راهنمای جامع بازاریابی اینستاگرام

راهنمای جامع بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی قدرتمند با پتانسیل بازاریابی قابل توجهی برای افزایش مخاطب و دستیابی به مشتریان شما است که با استراتژی مناسب آنها را جذب کنید.

آموزش کامل بازاریابی اینستاگرام به همراه نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای بهبود کسب و کار را در این مطلب از بلاگ سلکتک آورده ایم.

با توجه به کاربران زیاد این رسانه اجتماعی و حضور فعال برندهای معتبر در آن، جای تعجب نیست که اینستاگرام خود را به عنوان سکوی رسانه ای شماره 1 برای ایجاد روابط با برندها و کسب و کارها معرفی می‌شود.

بنابراین، اگر حسابی برای کسب و کار خود ندارید، همین الان برای ایجاد آن اقدام کنید.

با خرید بازدید اینستاگرام از سیستم سلکتک برای بهبود آمار ویو پست ها اقدام کنید تا پیج شما در نگاه کاربران فعال نشان داده شود و بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند.

در این راهنما، ما قصد داریم به نحوه عملکرد بازاریابی اینستاگرام و دلایل موثر بودن آن نگاهی بیندازیم و شما را از طریق استراتژی های کاربردی راهنمایی کنیم تا بتواند در شروع به‌دست آوردن فالوورهای جدید و فروش بیشتر در اینستاگرام موفق ظاهر شوید.

تاثیر اینستاگرام برای بازاریابی

فرمت بصری اینستاگرام بیش از یک پلتفرم برای اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوها با ریلز، آن را به بخشی ارزشمند از هر استراتژی تجارت الکترونیک تبدیل می کند.

چه از محتوای ارگانیک، تبلیغات پولی یا یک استراتژی ترکیبی استفاده کنید، اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد حضور کاربران و نمایش پیشنهادات شماست.

حتی بهتر از آن، به عنوان یک پلتفرم، تعامل کاربران بسیار بیشتری نسبت به فیس بوک و توییتر ایجاد می کند.

درصد استفاده کاربران در سرتاسر جهان از اینستاگرام بیشتر از هر پلتفرم شبکه اجتماعی است و باید برای رشد کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

اما ممکن است بگویید چگونه این کار را انجام دهم؟ شما ابتدا باید بدانید که این پلتفرم متعلق به متا چگونه کار می کند.

با ما در سلکتک همراه باشید.

انواع محتوای بازاریابی اینستاگرام

بیایید با بررسی انواع مختلف محتوای بازاریابی که می توانید استفاده کنید شروع کنیم.

چهار نوع اصلی وجود دارد که می‌توانید به‌صورت جداگانه یا همراه با یکدیگر استفاده کنید:

  • بازاریابی ارگانیک
  • محتوای پولی
  • بازاریابی تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ
  • فروشگاه اینستاگرام

محتوای ارگانیک

انواع مختلفی از محتوای ارگانیک وجود دارد که می توانید در اینستاگرام استفاده کنید:

  • عکس
  • فیلم
  • استوری
  • ریلز

اولین مورد به راحتی قابل درک است، اما تفاوت بین ویدیوها، استوری و ریلز یا همان حلقه ها چیست؟

همه آنها محتوای ویدیویی هستند، اما به روش های مختلف استفاده می شوند.

تفاوت استفاده ویدیو در اینستاگرام

پست ویدیویی در اکانت شما به اشتراک گذاشته می شوند و در فید افرادی که شما را دنبال می کنند نشان داده می شوند. ویدیو در برخی از حساب ها می تواند تا 60 دقیقه زمان داشته باشند.

استوری های اینستاگرام کلیپ های کوتاهی هستند که در نمایه شما نیز نمایش داده می شوند. آنها در فیدهای دنبال کنندگان شما به صورت حلقه های کوچک در بالا ظاهر می شوند. این کلیپ ها که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند، طول آنها می توانند تا 60 ثانیه باشد.

از طرف دیگر، Reels اینستاگرام پاسخ متا به TikTok است. این ویدیوها که در فیس بوک و اینستاگرام استفاده می شوند تا 90 ثانیه هستند که به راحتی با موسیقی، متن و جلوه های بصری قابل ارتقا هستند.

علاوه بر این، می‌توانید با لایو اینستاگرام که به‌خوبی نامگذاری شده است، به صورت زنده ویدیو برای مخاطبان خود ایجاد کنید. برای بازاریابی، این به شما امکان می دهد شخصاً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و شخصیت خود را به نمایش بگذارید و به سؤالات دنبال کنندگان پاسخ دهید.

محتوای پولی

همچنین می‌توانید برای قرار دادن محتوای خود در فیدهای کاربران اینستاگرام، در استوری‌ها یا زیر تب اکسپلوره، هزینه پرداخت کنید.

محتوای پولی شبیه پست‌های معمولی است، با یک استثنا: دارای برچسب "sponsored" است. همچنین می‌تواند دارای ویژگی‌هایی مانند دکمه‌ها، پیوندها و کاتالوگ‌ها باشد که در محتوای معمولی موجود نیستند.

تعدادی فرمت وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله تصاویر، فیلم ها، حلقه ها، مجموعه ها و اکسپلوره، که به شما امکان می دهد از بهترین نوع برای اهداف خاص خود استفاده کنید.

می توانید پست های معمولی را تقویت کنید تا آنها را در معرض مخاطبان هدف قرار دهید، برای مدت زمان مشخصی و همچنین کمپین های کامل ایجاد و اجرا کنید.

مانند اکثر تبلیغات دیجیتال پولی، قیمت این تبلیغات پولی بسته به هدف، رقابت و زمان‌بندی متغیر است.

انواع محتوای بازاریابی اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ

این سبک از بازاریابی به این صورت است، افرادی که در این پلتفرم فعال و معروف هستند برای کسب و کارها در ازای مبلغی اقدام به تبلیغ می‌کنند.

این افراد با هزاران یا حتی میلیون ها دنبال کننده، فرصت بزرگی را برای مشاغلی که به دنبال راهی برای بازاریابی معتبر محصولات یا خدمات خود هستند، فراهم می کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ که به عنوان پست‌های پولی شناخته می‌شود، معمولاً شامل نوعی پاداش از طرف برند به اینفلوئنسر است، در ازای یک معرفی و تبلیغ آنها در قالب پست‌ها، استوری یا ریلز اینستاگرام است.

فروشگاه اینستاگرام

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که کاتالوگ محصولات خود را با پروفایل خود ادغام کنید و آت را مستقیماً از طریق پست ها، حلقه ها و غیره به مشتریان بفروشید.

برگه فروشگاه را می توان در بالای نمایه شما، در زیر اطلاعات بیو پیدا کرد، که پس از کلیک کردن، بازدیدکنندگان را به فروشگاه شما در پلتفرم هدایت می کند.

همچنین می‌توانید محصولات فروشگاه خود را در پست‌ها به همان روشی که کاربر دیگری را تگ می‌کنید، تگ کنید.

چگونه یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام بسازیم

به عنوان یک بازاریاب، تلاش برای جذب مخاطب بدون استراتژی را بیهوده باید دانست.

برای اینکه بیشترین بهره را از بازاریابی اینستاگرام خود ببرید، باید یک برنامه منظم داشته باشید.

استراتژی خود را با استفاده از مراحل زیر بسازید :

  1. اهداف خود را تعیین کنید

باید هدف خود را از ابتدا مشخص کنید. آیا می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید؟ آیا به دنبال فروش بیشتر هستید؟ شاید بخواهید خط تولید خود را به نمایش بگذارید و یا محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را به نمایش بگذارید؟

هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد و شما می توانید اهداف متعددی داشته باشید، اما آنچه که برای رسیدن به آن تلاش می کنید، نحوه سنجش عملکرد شما را تغییر می دهد.

  1. مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

اینستاگرام امکان هدف گذاری جمعیتی را فراهم می کند، بنابراین می توانید در مورد افرادی که می خواهید هدف قرار دهید بسیار دقیق باشید. مواردی مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد و علایق را در هنگام تصمیم گیری در مورد مخاطب هدف خود در نظر داشته باشید.

اگر کاملا مطمئن نیستید که چه کسی را باید هدف قرار دهید، ببینید چه کسی با پست ها و هشتگ های محبوب مرتبط با حوزه شما تعامل داشته است.

سپس، نگاهی به نمایه‌های آن‌ها بیندازید تا اطلاعاتی درباره جمعیت‌شناسی و چیزهایی که به آن‌ها علاقه دارند به دست آورید.

  1. بررسی رقبا

رقابت شما می تواند یکی از بهترین منابع اطلاعاتی شما در مورد آنچه در اینستاگرام کار می کند و کار نمی کند باشد.

انجام یک تحلیل رقابتی کامل که شامل:

  • شناسایی رقبای درجه اول و دوم کسب و کار شما.
  • جمع آوری اطلاعات در مورد فالوورهای خود و انواع پست هایی که می گذارند.
  • تجزیه و تحلیل فعالیت آنها برای تعیین اینکه کدام نوع پست بیشترین تعامل را دارد.
  1. یک تقویم محتوا ایجاد کنید

در این مرحله، باید ایده خوبی در مورد نوع محتوای اینستاگرامی که می خواهید بسازید داشته باشید. این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده است که یک استراتژی اجرایی را توسعه دهیم.

تقویم سرمقاله خود را با استفاده از جزئیات بیشتر بسازید.

اگر تاریخ و زمان انتشار محتوا، نوع پست (تصاویر،Reels ، لایو و غیره)، هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید و زیرنویس هایی که آنها را همراهی می کند.

برای یافتن بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام، آزمایش کردن است .نسبت به کسب و کار و مخاطب های خود باید تصمیم بگیرید که چه مواقعی آنها بیشتر از Instagram استفاده می‌کنند.

  1. محتوای خود را بسازید

خوب، شما اهداف خود را تعیین کرده اید، مخاطبان خود را شناسایی کرده اید، استراتژی اینستاگرام رقبای خود را بررسی کرده اید و یک استراتژی محتوای کامل ایجاد کرده اید.

فقط یک کار باقی مانده است که باید قبل از شروع پست کردن انجام دهید: محتوا را بسازید.

به یاد داشته باشید که هر چیزی که در اینستاگرام یا هر سایت رسانه اجتماعی ارسال می کنید، بازتابی از کسب و کار شماست. به این ترتیب، باید مطمئن شوید که کاملاً با شخصیت برند شما مطابقت دارد.

حتماً طرح های رنگی، نوع زبانی که استفاده می کنید و نیازهای خاص مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که هر پست هدفی دارد که سعی در دستیابی به آن دارد و هر جا که ممکن است شامل فراخوان برای اقدام (CTA) باشد.

انواع پست های اینستاگرام

مطمئن نیستید که چه نوع پست هایی باید ایجاد کنید؟

مطلب استراتژی ها و نحوه ی ایجاد و ارسال پست اینستاگرام به شما می‌تواند کمک کند.

زیبایی اینستاگرام در این است که به شما اجازه می دهد هر چقدر که دوست دارید خلاق باشید.

برای الهام بخشیدن به شما، در اینجا برخی از موارد متداول پست شده توسط مشاغل آورده شده است:

  • تصاویر و ویدئوهای محصولات و خدمات.
  • مسابقات برای تولید هیجان، اشتراک گذاری و پست بین افراد.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (بازنشر، بررسی و غیره).
  • پست های الهام بخش برای افزایش شهرت و تعامل برند.
  • تولید اطلاعات آموزشی.
  • موضوعات پرطرفدار با نام مستعار برای کمک به ایجاد ارتباط با نام تجاری.
  • نماهایی از پشت صحنه که چیزهایی را به اشتراک می گذارند که عموم مردم معمولاً نمی بینند.

بهترین روش های بازاریابی اینستاگرام

بهترین روش های بازاریابی اینستاگرام

امیدواریم اکنون درک اولیه ای از نحوه استفاده از بازاریابی اینستاگرام برای تبلیغ برند خود داشته باشید.

این شبکه اجتماعی با ارائه انعطاف‌پذیری باورنکردنی به شما امکان می‌دهد رویکردها و ایده‌های جدیدی را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای موقعیت خاص شما مناسب است.

با این اوصاف، در اینجا برخی از بهترین شیوه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای به حداکثر رساندن تأثیر خود از آنها استفاده کنید:

  • اکانت خود را بهینه کنید

یک تصویر عالی برای عکس نمایه خود پیدا کنید، کمی وقت بگذارید و بیوگرافی خود را بنویسید و مطمئن شوید که کال تو اکشن (محرکی برای اقدام به خرید) مناسب قرار می‌دهید.

  • داستان های تصویری ایجاد کنید

مردم عاشق یک روایت هستند، حتی در قالب پست. مطمئن شوید که محتوای شما جذاب است و داستان برند شما را بازگو می کند.

  • زمانی که مخاطبان شما فعال هستند پست کنید

 این مورد به آزمایش نیاز دارد، اما به طور کلی بهترین زمان برای ارسال پست برای هر زمینه ای نسبت به ساعات فعالیت مخاطب خاص شما در اینستاگرام وجود دارد.

  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

 پست‌های شما همیشه باید دارای هشتگ‌های مرتبط باشند تا قابل شناسایی‌تر شوند. در صورت امکان به جای هشتگ های عمومی از هشتگ های تخصصی در زمینه فعالیت خود استفاده کنید.

  • با فالوورهای خود تعامل داشته باشید

با لایک های کامنت و پاسخ دادن به آنها به دنبال فرصت هایی برای برقراری ارتباط مناسب با فالوورهای خود باشید.

  • به برنامه خود پایبند باشید

مانند هر کمپین بازاریابی دیگری، کمپین اینستاگرام شما باید یک جریان ثابت داشته باشد. پست های لحظه ای می توانند سرگرم کننده باشند، اما باید در استراتژی شما استثنا باشند.

دلایل اهمیت استفاده از اینستاگرام در استراتژی بازاریابی

اینستاگرام یک پلت فرم عالی برای ایجاد رابطه با اهداف شما، آموزش مشتریان در مورد برند شما و گسترش مخاطبان شما است.

از آنجایی که معیارهای واضحی را ارائه می دهد، می توانید به سرعت بفهمید که کدام ترفند و استراتژی برای شما بهتر عمل می‌کند.

جذب مخاطب جدید و مخاطب هدف برای شما، از مهم ترین دلایل اهمیت استفاده از این شبکه اجتماعی محبوب است.

این مورد را در نظر داشته باشید که استراتژی ها برای هر کسب و کار ممکن است متفاوت باشد و نسبت به زمینه کاری خود استراتژی بازاریابی به کمک Instagram را برنامه ریزی کنید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه