راهنمای جامع مدیریت مشتری موثر

اساس مدیریت مشتری و اهمیت آن در تجارت

برای کسب و کارها به دست آوردن مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی بسیار حائز اهمیت است . برای تجارت حفظ  کاربر و همچنین افزایش مشتری مساله ای است که همگی وابسته به مدیریت مشتری موثر می باشد .

منظوراز مشتریان که باید حفظ بشوند مشتریان وفادار و مستمر هستند که برای حفظ جریان نقدی سالم و ساخت فضای تجاری برای کسب و کار شما ضروری هستند .

حفظ قوی مشتری نه تنها منبع درآمد پایدار تری را تضمین می کند بلکه در طولانی مدت برای تجارت شما مقرون به صرفه تر و بهینه تراست .

طبق مطالعاتی جذب مشتری جدید پنج برابر بیشتر حفظ مشتریان فعلی است .

در نتیجه با در نظر گرفتن همه این موارد روشن است که رضایت مشتری از اولویت برخوردار است و مدیریت مشتری نقش کلیدی ایفا میکند .

باتمام این تفاسیر اولین کاری که انجام میدهیم این است که بفهمیم Client Management دقیقا به چه معناست و شامل چه مواردی میشود .

اساس مدیریت مشتری و اهمیت آن در تجارت

مدیریت مشتری چیست ؟

مدیریت مشتری فرآیند سازماندهی ، همکاری و ارتباط و تعامل با مشتریان و مخاطبان در طول چرخه زندگی آنها است و شامل مواردی از قبیل :

استفاده از آن ها به عنوان مشتری پولی
مدیریت پروژه های آن ها
دریافت بازخورد از مشتری
فروش محصولات و خدمات متنوع به آن ها

میشود که از موارد مهم مدیریت کاربر است .

برای اینکه مدیریت مشتری شما موفق و کاملا موثر واقع شود باید با هر یک از مشتریان خود تعامل و ارتباط کاری قوی ایجاد کنید .

سوال این است که چرا باید Customer management را بهبود بخشید ؟

زیرا به شما این امکان را می دهد که درآمد مستمر داشته باشید و همچنین کمک میکند تا ارائه خدمات به مشتریان خود را افزایش دهید و در نتیجه رضایت مشتری حاصل میشود .

همچنین باعث میشود متقابلا خدمات خود را ارتقا ببخشید زیرا دانش و تجربه بیشتری از آنچه کار می کند و چه کار نمی کند به دست خواهید آورد .

مدیریت مشتری چیست ؟

مدیریت مشتری ، افزایش و حفظ مشتریان

پروژه های خود را برنامه ریزی کنید و منابع لازم را اختصاص دهید همچنین داده های مشتری را سازماندهی کنید تا پیشرفت حاصل شود .

وقتی صحبت از ایجاد روابط بهتر با مشتریان شما می شود موارد بسیاری هستند که به تعامل بهتر شما با مشتری کمک میکنند .

با این حال مجموعه ی زیر به شما کمک میکند تا این تعمل را به صورت کلیدی درک کنید و به کار ببرید :

برقراری ارتباط به صورت منظم و مستمر

شاید این مورد ساده به نظر برسد اما بسیاری از سازمان ها در برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود کوتاهی می کنند .  بدانید که ارتباط فراتر از تماس و گزارش ماهانه است .

ارتباط با کاربر باید به صورت آشنایی با هر یک از مشتریان خود به صورت شخصی و انجام بررسی های مجازی به صورت هفتگی باشد .

در فرآیند مدیریت مشتری وقتی فراتر می روید ، اعتماد و حس وفاداری ایجاد می شود و شما مطمعن میشوید که مشتریان وفادار خواهند ماند .

درک اهداف و نیازهای مشتری

بسیاری از سازمان ها قادرند خدمات متنوع و استانداردی را به کاربران ارائه دهند که واقعاً نیازها یا مشکلات آنها را برطرف نمی کند .

بنابراین ، شما باید وقت و تلاش خود را صرف درک واقعی نیازهای مشتریان خود کنید و درک کنید که چگونه میتوان این کار را به صورت صحیح انجام داد .

با ارزش شمردن وقت مشتری

وقتی نوبت به رضایت مشتری میرسد فقط وعده ندهید . به عنوان یک قاعده  شما همیشه باید کم قول باشید و بیش از آن به حرف هایتان عمل کنید .

سعی نکنید با تضمین اینکه پروژه خاصی را در یک بازه زمانی مشخص تحویل می دهید ، مشتریان را تحت تأثیر قرار دهید . کمی واقع گرایانه عمل کنید .

شفاف باشید

شفافیت یک عنصر بسیار مهم  در ارتباط با مشتری و Customer management است . گزارشات خودکار را به صورت 24 ساعته و کاملا شفاف در اختیار کاربر قرار دهید .

مدیریت انتظارات مشتری

وقتی رابطه جدیدی را با یک مشتری شروع می کنید در میزان تعامل بین هر دوطرف با کاربر به توافق برسید . این یعنی دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید تا پروژه ها بدون مشکل پیش بروند .

اطمینان حاصل کنید که این انتظارات را در طول مراحل پردازش تعیین کرده اید .

هریک از مراحل بالا به شما در مدیریت مشتری و گزارش به مشتریان طراحی شده است .

این به نوبه خود به شما امکان می دهد روابط بهتری با آنها برقرار کنید و تجارت آنها را در دراز مدت حفظ کنید .

Customer management  افزایش و حفظ مشتریان

سیستم های مدیریت مشتری

در محیط رقابتی امروز سازمان ها باید مشتریان خود را حفظ کنند . یک روش برای حصول اطمینان و افزایش وفاداری مشتریان، ارائه خدمات شخصی به مشتریان است .

مدیریت مشتری امکان این کار را فراهم می آورد و در تمامی بخش های اقتصادی امکان اجرا دارد . CRM یک نوع استراتژی کسب و کار است .

یک ابزار CRM به  شرکت شما این امکان را میدهد تا مشتریان را از آینده تا  حفاظت در یک مکان امن جهت یابی و مدیریت کنید . شما می توانید  داده ها و اطلاعات مربوط به آن ها از جمله اطلاعات تماس ، سابقه و معاملات را ذخیره کنید .

همچنین به شما افزایش بهره وری و کوتاه کردن چرخه ی فروش را نیز میدهد .

استفاده از این سیستم های مدیریت مشتری باعث میشود مشتریان بالقوه را جذب و آن ها را ذخیره کنید و پرورش دهید .

همچنین باعث سازماندهی فایل های مشتری شده و به راحتی میتوانید با دیگر تیم ها همکاری کنید .

ازدیگر مزیت های سیستم های Client Management این است که میتوان رسانه های اجتماعی و ایمیل ها  را برای مشتریان خودکار کنید .

سیستم های مدیریت مشتری

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

راهنمای استفاده Looker Studio برای مبتدیان

در این مقاله قصد داریم نحوه ایجاد گزارش های عمل گرا را بر اساس داده های موجود و سفارشی سازی آن در استودیو Looker را آموزش دهیم.

2024-03-27 10:14:15

زمان مطالعه : 9 دقیقه

یافتن بهترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تجارت شما

اگر برای تبلیغ تجارت خود در اینستاگرام مشکل دارید میتوانید از روش های یافتن بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما در این مقاله استفاده کنید.

2024-03-10 11:44:45

زمان مطالعه : 6 دقیقه

چگونه یک برنامه محتوای رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

ایجاد استراتژی تولید محتوا رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین کارها برای رشد هر کسب و کار و جذب کاربر جدید است و چگونگی ایجاد آن را در ادامه به صورت کامل شرح داده ایم

2024-02-19 12:17:02

زمان مطالعه : 8 دقیقه