بررسی اتک های سئو منفی

سئو منفی و تاثیر آن بر وبسایت

گاهی اوقات با تمام تمرکز و انرژی که برای سایت خود میگذارید باز شاهد افت ترافیک ارگانیک هستید که شاید تاثیرات سئو منفی باشد .

Negative SEO هنگامی اتفاق می افتد که یک رقیب با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه برای خراب کردن رتبه ی وب سایت رقیب خود استفاده میکند .

انواع حملات سئو منفی

لینک سازی های بی کیفیت یکی از رایج ترین نوع های سئو منفی است که انجام دادن آن راحت و ارزان است . وب سایت های بسیاری وجود دارند که بک لینک های اسپم را میفروشند .

از دیگر نوع های این حملات ارسال درخواست برای حذف کردن لینک های جعلی است . همچنین میتوانند با گذاشتن نظرات منفی و یا هک کردن وب سایت به این کار ادامه دهند .

سئو منفی و تاثیر آن بر وبسایت

راهکار گوگل در مقابله با سئو منفی

امروزه گوگل به جای کاهش رتبه ی وب سایت ها لینک های اسپم را بی ارزش میکند . همانطور که میدانید الگوریتم پنگوئن برای بررسی لینک های اسپم طراحی شده است .

قبلا بدین صورت بود که این الگوریتم که شاهد هجوم لینک های غیر طبیعی به یک وب سایت بود و ممکن بود وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک دارای کاهش رتبه شود .

اما اکنون این گونه نیست و گوگل لینک های اسپم را بی ارش میکند . به عبارتی گوگل این لینک ها را شناسایی و سعی در نادیده گرفتن آن ها میکند تا بر رتبه شما تأثیر نگذارد .

پنگوئن سعی می کند لینک های اسپمی که با سئو منفی رابطه  دارد را نادیده بگیرد و همچنان به دنبال مجازات کسانی است که عمداً این لینک های دستکاری را به صورت الگوریتمی  ایجاد میکنند .

به عبارتی احتمال موفق شدن حملات Negative SEO در دوران پنگوئن 4 نسبت به دوران قبل از آن خیلی ضعیف تر است .  و میتوان گفت در صورت موفق شدن نیز گوگل کل سایت شما را دچار تنزل رتبه نمیکند .

مدل کسب و کار گوگل وابسته به عدم کارکرد سئو مخرب است . سئو مخرب یک تاکتیک است که معمولاً توسط صاحبان وب سایت ها استفاده می شود .

صاحبان وب سایت از سئوی منفی استفاده می کنند تا رقبای شایسته تری را که بالاتر از آنها هستند را دچار کاهش رتبه کنند و همچنین خود به این وسیله بالا بیاییند .

راهکار گوگل در مقابله با سئو منفی

تشخیص و رفع حمله های سئو منفی

درکل تعدادی از حملاتی که به عنوان سئو مخرب شناخته میشوند در زیر آمده اند و ما به تعدادی از آن ها اشاره میکنیم که عبارتند از :

  • لینک های اسپم
  • درخواست برای حذف لینک های جعلی
  • خراب کردن محتوا
  • هک وب سایت
  • حملات DDOS

لینک های اسپم

همان گونه که در بالا اشاره شد ایجاد لینک های اسپم از رایج ترین موارد سئوی منفی است .

دو روش برای این نوع لینک سازی وجود دارد و گاها افرادی هستند که از هر دوی آن ها استفاده میکنند .

رویکرد حجم که با ارسال هزاران لینک بی کیفیت به وب سایت شما انجام میپذیرد و رویکرد انکرتکست بیش از حد که با نشان دادن تعداد زیادی لینک با انکر تکست دقیق و مشابه که انکرتکست شما را غیر طبیعی جلوه دهند .

خوشبختانه تشخیص هر دو این رویکردها آسان است و روش هایی برای مقابله با آن ها وجود دارد .

ساده ترین راه برای تشخیص هجوم لینک غیر طبیعی تشخیص و بررسی هر لینک جدید است .

همچنین داشتن پیوندهایی از بسیاری از دامنه های ارجاعی در یک IP زیر شبکه مشابه می تواند نشانه دیگری از حمله Negative SEO باشد .

درخواست برای حذف لینک های جعلی

این مورد شکل مخفی از سئو مخرب است است که در افراد ایمیل هایی را به وب سایت هایی که به شما لینک داده اند ارسال میکنند تقریبا به این مضمون که به دلیل تغییرات اخیر در الگوریتم گوگل دیگر نیازی به این لینک ها نداریم و درخواست می کنیم که آنها را حذف کنید .

ببینید وقتی بسیاری از بهترین بک لینک های خود را  از دست بدهید چقدر دچار افت رتبه میشوید . در صورت مشاهده ی این امر میتوانید با وب سایت پیوند دهنده ارتباط برقرار کنید و بگویید این درخواست از جانب شما نبوده است .

تشخیص و رفع حملات سئوی منفی

حذف محتوا

حذف محتوا زمانی است که شخصی محتوای شما را کپی کرده و در یک سایت دیگر قرار میدهد .

ممکن است این کار با نمیت بد انجام نشود و عده ای به دنبال دریافت محتوای مجانی باشند ولی این کار میتواند صدمه هایی را به همراه داشته باشد .

هنگامی که محتوا در چندین سایت روی وب تکرار می شود برای گوگل ناخوشایند است .

این نکته قابل ذکر است که گوگل هوشمند است و براساس فاکتورهایی که دارد ممکن است سایت شما را به عنوان منبع اصلی محتوا تشخیص دهد..

هک وب سایت

هک و حملات سایبری از ارکان های سئو منفی هستند . سوال این است که چگونه به وب سایت شما آسیب میرسانند؟ .

گوگل می خواهد از کاربران خود محافظت کند و اگر وب سایت شما به عنوان هک شده علامت گذاری شود بسیار برای رتبه بندی و کاهش آن موثر است .

از بین هر حمله منفی SEO که در لیست ما وجود دارد ، این حمله اغلب ساده ترین حمله است. برای بررسی امنیت خود به بخش امنیت سرچ کنسول گوگل بروید .

قدرت وب سایت شما به تنظیمات و امنیت سرور شما بستگی دارد. حتما بر روی استراتژی های حفظ حریم خصوصی سایت خود تمرکز کنید مثلا در وب سایت های وردپرسی میتوانید افزونه ی امنیت نصب کنید .

از رمزهای عبور قوی استفاده کنید و CMS (و افزونه ها) خود را به روز نگه دارید.

 حملات DDoS

شاید بگویید این همان هک شدن است اما حملات DDoS به جای خراب کردن وب سایت شما هدفشان نابودی کل سایت است .

به طور کلی ، سرور شما و بنابراین وب سایت شما باید سرویس هایی داشته باشد تا ازهجوم این حملات مخرب جلوگیری کند .

یک شکل هوشمندانه از این نوع حملات به این صورت است که به جای بستن کلی سایت سرعت آن را کند میکند که باعث تجربه بد کاربری میشود .

بهترین گزینه این است که از CDN ها ، سرورهای اختصاصی که دارای راه حل های حفاظتی از DDoS هستند استفاده کنید .

هک وب سایت

دسته بندی

سئو و بهینه سازی

سئو و بهینه سازی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

متفرقه

متفرقه

مطالب مشابه

آیا ریدایرکت جاوا اسکریپت از سئو دوستانه پیروی می کند؟

اگر شما می خواهید تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را پیاده سازی کنید، این محتوا از بلاگ سلکتک را دنبال کنید

2024-03-23 12:20:06

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تاثیر Domain Authority در سئو

برخی از متخصصان سئو معتقدند که Domain Authority بیشتر منجر به رتبه‌بندی بهتر می‌شود، اما آیا دامین آتوریتی یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل است؟

2024-03-13 12:21:40

زمان مطالعه : 5 دقیقه

نحوه استفاده Google Trends برای سئو

نحوه استفاده از Google Trends برای سئو و بازاریابی محتوا و تکنیک‌های پیشرفته برای بدست آوردن داده های مفید در رابطه با کلمات کلیدی موضوع این محتوا از بلاگ سلکتک است

2024-03-03 11:13:00

زمان مطالعه : 8 دقیقه