد کسب و کار

به عنوان پل ارتباطی بین فناوری اطلاعات، بازاریابی و فروش و همه داده‌ها، متخصصان سئو موقعیت خوبی دارند تا هر کسب و کاری را رهبری و آن را به سمت پیشرفت هدایت کنند.

خواه تمرکز شما بر سئوی فنی، بهینه سازی محتوا، ایجاد لینک و بهینه سازی سایت باشد و یا سازمانی با هر اندازه ای که با آن کار می کنید، خواه از کسب و کار کوچک گرفته تا شرکت داشتن یک درک جامع از تمام کانال ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال، شما را به سمت رهبری هدایت می کند.

 

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه