مدیریت شهرت آنلاین (ORM) چیست؟

مدیریت شهرت آنلاین (ORM) چیست؟

مدیریت شهرت (اعتبار) آنلاین یا همان ORM به مجموعه سرنخ های یک برند تجاری و ایجاد یک درک مثبت از نام تجاری در فضای مجازی می گویند.

همیشه اولین برخورد با هر چیزی در ذهن انسان ماندگار می شود. اگر میخواهید برند و نام تجاری ماندگاری داشته باشید، باید با مدیریت اعتبار آنلاین (Online Reputation Management) آشنا باشید.

هر برندی می خواهد در فضای آنلاین تاثیر خوبی بگذارد، اما داشتن یک وب سایت برجسته یا حضور در رسانه های اجتماعی به تنهایی کافی نیست.

البته داشتن ورودی از منبع های مختلف به بهبود سئو وبسایت شما مؤثر است. در همین راستا با ترافیک از شبکه اجتماعی تاثیر شگفت انگیزی بر بهبود جایگاه سایت شما دارد.

کاربران اینترنتی به راحتی می‌توانند تفاوت بین یک برند اصل و فیک را تشخیص دهند.

مدیریت اعتبار و شهرت نام تجاری شما به صورت آنلاین یک فرآیند یکباره نیست، اما سرمایه گذاری در آن در اسرع وقت می تواند شما را از مشکلات آینده در کسب و کار نجات دهد.

دلایل اهمیت مدیریت شهرت آنلاین (ORM) برای کسب و کار و ارتباط آن با سئو سایت موضوع این مقاله از بلاگ سلکتک است.

مدیریت اعتبار آنلاین

تمرکز اصلی مدیریت اعتبار آنلاین یا  ORM، ایجاد یک درک مثبت از یک نام تجاری یا کسب و کار است.

روند کار شما باید به گونه ای باشد که با مدیریت و کنترل صحیح آن یک دیدگاه مناسب از کسب و کار و برند خود در ذهن مشتریان خود ایجاد کنید.

به طور کلی هر فعالیتی که یک برند در آن شرکت می کند باید نظارت و مدیریت شود تا به شکل گیری نظرات مشتریان فعلی و آینده کمک کند و در نهایت کسب و کار را قابل اعتماد نشان دهد.

اگر میخواهید بیشتر با Online Reputation Management آشنا شوید با ما همراه باشید.

ارتباط و تفاوت های بین ORM و SEO

در دنیای امروزی اکثر افراد برای رفع نیازهای خود به سراغ موتورهای جستجو مانند گوگل می‌روندو با جستجوی عبارت کلیدی و سؤال خود به دنبال بهتری جواب هستند.

با توجه به این نکته، جایگیری در بین نتایج برتر گوگل، تاثیر زیادی در رشد کسب و کار دارد. باید دقت داشته باشید که برند سازی یکی از مهم‌ترین گام ها در تقویت هر بیزینسی است.

بنابراین اطمینان از این که وقتی برند شما جستجو می‌شود، بهترین و مثبت‌ترین نتایج آن‌هایی هستند که ابتدا نشان داده می‌شوند، بخش اساسی هر استراتژی ORM است.

جایگاه سایت در بین دیگر نتایج بر نحوه تصمیم گیری کاربران و تفکر آنها راجع‌به برندها تاثیر دارد. به همین دلیل است که شما باید تا حد امکان بر آن نتایج کنترل داشته باشید و بر پیامی که به مخاطبان خود نشان داده می شود، بهترین عملکرد خود را ارائه دهید تا نظر آنها جلب شود.

اُ آر ام یک رویکرد چند کاناله برای جلوگیری و حل مشکلاتی است که می تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند.

عواملی که به ORM کمک می کنند

عوامل مؤثر در مدیریت اعتبار آنلاین هر برند برای شما آورده شده است. با استفاده ترکیبی از هر پارامتر، اعتبار برند خود را نزد کاربران اینترنتی افزایش دهید.

  • رسانه های اختصاصی: نظرات و نوشته های کارمندان و مشتریان، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، وبینارها و محتوای ایجاد شده توسط برند.
  • رسانه های مشترک: خدمات اجتماعی و مشارکت، کمپین های نام تجاری مشترک و پست های رسانه های اجتماعی ارگانیک
  • رسانه های به دست آمده: روابط رسانه ای، اینفلوئنسر مارکتینگ و روابط عمومی.
  • رسانه های پولی: پست های اجتماعی حمایت شده، تولید سرنخ، برنامه های وابسته و تبلیغات بومی.

دلایل اهمیت مدیریت شهرت آنلاین

اگرچه مدیریت شهرت باید بخشی از یک رویکرد مداوم برای ایجاد یک برند سالم آنلاین باشد، بسیاری از شرکت‌ها تا زمانی که آسیب وارد نشده باشد، اقدامی انجام نمی‌دهند. این مشکل ممکن است هویت برند تجاری شمارا دچار مشکل کند و دیگر برای کاربران قابل اعتماد نباشید.

اگر دلایل اهمیت ORM را بدانید مسلما می‌توانید پاسخ سؤال چرا مدیریت شهرت آنلاین مهم است را بدهید.

با سلکتک همراه باشید تا به پاسخ این سؤال برسید.

ساخت یک دیدگاه کلی از برند در ذهن مشتریان

بازیابی شهرت آنلاین شما فوق‌العاده چالش برانگیز است.

یک تجربه بد در کسب و کار شما نه تنها می تواند یک مشتری را از بازگشت دوباره به برند شما منصرف کند، بلکه اگر تصمیم بگیرد نظر منفی در گوگل، فیس بوک یا دیگر شبکه اجتماعی ها بگذارد، می توانید به سرعت شاهد کاهش فروش باشید.

هنگامی که شما به طور فعال بر ذکر نام تجاری و بررسی های منتشر شده در مورد شرکت شما به صورت آنلاین نظارت نمی کنید، می توانید به سرعت فرصت تغییر روایت را قبل از اینکه برداشت های منفی طولانی مدت ایجاد کنید را از دست بدهید.

اگر بلافاصله بعد از یک مشکل نتواید این دیدگاه را در ذهنیت مخاطب خود تغییر ایجاد کنید، نه تنها مشتری خود را از دست داده اید، بلکه از جذب افراد بیشتر محروم شده اید.

طبق بررسی های انجام شده، مشتریان می گویند نسبت به برندهایی که به شکایات آنها پاسخ می دهند و مشکل آنها را حل می کنند احساس وفاداری بیشتری دارند.

بنابراین، نه تنها اقدام سریع می تواند از، از دست دادن مشتریان جدید جلوگیری کند، بلکه حتی ممکن است بتوانید مشتریان فعلی ناراضی را نیز حفظ کنید.

درک بهتر مشتریان

با ایجاد تعامل بهتر با مشتریان و یا کاربرهای جدید، از صرف هزینه های زیاد در بخش بازاریابی جلوگیری می‌کنید.

همچنین هزینه و وقت صرف شده برای جذب مشتریان فعلی نیز هدر نمی‌رود. پس با ایجاد یک درک درست و برقراری تعامل با آنها به پیشرفت کسب و کار خود کمک کرده اید.

یک قدم جلوتر از مشکلات باشید

به یاد داشته باشید، شهرت آنلاین شما برای همیشه ماندگار است.

اگر شما صاحب کسب و کاری باشید که در ذهن افراد به خوبی نقش بسته باشید، با بروز مشکلات برای مشتریان، آنها شما را به راحتی کنار نمی‌گذارند.

پس وقتی همیشه در خدمت مشتری خود باشید، یک قدم از مشکلات جلوتر هستید و کاربران به راحتی نمی‌توانند برای شما جایگزین پیدا کنند.

کسب‌وکارها و افراد بی‌شماری این را به سختی آموخته‌اند.

مدیریت شهرت آنلاین چه تفاوتی با روابط عمومی دارد؟

در حالی که عبارات "مدیریت شهرت" و "روابط عمومی" اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما در واقع آنها بسیار متفاوت هستند.

هر دو می توانند به طور مؤثر به عنوان بخشی از استراتژی فراگیر برند شما مورد استفاده قرار گیرند، اما مهم است که قبل از سرمایه گذاری در یک یا هر دو گزینه، تفاوت ها را درک کنید.

در جایی که ORM صرفاً بر نیازهای نام تجاری و حفظ تصویر مثبت آنلاین متمرکز است، روابط عمومی نقش متقابلاً سودمندتری را بین یک نام تجاری و سایر سازمان ها، به ویژه رسانه ها ایفا می کند.

تلاش های روابط عمومی می تواند و باید برای بهبود شهرت یک برند در چشم عموم باشد.

اما به طور معمول، هدف ارائه اطلاعات در مورد چیزی خاص تر، مانند یک محصول یا خدمات جدید است.

مانند سایر اشکال تبلیغات، روابط عمومی یکی دیگر از کانال های بازاریابی مستقیم است که برندها می توانند از آن برای افزایش دید خود، چه در فضای مجازی و چه آفلاین استفاده کنند.

اگرچه ORM و PR می توانند مستقل از یکدیگر کار کنند، جفت شدن هر دو به یک کسب و کار کمک می کند تا برندسازی پشت صحنه (ORM) و بازاریابی عمومی (PR) را پوشش دهد.

هنگامی که نام تجاری شما به صورت آنلاین با منفی روبرو می شود، حتی با وجود یک برنامه ORM قوی، روابط عمومی می تواند برای ارائه به روز رسانی های مهم یا نظرات از طریق رسانه ها برای کمک به رفع مشکل استفاده شود.

بازاریابی رسانه های اجتماعی و مدیریت شهرت آنلاین

رسانه های اجتماعی واضح ترین طرز تفکر و بازخورد از اعتبار برند شما را به نمایش می‌گذرد. با فعالیت در اکثر شبکه های اجتماعی، نام خود را بیشتر بر سر زبان‌ها بیاورید.

تسلط بر صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با داستان های مثبت در مورد برند شما، بخش مهمی از ORM است.

اما همین طور، به طور موثری نظرات را در جاهای دیگر آنلاین مدیریت می کند و به آنها پاسخ می دهد.

برقراری ارتباط و تعامل در گفتگوهای اجتماعی در مورد برند شما ضروری است.

همچنین باید از هشتگ‌های برند ، نام‌گذاری‌ها یا هر برچسب‌گذاری مستقیم برند خود را در چندین پلتفرم به کار بگیرید تا افراد بیشتری با کسب و کار و برند شما آشنا شوند.

با نظارت گسترده، می‌توانید به هر نظری که می‌بینید به سرعت پاسخ دهید و این افراد را به بخش مناسب ارجاع دهید تا هر مشکلی در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

تاثیر ORM در کسب و کار

تاثیر ORM در کسب و کار

حال که به قدرت و اهمیت مدیریت اعتبار و شهرت برند (Online Reputation Management) خود پی بردید، باید بدانید این مساله در برند سازی شما تاثیر فراوانی دارد.

مدیریت شهرت آنلاین یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ این موضوع و اطمینان از این است که هر آنچه در رابطه با شما گفته می‌شود تصویر شرکت معتبری است که می‌خواهید در ذهن افراد ساخته و آن حفظ کنید.

یک برنامه استراتژیک ORM می تواند تفاوت قابل توجهی در جذب مشتریان جدید به کسب و کار شما و حفظ مشتریان فعلی ایجاد کند.

با ساخت یک داستان خوب از برند در ذهن مشتری ها و مخاطب ها، یک تصور صحیح را ایجاد کرده و شهرت و اعتبار خود را نزد آنها افزایش دهید تا کسب و کار خود را به موفقیت برسانید.

خدمات افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل

دریافت کاربر واقعی از طریق گوگل

خدمات افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

افزایش ترافیک سایت واقعی با آی پی ایران

خدمات ابزار سئو
ابزار سئو سایت

خدمات بررسی سئو سایت با ابزار سلکتک

خدمات افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ

دریافت ورودی واقعی از لینک های رپورتاژ

خدمات افزایش ای پی خارجی
بازدید مستقیم با IP خارج

ترافیک واقعی و هدفمند از سراسر جهان

خدمات افزایش بازدید از طریق شبکه اجتماعی
ترافیک از شبکه های اجتماعی

ترافیک رفرال سایت از طریق شبکه اجتماعی

خدمات افزایش ویواپارات
خدمات آپارات

افزایش لایک، کامنت و فالورآپارات

خدمات افزایش ویواینستاگرام
خدمات اینستاگرام

افزایش لایک، کامنت و فالوراینستاگرام

خدمات افزایش ویو یوتیوب
خدمات یوتیوب

افزایش لایک، کامنت و فالور یوتیوب

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن

ویدیو مارکتینگ و استراتژی های آن به عنوان بخش مهمی از بازایابی هر بیزینس به حساب می آید و شما برای جذب مخاطب بیشتر باید با آن آشنا باشید

2024-04-20 09:56:32

زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه